Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ - Οι συγχωνεύσεις των πέντε ξενόγλωσσων τμημάτων (διεθνείς και άλλες αντιδράσεις) |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την administrator |
Δευτέρα, 11 Μάρτιος 2013 10:14 |
Σίσσυ Βελισσαρίου* Στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ προβλέπει «Τμήμα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας [!}» με 5 Κατευθύνσεις: 1. Αγγλικής Γλώσσας, 2. Γαλλικής Γλώσσας, 3. Γερμανικής Γλώσσας, 4. Ισπανικής Γλώσσας και 5. Ιταλικής Γλώσσας», με συνολικά 89 μέλη ΔΕΠ [!}. Είναι δεδομένο από τον συνολικό χάρτη των συγχωνεύσεων ότι είναι απαράδεκτα αφελής όποιος νομίζει ότι το ΑΘΗΝΑ διέπεται έστω από κάποια στοιχειώδη κριτήρια. Η προσβλητική ανευθυνότητα με την οποία το ΥΠΕΘ χειρίζεται τις ζωές των ανθρώπων είναι έκδηλη και στην παραπάνω συγχώνευση: Γεωγραφικοί λόγοι προφανώς δεν συντρέχουν ούτε θεραπεύεται η «ανορθολογική ανάπτυξη κτιριολογικών και υλικοτεχνικών υποδομών», εκτός αν εννοούμε τη συγχώνευση των 3 ορόφων της Σχολής σε έναν, άρα λιγότερη χρήση ασανσέρ για το 9οροφο κτήριο. Οικονομικά κριτήρια επίσης δεν συντρέχουν. Τι εξυπηρετεί λοιπόν η ΑΘΗΝΑ; Ποιο είναι το γνωστικό αντικείμενο που θα θεραπεύει το γιγαντιαίο αυτό Τμήμα; Τι πτυχία θα προσφέρει; Με βάση την ονομασία του Τμήματος, οι φοιτητές θα διδάσκονται μια κοινή φιλολογία (παγκόσμια επιστημονική ʽανακάλυψηʼ) και θα βελτιώνουν την γλωσσομάθειά τους. Αυτό, όμως, δεν παράγει «αριστεία» ενώ η συγχώνευση 5 ανεξάρτητων Τμημάτων ΞΓ&Φ απολύτως αντιστρατεύεται την επιδιωκόμενη «εθνική αναπτυξιακή στοχοθεσία & περιφερειακές αναπτυξιακές προοπτικές». Επί πλέον, δεν διασφαλίζει για την νέα γενιά «επαγγελματικό ορίζοντα και κινητικότητα, κοινωνική ένταξη και καταξίωση». Αντιθέτως, αντιστρατεύεται όλα αυτά, εκτός της ʽκινητικότηταςʼ με την οποίαν ο/η απόφοιτος θα είναι ο ιδεώδης ευέλικτος εργαζόμενος/η που απαιτεί το Μνημόνιο. Εν ολίγοις ο απόφοιτος ενός Τμήματος με τον επιστημονικά ανύπαρκτο γνωστικό αντικείμενο των «Ξένων Γλωσσών και της Φιλολογίας» δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε κανένα επάγγελμα. Όσο δε για την υποτιθέμενη κοινωνική ένταξη και «κοινωνική καταξίωση» αυτά είναι κρύα ανέκδοτα. Ως προς τους διδάσκοντες, οι «συνθήκες διδασκαλίας, έρευνας και προοπτική ακαδημαϊκής ανέλιξης και καταξίωσης» θα είναι εξίσου αξιοθρήνητες, διότι ένα Τμήμα με 89 μέλη ΔΕΠ θα είναι προφανώς δυσκίνητο και γραφειοκρατικό. Το χειρότερο όμως θα είναι η πλήρης διάλυση των αντικειμένων έρευνας των μελών ΔΕΠ, τη συρρίκνωση τους . Θεωρώ ότι αυτό που κάνει το ΑΘΗΝΑ στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ είναι να χρησιμοποιεί τις συγχώνευσης των ξενόγλωσσων Τμημάτων, δηλ. των ασθενών κρίκων των ανθρωπιστικών σπουδών, με ʽαδύναμαʼ αλλά και ομοειδή αντικείμενα, ως το μελλοντικό μοντέλο λειτουργίας των τμημάτων τουλάχιστον στις ανθρωπιστικές/κοινωνικές σπουδές. Εξηγούμαι: εδώ με σαφήνεια θα εφαρμοστεί το Άρθρο 30 του Ν.4009/2011, παρ 2γ «κάθε ίδρυμα μπορεί να οργανώνει προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών που περιλαμβάνουν μαθήματα που αντιστοιχούν κατά μέγιστο σε 120 πιστωτικές μονάδες και ολοκληρώνεται με απονομή πιστοποιητικού κατάρτισης σύντομου κύκλου κατά τα οριζόμενα στον Οργανισμό». Το πιστοποιητικό αυτό δεν είναι ισότιμο με τίτλο σπουδών πρώτου κύκλου [180 μονάδες]. Άρα είναι η εφαρμογή μιας μίνι Μπολόνιας που δίνει τη δυνατότητα να «τελειώνει» κανείς τις σπουδές του νωρίτερα, πχ στο δεύτερο έτος, λαμβάνοντας όχι πτυχίο αλλά ένα φάκελο προσόντων εν είδη επάρκειας διδασκαλίας. Το παραπάνω μπορεί να εφαρμόζεται ως εξής: στα 2 πρώτα χρόνια, πχ. 90 μονάδες να αντιστοιχούν σε έναν αχταρμά μαθημάτων εκμάθησης ενδεχομένως 2 εκ των 5 γλωσσών , και οι υπόλοιπες μονάδες για τα επόμενα 2 χρόνια να αντιστοιχούν σε σπουδές σε μια ή περισσότερες από τις 5 διαφορετικές φιλολογίες. Αυτό σημαίνει ότι διαμορφώνεται μία εκρηκτική κατάσταση όπου το φοιτητικό σώμα διασπάται εντελώς και τα μέλη του αλληλοϋποβλέπονται. Και αυτό διότι οι «απόφοιτοι» του δεύτερου έτους, όντας αποσπασματικά ειδικευμένοι και προορισμένοι για τις θέσεις με απαιτήσεις χαμηλής ειδίκευσης θα βρίσκονται σε δυσχερή θέση, θα λειτουργούν αντικειμενικά ως μέσα πίεσης των μισθών των πτυχιούχων και τελικά αυτό που πιθανότατα θα γίνεται θα είναι το να καταλαμβάνουν οι πτυχιούχοι και τις θέσεις χαμηλής ειδίκευσης, με συνολικά όμως χαμηλωμένους μισθούς. Διότι οι απόφοιτοι του δευτέρου έτους με απλή πιστοποίηση πολύ χαμηλής γλωσσομάθειας θα ανταγωνίζονται άλλους απ τα αναγνωρισμένα πλέον Κολλέγια και ΙΕΚ άλλα στην μικρή αγορά εργασίας . Όμως εμείς αρνούμαστε να μετατραπούμε από πανεπιστήμιο σε κέντρο μεταλυκειακής εκπαίδευσης που θα ανταγωνίζεται τα ΙΕΚ και τα κολλέγια. Στο μεγάλο αγώνα που ξεκίνησε στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ και με συμμέτοχη του ΑΠΘ έχει κυκλοφορήσει κείμενο συλλογής υπογραφών σε 6 γλώσσες υπέρ της διατήρησης της αυτονομίας των Τμημάτων μας: https://www.change.org/petitions/professor-konstantinos-arvanitopoulos-greek-minister-of-education-save-the-departments-of-english-french-german-italian-and-spanish έχουν ήδη υπογράψει πάνω από 10χιλιάδες φοιτητές και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι από κάθε γωνιά του πλανήτη . Σταχυολογούμαι ενδεικτικά :
Ξεκινώντας από το στίχο του Μπρεχτ για τους Εβραίους «Πρώτα ήρθαν για…», που μας έστειλε Ισπανός συνάδελφος με την ευχή «να επιτύχουμε όλοι και να επιβιώσουμε». Γ. Χ, Αθήνα: Δεν γνωρίζω πώς οι Nietzsche, Cervantes, Hugo και Shakespeare μπορούν να διδαχθούν ομογενοποιημένοι. Σ. Θ, Πάτρα: Είμαι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής. Πήρα το πτυχίο μου το 1985 και από τότε έχω παρακολουθήσει πολλές σειρές μαθημάτων σε Ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Φιλανδία, τη Νορβηγία και, βέβαια, το Ηνωμένο Βασίλειο. Κάθε φορά διαπίστωνα ότι το Πανεπιστήμιό μας ήταν σαφώς καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο πολυδιαφημισμένο τμήμα, και οι Πανεπιστημιακοί μας δάσκαλοι ήταν ασυγκρίτως καλύτεροι από άλλους, ανεπαρκείς, στερούμενους διδακτικού πάθους, [ξένους] συναδέλφους τους. Επομένως, η συγχώνευση είναι ένα αίσχος! N. M. ΜΕRIDA, Βενεζουέλα: Ένα από εκείνα τα πράγματα που επιτρέπουν σε μια χώρα να γίνει ισχυρότερη, είναι η κουλτούρα και η γνώση διαφορετικών πολιτισμών, και αυτό μπορεί να γίνει δυνατό όταν κάποιος μπορεί να ταξιδέψει σʼ όλο τον κόσμο ή να σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο. A Singh Langston, ATHENS, OHΙΟ: Η Φιλοσοφική Σχολή παρέχει το Οξυγόνο σε όλη την Ανώτατη Εκπαίδευση. Είναι πολύ σημαντικό να διασωθούν τα προγράμματα Γλωσσών και Λογοτεχνίας στα Ελληνικά πανεπιστήμια Sigrid Peitz , Ιταλία: Είμαι Λέκτορας Γερμανικών στην Ιταλία, όπου υφιστάμεθα μια τρομερά δυσμενή αντιμετώπιση. Θα ήθελα, επομένως, να εκφράσω την υποστήριξή μου σε όλους τους διδάσκοντες Ξένες Γλώσσες. Rocio Amador-Bautista, Μεξικό: Σέβομαι την αυτονομία των Πανεπιστημίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Stefan Neuhaus KOBLENZ, Γερμανία: Το να σπουδάζεις τις Ξένες Γλώσσες και Λογοτεχνίες στο πρωτότυπο είναι ζωτικής σημασίας για τη διαμόρφωση της προσωπικής μας ταυτότητας και της παγκόσμιας ευημερίας. Professor Ramón Arzápalo, Mεξικό: Η γλωσσική μας παράδοση στην Αμερική ανάγεται πίσω στην Ινδοευρωπαϊκή Φιλολογία με ρίζες στην Ελληνο-Λατινική Φιλολογία. Τώρα στην Ελλάδα πάνε ανάποδα; Δεν βρίσκω κανένα βάσιμο και ακαδημαϊκό επιχείρημα για να γίνουν τέτοιες αλλαγές. Β. Μ. Ουτρέχτη, Ολλανδία: Σπούδασα στο Τμήμα της Αγγλικής. Η δουλειά που κάνουν οι καθηγητές και καθηγήτριες εκεί είναι καταπληκτική και μια συγχώνευση, που απλά θα ακυρώσει την αυτονομία του τμήματος για οικονομικούς λόγους, και όχι επιστημονικούς, θα είναι καταστροφική. E. Χ. Αθήνα: Είμαι φοιτήτρια γαλλικής και θέλω η σχολή μου να μείνει όπως έχει. Jean-Paul Basaille, Γαλλία: Είναι απαραίτητο να σεβόμαστε την αυτονομία της επιστημονικής έρευνας και διδασκαλίας κάθε ξένης γλώσσας. Η συγχώνευση αυτών των Τμημάτων δεν μπορεί παρά να οδηγήσει σε ένα συνονθυλεύματα και σε πνευματική χρεοκοπία.. Α. FRIBOURG, Γερμανία: Μπορείτε να φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς Γλωσσική, Κοινωνική και Πολιτιστική ποικιλία; Μπορείτε να φαντασθείτε μορφωμένους ανθρώπους με μόνον μια γλώσσα; Θα θέλατε να σας εξουσιάζει μια μονόγλωσση Διεθνής μέσα σʼ έναν ενιαίο, ομογενοποιημένο Πολιτισμό, ή θα θέλατε να δώσετε στους νέους σας ανθρώπους την (εναλλακτική) επιλογή γλώσσας, κουλτούρας αλλά και της κοινωνίας; Richard Ambrosini Iταλία: Γιατί είναι μια δίκαιη μάχη, που επίσης δίνουμε εμείς στην Ιταλία. M. Π. Αθήνα: Δανειζόμενη από λόγο που εκφώνησε ο Διονύσιος Σολωμός, φοιτητής στην Ιταλία, θα ήθελα να θυμίσω ότι «όταν παραχαμηλώνουμε την κεφαλή θα βρεθούν πολλά άτιμα και αχρεία χέρια έτοιμα να μας την πλακώσουν». Αυτό ακριβώς επιδιώκει και το σχέδιο ΑΘΗΝΑ , το πλάκωμα της κεφαλής της εκπαίδευσης που παρέχεται από τα αυτοτελή Τμήματα Ξένων Φιλολογιών των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Αγώνες χρόνων που δόθηκαν με συνέπεια και επίμονο κόπο από υπηρέτες της παιδείας κινδυνεύουν να αφανιστούν. Είναι καιρός να ενωθούν οι φωνές μας με ψηλά το κεφάλι για τη διάσωση της έννοιας της παιδείας. M. I Αθήνα: Τα Πανεπιστήμια είναι αυτοτελείς εκπαιδευτικές μονάδες. Το να συγχωνευθούν τα συγκεκριμένα Τμήματα είναι σαν να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα καινούργιο έθνος που ζει στη Βρετανία, μιλάει Ισπανικά, δουλεύει σαν τους Γερμανούς, ασπάζεται σαν τους Γάλλους, και τρώει σαν τους Ιταλούς! Ann Mulkern ΒATON ROUGE, LA : Έχω υποστεί τα αποτελέσματα μιας παρόμοιας συγχώνευσης και γνωρίζω [εκ των προτέρων] ότι οι επιπτώσεις, τόσο οι άμεσες όσο και οι μακροχρόνιες, είναι καταστροφικές. Nicholas Meihuizen, SOUTH AFRICA: Για χάρη της κριτικής σκέψης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και σύμπνοιας, και του υγιούς διεθνισμού. Φ. Τ, Ξάνθη: Επειδή όταν μαθαίνουμε τις ξένες γλώσσες άλλων λαών το αποτέλεσμα είναι να μαθαίνουμε καλύτερα τη δική μας γλώσσα και τους εαυτούς μας! Λ. Τ. Αθήνα: Κάθε ξενόγλωσσο τμήμα πρέπει να έχει την αυτονομία του. Κάποιοι προσπαθούν να υποβαθμίσουν την τριτοβάθμια παιδεία στην Ελλάδα και μας ωθούν να φύγουμε στο εξωτερικό. ΑΙΣΧΟΣ! ΟΧΙ στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ Joan Georg., Αθήνα: Γιατί με την κατάργηση του ονόματος «Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας» οι απόφοιτοί μας θα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους αποφοίτους ιδιωτικών κολλεγίων και ΙΕΚ, που θα εξακολουθούν να έχουν αυτόν τον τίτλο στα πτυχία τους, και ως εκ τούτου θα έχουν περισσότερα εργασιακά δικαιώματα Λ. Α., Αθήνα: Πιστεύω πως το μέτρο αυτό θα καταστήσει το πτυχίο μας ισόβαθμο με ένα απλό πιστοποιητικό. Δεν είναι δυνατόν να νοούνται ως ένα επιστημονικό πεδίο πέντε διαφορετικές γλώσσες, λογοτεχνίες και πολιτισμοί μετατρέποντας μας σε πτυχιούχους «ξένης γλώσσας» γενικά και αόριστα με κατεύθυνση την αντίστοιχη φιλολογία. Δεν συμφωνώ με το μέτρο και δεν θέλω να εφαρμοστεί γιατί καταστρέφει το μέλλον μας όχι μόνο από πλευράς εύρεσης εργασίας-που θα γίνει ακόμη δυσκολότερο για εμάς- αλλά και από άποψη γνώσης η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα παραμείνει ακαδημαϊκή ως έχει. Álvaro Acosta Corte, Οβιέδο, Ισπανία: Υπήρξα επισκέπτης Λέκτορας στο ΕΚΠΑ και διαπίστωσα το Ακαδημαϊκή του υπεροχή. Bernhard Blattmann Γερμανία: Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να σκεφθεί κανείς ότι μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα από την Εκπαίδευση. Takashi Nakatani, Ιαπωνία: Το ίδιο είδος «αλλαγών» έχει σοβαρά υπονομεύσει την ποιότητα τις Εκπαίδευσης στις Φιλοσοφικές Σχολές της χώρας μου. Josef Bayer, Γερμανία: Το να καταστρέφεις πανεπιστημιακά τμήματα με καλό πρόγραμμα σπουδών είναι εύκολο, το να τα ξαναφτιάξεις όμως είναι αδύνατον. Και έχουν υπάρξει δυστυχώς πολλά παραδείγματα που το αποδεικνύουν. Anne Furlong, Καναδάς: Αντιλαμβάνομαι την τρομερή οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Όμως, ας έχει στο μυαλό του ο υπουργός ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται ακριβώς σε τέτοιες περιόδους είναι αυτές που καθορίζουν την χώρα και τους ανθρώπους. Esther Allen, Νέα Υόρκη: Καθώς η παγκοσμιοποίηση συρρικνώνει τους γλωσσικούς μας ορίζοντες είναι τεραστίας σημασίας να μπορεί το πανεπιστήμιο να ενισχύει την ιδιαίτερη πολιτιστική και ιστορική αποσκευή που εγγράφει η κάθε γλώσσα. Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια πρέπει να είναι η πρωτοπορία σε αυτόν τον αγώνα. Υ.Γ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Δρ. Αργυρό Πρωτοπαπά για τη μετάφραση των σχολίων ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ (ΟΛΗ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ) Εικαστική ειρηνική διαμαρτυρία φοιτητών (φωτογραφικό υλικό) Ανοικτή διαβούλευση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για το σχέδιο «Αθηνά» (11.03 αίθ. Γερουσίας) ΕΠΙΣΤΟΛΗ APF ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ Το νέο μηχανογραφικό και οι εισακτέοι ανά σχολή 2013 (Το Σχέδιο Αθηνά φέρνει μείωση στους εισακτέους ξένων γλωσσών ως και 45% σε σχέση με πέρσι) Συγχωνεύονται τα τμήματα ξένων φιλολογιών σαν να είναι τμήματα φροντιστηρίου εκμάθησης γλωσσών Κοσμητεία Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ: Το Σχέδιο Αθηνά χτυπάει την καρδιά των Ανθρωπιστικών Σπουδών Πράσινο φως από τη Βουλή για το σχέδιο «Αθηνά» Σχέδιο Αθηνά – Διαδήλωση από φοιτητές της αγγλικής φιλολογίας 9/3 στις 20.00 Κλειστή λόγω «Αθηνάς» η Γερμανική Φιλολογία του ΑΠΘ Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας Α.Π.Θ. – Εκδήλωση Δημιουργικής Διαμαρτυρίας 8/3/2013 στις 18.30 Σχέδιο Αθηνά – ΣΥΡΙΖΑ / ΔΗΜΑΡ: Να αποσυρθεί. ΠΑΣΟΚ: Να επανασχεδιαστεί Μεγάλη μείωση πρωτοετών στις ξένες γλώσσες σύμφωνα με το “βελτιωμένο” σχέδιο “Αθηνά” Τετάρτη 6/3/2013 νέο συλλαλητήριο στα Προπύλαια Το τελικό σχέδιο “Αθηνά”ΑΠΘ: Δράσεις ενάντια στο σχέδιο Αθηνά ΕΚΠΑ – Κοσμητεία Φιλοσοφικής – Αναστολή λειτουργίας της Σχολής 5/3/2013 Τέσσερις βασικές αλλαγές στο Σχέδιο Αθηνά Δίκτυο Πανεπιστημιακών: Όχι στο σχέδιο Αθηνά! Την Τετάρτη η συζήτηση για το Σχέδιο Αθηνά Οι νέοι αντιστέκονται … εμείς; Τμήμα Γαλλικής ΑΠΘ – Επιστολή Συντονιστικής Επιτροπής προς Υπ. Παιδείας και άλλους φορείς Τι είπαν στον Αλέξη Τσίπρα για το σχέδιο «Αθηνά» τα τμήματα Ξένων Φιλολογιών Εισήγηση του Φοιτητικού Συλλόγου του τμήματος Αγγλικής του ΑΠΘ ενάντια στο Σχέδιο Αθηνά Σχέδιο Αθηνά – Σε κατάληψη και το τμήμα Γερμανικής Α.Π.Θ., τι αποφάσισε το συντονιστικό. Σχέδιο Αθηνά – Σε κατάληψη και το τμήμα Γερμανικής Α.Π.Θ., τι αποφάσισε το συντονιστικό. ΟΧΙ στη συγχώνευση των Ξενόγλωσσων Τμημάτων (Video) Ωδινεν υπουργός και έτεκεν «Αθηνά» Παρέμβαση της Προέδρου του Τμήματος Γαλλικής ΕΚΠΑ για το σχέδιο Αθηνά Σχέδιο Αθηνά : 34 ερωτήσεις και 34 απαντήσεις Σχέδιο Αθηνά – Ψήφισμα Κοσμητείας Φιλοσοφικής Σχολής |