Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
Ελάχιστο άβατο εισαγωγής στα πανεπιστήμια |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την 'Αννα Ειρήνη |
Τρίτη, 07 Σεπτέμβριος 2021 15:46 |
Το αν κάποιος μπορεί να γίνει φυσικός, πληροφορικάριος, ή ο,τιδήποτε άλλο, το αποφασίζει το πανεπιστήμιο και οι καθηγητές πανεπιστημίου μέσα από το
toy Νίκου Μακράκη*
μάθημα στο πανεπιστήμιο - Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής απλά αποκλείει μαθητές από την εισαγωγή στα πανεπιστήμια
Μπορεί κάποιος που πήρε 9 στις πανελλήνιες να γίνει φυσικός; Μπορεί κάποιος με 6 στις πανελλήνιες να γίνει πληροφορικάριος; Τέτοιες ερωτήσεις κάνει η υπουργός Παιδείας Κεραμέως προωθώντας την νέα Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η οποία αποκλείει αυτούς τους μαθητές από τα ελληνικά πανεπιστήμια. Το ίδιο και όσοι την υποστηρίζουν. Το αν κάποιος μπορεί να γίνει φυσικός, πληροφορικάριος, ή ο,τιδήποτε άλλο, το αποφασίζει το πανεπιστήμιο και οι καθηγητές πανεπιστημίου μέσα από το μάθημα στο πανεπιστήμιο. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα στο πανεπιστήμιο και όχι πριν (άραγε, πόση σχέση έχουν οι πανελλήνιες με την ακαδημαϊκή γνώση και επιστήμη;). Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής απλά αποκλείει μαθητές από την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και έτσι μειώνει τον ρόλο του πανεπιστημίου να βάζει αυτό τα κριτήρια για το ποιος πραγματικά μπορεί να γίνει επιστήμονας και το αν πραγματικά έχει ασχοληθεί και έχει γνώση μιας επιστήμης. Και φυσικά η Ε.Β.Ε. δημιουργεί την απαραίτητη πελατεία στα κολλέγια, τα οποία δεν τα αφορούν αυτοί οι αποκλεισμοί. Η κυβέρνηση, από την άλλη, μιλάει για αναβάθμιση των Ι.Ε.Κ., που είναι κάτι πολύ σωστό, αλλά είναι άσχετο θέμα. Όταν μιλάμε για όσους μαθητές θέλουν να φοιτήσουν σε πανεπιστήμια η κυβέρνηση πετάει την μπάλα στην εξέδρα. Γιατί όμως τόσος κόσμος υποστηρίζει τόσο φανατικά την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής με το επιχείρημα «Δεν γίνεται με το 6 στις πανελλήνιες να βγαίνεις επιστήμονας». Οι περισσότεροι που το λένε αυτό είναι επιστήμονες και οι ίδιοι. Ίσως, ένας λόγος για τον οποίο το λένε αυτό είναι ότι θεωρούν ότι πλήττεται η ταυτότητά τους. Αν κάποιο άτομο πέρασε π.χ. στο φυσικό τμήμα όταν αυτό είχε βάση 17.000 μόρια και τώρα έχει 12.000, τότε νοιώθει ότι μειώνεται η αξία αυτού του ατόμου και το κύρος του. Νοιώθει ότι απειλείται. Φαντασιώνεται ότι όσο πιο δύσκολα περνάει κάποιος στην σχολή στην οποία μπήκε αυτός πριν 20 χρόνια, τόσο πιο έξυπνος εμφανίζεται αυτός τώρα αναδρομικά και τόσο περισσότερο κύρος έχει. Αντιμετωπίζει, λοιπόν, την επιστήμη σαν κλειστό κλαμπ, που όσο πιο δύσκολα μπαίνεις, τόσο πιο καλό το κλάμπ. Φυσικά και δεν σκέφτονται όλοι οι επιστήμονες έτσι. Η επιστήμη δεν είναι κλαμπ, ούτε αδελφότητα. Η επιστήμη δεν αναπτύσσεται με αποκλεισμούς και άβατα, αλλά με συμπερίληψη. Η επιστήμη δεν αναπτύσσεται με τον ανταγωνισμό της αγοράς, αλλά με την συνεργασία. Η ακαδημαϊκή λειτουργία γίνεται με κριτήρια γνώσης, και όχι μάχης όλων εναντίων όλων. Το πανεπιστήμιο δεν φοβάται μαθητές που έγραψαν 9 ή 6 στις πανελλήνιες, οι οποίες δεν έχουν σχέση με το ακαδημαϊκό περιβάλλον και έχουν ελάχιστη σχέση με την ακαδημαϊκή γνώση και επιστήμη. Το πανεπιστήμιο φοβάται μόνο την κυβέρνηση που το υποχρηματοδοτεί και δεν το αφήνει να αγκαλιάσει όλους τους μαθητές όσους έχουν πραγματικά όρεξη να ασχοληθούν, με τις υποδομές και το προσωπικό που αυτό χρειάζεται. Και η κυβέρνηση φοβάται τον δημοκρατικό χαρακτήρα του πανεπιστημίου, γιατί αναδεικνύει πόσο λίγο δημοκρατική είναι η ίδια. Η επιστήμη εξ ορισμού δεν εμπεριέχει αποκλεισμούς, αλλά η σύγχρονη κοινωνία έχει αποκλεισμούς που κυβέρνηση προσπαθεί να τους διευρύνει, να τους φυσικοποιήσει και να τους επιβάλει και στην εκπαίδευση. *Μαθηματικός |