H ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Παρασκευή, 12 Φεβρουάριος 2010 17:41


πηγή esos.gr

Τον «κώδωνα του κινδύνου» κρούει η ΟΛΜΕ με επιστολή στoν υπ. Oικονομίας , ότι εάν υλοποιηθεί η ρύθμιση της αυτοτελούς φορολόγησης του επιμισθίου εκπαιδευτικών εξωτερικού θα καταγραφεί μαζικός επαναπατρισμός των συναδέλφων στην Ελλάδα, αφού η παραμονή τους εκεί θα καταστεί ασύμφορη. Επιπλέον, θα καταγραφεί αδιαφορία των υπηρετούντων στην Ελλάδα, για να αποσπαστούν στο εξωτερικό, με κίνδυνο να δεχθεί σοβαρό πλήγμα η εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων του εξωτερικού.

Ειδικότερα η επιστολή της ΟΛΜΕ , έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ,

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στην επιχειρούμενη περικοπή των επιδομάτων των εκπαιδευτικών. Είναι γνωστό ότι οι εκπαιδευτικοί δεν ανήκουν στους προνομιούχους του Δημοσίου, δεδομένου ότι οι καθαρές μηνιαίες αποδοχές τους κυμαίνονται από 1.061,41 € (καθαρές αποδοχές άγαμου νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού) έως 1.628,85 € (καθαρές αποδοχές άγαμου εκπαιδευτικού με 35 χρόνια υπηρεσίας).

Αναγνωρίζουμε την δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας. Όμως, δεν είναι δυνατόν, γι’ άλλη μια φορά, να πληρώνουν την κρίση οι «συνήθεις ύποπτοι», δηλαδή οι μισθωτοί του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Εμείς λέμε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι και δη οι εκπαιδευτικοί είμαστε οι πλέον ειλικρινείς φορολογούμενοι σε μια χώρα που η φοροδιαφυγή έχει γίνει «εθνικό άθλημα». Την κρίση να πληρώσουν αυτοί που ποτέ δεν πλήρωσαν σε αυτή την χώρα.

Επιπροσθέτως, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης του επιμισθίου των εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι στο εξωτερικό (Γερμανία και αλλού). Το επιμίσθιο δεν αποτελεί μισθό, αλλά βοήθημα, για να ανταπεξέλθουν οι συνάδελφοι το αυξημένο κόστος ζωής στις χώρες που διαμένουν.

Επίσης, η ρύθμιση του αφορολογήτου ορίου με αποδείξεις καθίσταται προβληματική γι’ αυτή την ομάδα εργαζομένων, που εκ των πραγμάτων, αδυνατούν να συγκεντρώσουν αποδείξεις, αφού διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό. Η πρόσθεση του συνόλου των αποδοχών τους και του επιμισθίου, η ενιαία φορολόγηση του όλου ποσού και η αδυναμία συγκέντρωσης αποδείξεων από τους αποσπασμένους στο εξωτερικό εκπαιδευτικούς, καθιστά τη φορολόγηση της συγκεκριμένης ομάδας ληστρική.

Εάν υλοποιηθεί αυτή η ρύθμιση θα καταγραφεί μαζικός επαναπατρισμός των συναδέλφων στην Ελλάδα, αφού η παραμονή τους εκεί θα καταστεί ασύμφορη. Επιπλέον, θα καταγραφεί αδιαφορία των υπηρετούντων στην Ελλάδα, για να αποσπαστούν στο εξωτερικό, με κίνδυνο να δεχθεί σοβαρό πλήγμα η εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων του εξωτερικού.


H ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
 
Η ΟΛΜΕ απέστειλε στην πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας την ακόλουθη επιστολή:

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,


Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ είχε αποστείλει έγγραφο στις 14-7-2008 στον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Στυλιανίδη σχετικά με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, με το οποίο ενημέρωνε το Υπουργείο Παιδείας για τα προβλήματα της παρεχόμενης ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό και ειδικότερα στη Γερμανία. Επιπροσθέτως επεσήμανε τα ιδιαίτερα προβλήματα εργασιακά, οικονομικά κα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία αυτά.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ επανέρχεται στο θέμα αυτό, δίδοντας ιδιαίτερη σημασία αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας να παράσχει στους απόδημους μαθητές τις αναγκαίες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να σταδιοδρομήσουν με επιτυχία στις απαιτητικές σύγχρονες κοινωνίες καθώς και στη χώρα υποδοχής τους. Ταυτόχρονα, επιβάλλεται να διατηρήσουν τη γλωσσική και πολιτισμική τους ταυτότητα.

Τονίζουμε για μια ακόμη φορά την ανάγκη αλλαγής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (ν.2413/96) που διέπει τη δομή, τη λειτουργία και το περιεχόμενο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Δεν είναι επιτρεπτό σήμερα να γίνονται αποσπάσεις ή παρατάσεις απόσπασης σε σχολεία του εξωτερικού χωρίς αυτές να έχουν πρώτα εξετασθεί από το αρμόδιο συμβούλιο του ΔΙΠΟΔΕ. Δεν είναι επίσης επιτρεπτό οι Συντονιστές Εκπαίδευσης να ενεργούν σαν τοπικοί - κομματικοί παράγοντες και να αποφασίζουν αυθαίρετα και χωρίς έλεγχο για τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών, για μετακινήσεις, αποσπάσεις κλπ με κριτήριο πολλές φορές τις ρουσφετολογικές και πελατειακές σχέσεις.

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών απαιτείται από το Υπουργείο Παιδείας άμεσα, να επανεξεταστούν η δομή και η δημοκρατική λειτουργία της διοίκησης, το πλέγμα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, καθώς και όλες οι σχετικές διαδικασίες, με στόχο να καταστούν διαφανείς, αξιοκρατικές, αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο πρέπει να ρυθμίζονται και τα ζητήματα όπως ο χαρακτηρισμός και κάλυψη των κενών θέσεων, οι αποσπάσεις, παρατάσεις αποσπάσεων, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, η επιλογή και τα καθήκοντα διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, καθώς και το θεσμικό πλαίσιο επιλογής και λειτουργίας των Συντονιστών Εκπαίδευσης (τα κριτήρια, η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησής τους, τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους), και ΕΠΥΣΔΕ (καθήκοντα, αρμοδιότητες).

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω καθώς και τις προτάσεις της τελευταίας παγγερμανικής «συνδιάσκεψης» των ΕΛΜΕ, όπου οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολεία της Γερμανίας, κατέγραψαν, για άλλη μια φορά, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ζητούμε:

1. Να ορίσετε χρονοδιάγραμμα συζητήσεων με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για την αναγκαία βελτίωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (ν. 2413/96, « Η ελληνική παιδεία στο εξωτερικό, η διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις»).

Με νομοθετική ρύθμιση και σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ, να ορισθούν επακριβώς οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των Συντονιστών εκπαίδευσης και του ΕΠΥΣΔΕ Γερμανίας.
Να δημιουργηθεί ένα αδιάβλητο, αντικειμενικό και δίκαιο θεσμικό πλαίσιο για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, παρατάσεις αποσπάσεων, επιλογές διευθυντών και Υποδιευθυντών).
 

2. Άμεσα να προωθήσετε τα παρακάτω μέτρα:

α. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό να γίνονται στην αρχή του σχολικού έτους, ώστε τα σχολεία να λειτουργούν με πλήρες πρόγραμμά. Αυτό προϋποθέτει να καταρτίζονται έγκαιρα οι πίνακες όλων των πραγματικών κενών, να ελέγχονται και να εγκρίνονται από το ΕΠΥΣΔΕ. Επίσης, να πραγματοποιούνται οι εξετάσεις γλωσσομάθειας και οι τοποθετήσεις των νεοαποσπασθέντων μέχρι τέλος Μαίου.

β. Καμία απόσπαση ή άλλη υπηρεσιακή μεταβολή δε θα γίνεται αν πρώτα δεν υπάρξει εισήγηση από το αρμόδιο συμβούλιο του ΔΙΠΟΔΕ.

γ. Ενίσχυση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης στα σχολεία του εξωτερικού

με την εφαρμογή σε κάθε σχολική μονάδα των θεσμών της ενισχυτικής

διδασκαλίας (Γυμνάσια) και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης (Λύκεια). Ο προγραμματισμός των τμημάτων ΠΔΣ να γίνεται έγκαιρα, ώστε αυτά να λειτουργούν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

δ. Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής σε κατάλληλα σχολικά κτίρια.

ε. Το ωράριο των εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού να είναι σύμφωνο με το ν. 1566 και να μη γίνεται καμία καταστρατήγηση.

στ. Οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν σύζυγο αλλοδαπό / - ή και έχουν τελέσει γάμο μετά το 1996 να διέπονται από το ίδιο καθεστώς με αυτούς που έχουν τελέσει γάμο πριν το 1996 με ταυτόχρονη εξασφάλιση ισχυρών δικλείδων ώστε να αποκλεισθούν φαινόμενα κατάχρησης και να εξασφαλίζεται ο κοινωνικός χαρακτήρας της ρύθμισης αυτής.

ζ. Ο διορισμός αδιόριστων ομογενών εκπαιδευτικών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε σχολεία της Γερμανίας γίνεται σήμερα με διαδικασία που παρουσιάζει προβλήματα και δικαίως αμφισβητείται. Οι ομογενείς εκπαιδευτικοί να προσλαμβάνονται, εφόσον υπάρχουν πραγματικές ανάγκες με προκήρυξη θέσεων, μέσα από τους πίνακες αναπληρωτών που ισχύουν στην Ελλάδα και να εργάζονται σε εργασιακό καθεστώς ίδιο με αυτό των αναπληρωτών στην Ελλάδα.

η. Να χορηγηθεί στους εκπαιδευτικούς, η υπεσχημένη από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ αύξηση του επιμισθίου (9%) τους που εκκρεμεί από το 2005.

ιβ. Για τη φορολόγησης του επιμισθίου των εκπαιδευτικών να ισχύσει ότι ακριβώς ισχύει και για το αντίστοιχο επιμίσθιο των αποσπασμένων υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών.