ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την Konstantina   
Τρίτη, 04 Μάιος 2010 14:01


Πηγή alfavita

Το πολυνομοσχέδιο προετοιμάζει τους εκπαιδευτικούς του «νέου» σχολείου της αγοράς, του σχολείου των χορηγών, των διαφοροποιημένων προγραμμάτων και των πολλών ταχυτήτων. Σπάει κάθε σχέση πτυχίου-επαγγέλματος και εισάγει το «πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης» . Ο διορισμός εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια ή σχολική μονάδα συνδέεται με την αποκέντρωση και μαζί με το δόκιμο στάδιο του εκπαιδευτικού και το «μέντορα» ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για την κατάργηση οργανικών θέσεων, σχολικών μονάδων, για την επέκταση των ελαστικών σχέσεων στο σχολείο. Με την εισαγωγή στελεχών διοίκησης και manager στο σχολείο, τη μετατροπή του σε διοικητική μονάδα, την αυτοαξιολόγησή του στη βάση της επιχειρηματικής λειτουργίας, η κυβέρνηση χτίζει το πιο ταξικό, πιο ακριβό και διαφοροποιημένο σχολείο. Σε αυτό το σχολείο, ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν παιδαγωγικό ρόλο, θα αναζητούν επενδυτές και «πελάτες».


ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
www.asgme.org  Βερανζέρου 22 6ος όροφος
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ  ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
www.omosp-goneon-athinas.org
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ  ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
www.goneisreiraia.gr
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ  ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
 
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
 
Αυτές τις μέρες συζητείται το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που κατέθεσε  η κυβέρνηση στη βουλή το οποίο βασίζεται στις εξαγγελίες της Υπ. Παιδείας για το «νέο σχολείο».
 
Με το πολυνομοσχέδιο το Υπουργείο Παιδείας δίνει δείγματα της «έξυπνης» πολιτικής του, όπου με μικρό κόστος υπόσχεται να δώσει «λύσεις» στα προβλήματα του δημόσιου σχολείου.
 
Το κύριο θέμα του είναι η «αναβάθμιση» του ρόλου του εκπαιδευτικού, που προωθεί με:
·         την καθιέρωση πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης
·         αλλαγή του τρόπου επιλογής και πρόσληψης των εκπαιδευτικών
·         μεταθέσεις –αποσπάσεις
·         σύστημα επιλογής στελεχών
·         αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
Το πολυνομοσχέδιο προετοιμάζει τους εκπαιδευτικούς του «νέου» σχολείου της αγοράς, του σχολείου των χορηγών, των διαφοροποιημένων προγραμμάτων και των πολλών ταχυτήτων. Σπάει κάθε σχέση πτυχίου-επαγγέλματος και εισάγει το «πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης» . Ο διορισμός εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια ή σχολική μονάδα συνδέεται με την αποκέντρωση και μαζί με το δόκιμο στάδιο του εκπαιδευτικού και το «μέντορα» ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για την κατάργηση οργανικών θέσεων, σχολικών μονάδων, για την επέκταση των ελαστικών σχέσεων στο σχολείο. Με την εισαγωγή στελεχών διοίκησης και manager στο σχολείο, τη μετατροπή του σε διοικητική μονάδα, την αυτοαξιολόγησή του στη βάση της επιχειρηματικής λειτουργίας, η κυβέρνηση χτίζει το πιο ταξικό, πιο ακριβό και διαφοροποιημένο σχολείο. Σε αυτό το σχολείο, ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν παιδαγωγικό ρόλο, θα αναζητούν επενδυτές και «πελάτες».
 
Για να προσληφθεί κάποιος ως εκπαιδευτικός απαιτείται: πτυχίο, πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης (ποιος θα το δίνει; ), επιτυχία στον ΑΣΕΠ, δυο χρόνια δόκιμος, Μέντορας (! ) στο σβέρκο του και αξιολόγηση (ποιος θα την κάνει; )
 Η κυβέρνηση θεσμοθετεί  το μεσαιωνικό θεσμό της μαθητείας και φροντίζει ώστε ο νέος εκπαιδευτικός να κόβεται και να ράβεται στα μέτρα του συστήματος, Το Υπουργείο  δεν δεσμεύεται από συγκεκριμένο αριθμό διοριστέων. Οι υποψήφιοι που πετυχαίνουν θα εντάσσονται σε πίνακα υποψηφίων για πρόσληψη. Κι όπως φαίνεται τους περιμένουν πολλά χρόνια αναμονής και περιπλάνησης αφού το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει «να βγάλει από τη μύγα ξύγκι» πριν προσλάβει νέους εκπαιδευτικούς: Δηλώνει πως θα εφαρμόσει αυστηρά τα ισχύοντα για τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στους 25+10% για το Νηπιαγωγείο και Δημοτικό και στους 30+10% για το Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ. Θα παρατείνει με την αλλαγή στο συνταξιοδοτικό τον εργάσιμο βίο των ήδη εργαζόμενων ως τα 65- 67 κ.ο.κ. Θα εξαντλεί τις υπερωρίες των μονίμων και θα αξιοποιεί τα επιπλέον προσόντα με την δεύτερη ανάθεση.
 
Η κυβέρνηση εφευρίσκει τον αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο που στην ουσία πρόκειται για συγκαλυμμένη μορφή ωρομισθίας.
 
Η υπουργός επαναλαμβάνει διαρκώς ότι πρέπει να γενικευτούν οι υπερωρίες, να γενικευτούν οι δυο αναθέσεις (δηλαδή να διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί και άλλο μάθημα από το βασικό τους)
 
. Η γενίκευση των αναθέσεων είναι ο πρόδρομος για τις αντιδραστικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, που όπως μας έχει προϊδεάσει η κυβέρνηση από προγράμματα με συγκεκριμένα βασικά μαθήματα, θα γίνουν προγράμματα με ...θεματικές ενότητες που θα εξετάζονται και θα διδάσκονται διαθεματικά κι όχι κορμών επιστημονικής γνώσης.
Το νομοσχέδιο συνεχίζει το εκπαιδευτικό μοντέλο, που ξεκίνησε με την αντιδραστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1997 και εξελίσσεται αδιατάραχτα όλα αυτά τα χρόνια με τραγικά αποτελέσματα στην κάλυψη των αναγκών αλλά και στην ποιότητα της εκπαίδευσης..
 
Θεσπίζεται ο θεσμός της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Σε πρώτη φάση προωθείται η αυτοαξιολόγηση στις δράσεις που αφορούν:
·         τους πόρους της σχολικής μονάδας (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι, ανθρώπινο δυναμικό )
·         τη διοίκηση της σχολικής μονάδας συντονισμός σχολικής ζωής, διαμόρφωση –εφαρμογή σχολικού προγράμματος, αξιοποίηση μέσων και πόρων )
·         την εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών
·         το κλίμα και τις σχέσεις μεταξύ των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας
·         το συνολικό πρόγραμμα κοινωνικής, πολιτιστικής, περιβαλλοντικής δράσης του σχολείου
·         τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και τις καινοτομικές δράσεις του σχολείου σε όλους τους τομείς
·         τα αποτελέσματα (φοίτηση, επίδοση, μαθητική διαρροή, ατομική και κοινωνική  ανάπτυξη των μαθητών ) και προβλέπεται αναλυτικά η διαδικασία και τα βήματα που θα ακολουθηθούν.
 
Η διαδικασία «αυτοαξιολόγησης» συνδέεται στενά με το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα του προγράμματος σπουδών και επιβάλλει πιο σφιχτούς όρους σύνδεσης του σχολείου με την αγορά. Με την αυτοαξιολόγηση, το κάθε σχολείο πια, θα έχει ευθύνη για τη λειτουργία του, θα πρέπει να ανταγωνίζεται το διπλανό του.
 
 Χαρακτηριστικό είναι ο έλεγχος των πόρων της σχολικής μονάδας, η διαμόρφωση του σχολικού προγράμματος, τα αποτελέσματα με κριτήριο τους βαθμούς των εξετάσεων, τις απουσίες κ.ά. Στην ουσία είναι το πρώτο και καθοριστικό βήμα για το σπάσιμο του ενιαίου της εκπαίδευσης που ετοιμάζεται.
 
Τα σχέδια της αποκέντρωσης του σχολείου, της διαφοροποίησης του περιεχομένου της παρεχόμενης μόρφωσης, του περάσματος των σχολείων στην πλήρη ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κλπ. ήταν ομολογημένα απ’ την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ κι είχαν μεταφραστεί και στα ... ελληνικά από τις εγχώριες «μεταφραστικές υπηρεσίες» ΕΣΥΠ, ΣΕΒ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, κλπ. 
 
Διατηρώντας το σημερινό βαθιά ταξικό και εμπορευματοποιημένο σχολείο, προσπαθούν να παραπλανήσουν γονείς και μαθητές, υποσχόμενοι ρόλο και συμμετοχή σε μια διαδικασία που θα κάνει τάχα το αυτόνομο σχολείο «μαθητοκεντρικό», απαλλαγμένο από την «δύσκολη» μόρφωση που είναι για «άλλους», με χαζοχαρούμενες δραστηριότητες, που θα «αποφασίζουμε» όλοι μαζί. Το «όλοι μαζί» είναι σχήμα λόγου αφού στα αποκεντρωμένα σχολεία του «Καλλικράτη» προστίθεται ως αρμοδιότητα του Δήμου «Η εποπτεία και ο έλεγχος των Συλλόγων Γονέων» για την περίπτωση που οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των γονιών χαλάνε τα σχέδια των «τοπικών εταίρων».
 
Η αυτοαξιολόγηση είναι το βασικό και αναγκαίο εργαλείο που θα σπρώξει τα σχολεία στην αγορά και την ημιμάθεια, θα φορτώσει το κόστος της μόρφωσης στις τσέπες των γονιών, θα ανατρέψει άρδην τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων, κατηγοριοποίηση των σχολείων, χρηματοδότηση σχολικών μονάδων ανάλογα με τον πίνακα κατάταξης τους, είναι τα κομμάτια του παζλ που ακολουθούν. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να γίνουν επιθεωρητές του εαυτού τους με κριτήρια και στόχους για το εκπαιδευτικό έργο που θέτουν το κράτος και η αγορά
 
Συμμόρφωση προς την ευρωπαϊκή νομιμότητα – αναγνώριση δηλαδή των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών.
Η ενσωμάτωση της οδηγίας 36/2005 με Προεδρικό Διάταγμα  του ΠΑΣΟΚ εγκρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, παρά  τις δήθεν προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για «αυστηρό έλεγχο» στα ιδιωτικά μαγαζιά-κολλέγια στην εκπαίδευση. Με την οδηγία αναγνωρίζονται τα «επαγγελματικά προσόντα» των αποφοίτων κολεγίων, εξομοιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τα κολέγια με τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, ενώ τα εντάσσει επίσημα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η αναγνώριση των παραμάγαζων, που έχουν συνάψει εμπορικές συμφωνίες με ξένα ιδρύματα, συμβάλλει στην προώθηση της ενιαίας αγοράς της εκπαίδευσης. Ωθεί πιο ουσιαστικά στη διαμόρφωση του «πανεπιστήμιου -Α.Ε.», για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, στο ξεπούλημα όλης της εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας.
Έτσι, από τη μια μοιράζουν τίτλους και πτυχία στο πλαίσιο μιας μεταδευτεροβάθμιας «σούπας» ΑΕΙ, ΤΕΙ, κολεγίων, ΙΕΚ, ΚΕΚ, για να παράγουν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων, αποσυνδέοντας το πτυχίο από την πρόσβαση στο επάγγελμα, επιχειρώντας ένα ακόμα χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα και στις συλλογικές διεκδικήσεις.
Από την άλλη, με το «πλαίσιο εθνικών προσόντων» που εισάγει η ενσωμάτωση της Οδηγίας, πρέπει να βάλουν μια «ιεραρχία» (όπως την αποκαλούν) στα πολλά και διαφοροποιημένα πτυχία και στους αποφοίτους, στους εργαζόμενους, για να διευκολύνουν τις επιχειρήσεις στην επιλογή του κατάλληλου εργαζόμενου, αυτού που θα τους διασφαλίζει τα περισσότερα κέρδη με το μικρότερο κόστος.
 Έχουμε πολλές φορές αναλύσει τις ανάγκες και τα αιτήματά μας στο Υπουργείο Παιδείας, γραπτά και προφορικά. Τα μέτρα τους δεν έχουν καμιά σχέση με τις ανάγκες μας, δεν απαντούν στα αιτήματά μας.       Άλλωστε η κυβέρνηση δεν παύει να δηλώνει πως ο «διάλογος»  αρχίζει από τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας. Τα νέα μέτρα δηλαδή θα είναι συνέχεια των προηγούμενων αποκρουστικών μέτρων και η «συμμαχία των προθύμων της νέας μεταρρύθμισης» προσπαθεί να μας εξαπατήσει και   να καλλιεργήσει κλίμα προσδοκίας και αναμονής. Θέλουν να αποκρύψουν πως οι σχεδιασμοί τους καταργούν ολοσχερώς το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αναθέτουν στους επιχειρηματίες – χορηγούς το περιεχόμενο της μόρφωσης και της έρευνας και εκφυλίζουν τη γνώση σε μια χαμηλού κόστους «κατάρτιση», προσαρμοσμένη στις συγκυριακές ανάγκες της «αγοράς».
Σήμερα υπάρχουν οι προϋποθέσεις να μορφώνονται όλοι οι άνθρωποι. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και της επιστήμης, έχει δώσει ώθηση στην παραγωγή και είναι επιτακτική ανάγκη το σύνολο αυτής της γνώσης να γίνει κτήμα του κάθε νέου.
          Όσοι θέλουμε να ζήσουν τα παιδιά μας σ’ έναν καλύτερο κόσμο, οφείλουμε να συντονίσουμε τα βήματά μας μαζί τους και έντιμα να διεκδικήσουμε την παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών:
·         Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια σε κρατικά  νηπιαγωγεία, αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας
·         Ένα Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, για τη διεύρυνση της βασικής-γενικής εκπαίδευσης, χωρίς τον ξεπερασμένο διαχωρισμό σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο και την ταξική και αντιπαιδαγωγική διάκριση σε Γενικό και Επαγγελματικό δίκτυο σχολικής εκπαίδευσης, για να μην γίνεται πρόωρη επαγγελματική επιλογή και εκπαίδευση, πριν τη συμπλήρωση του σύγχρονου μορφωτικού έργου του σχολείου και την ενηλικίωση του νέου ανθρώπου. Σχολείο που θα βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τους νόμους της φύσης και της κοινωνικής ζωής, τη θέση και το ρόλο τους μέσα σ’ αυτή. Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν για  όλα τα παιδιά, με ενιαία δομή, ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, που θα ολοκληρώνει την εργασία του, χωρίς ανάγκη φροντιστηρίων. θα διαμορφώνει σταθερές προσωπικότητες, ανθρώπους με χαρακτήρα και κοινωνικές αξίες, για να μπορέσουν να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους.
·         Σχολεία που θα καλύπτουν την υποχρεωτική ειδική αγωγή όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Μέτρα για τη σωστή αντιμετώπιση και βοήθεια μέσα στο σχολείο των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.
·         Νομιμοποίηση όλων των μεταναστών. Ίσα δικαιώματα στην μόρφωση για τα παιδιά  τους. Ειδική φροντίδα ώστε να μάθουν την μητρική τους γλώσσα την ιστορία και τον πολιτισμό τους.
·         Κατάργηση των αναλυτικών προγραμμάτων και των βιβλίων της «διαθεματικότητας» και της αμάθειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ιδιωτών εκδοτών, που διαλύουν τη γλώσσα και τη σκέψη των παιδιών και υποκαθιστούν τη γενική παιδεία από δεξιότητες.. Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία ενιαία για όλους τους μαθητές στηριγμένα στην επιστημονική γνώση και την αντικειμενική αλήθεια, επικεντρωμένα στα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης ,ώστε να δίνουν μια σφαιρική και συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή .Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα, ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της κάθε ηλικίας.
·         Αποδέσμευση του σχολείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ–ΤΕΙ. Εξετάσεις εκτός σχολείου, σε λίγα μαθήματα, με την ευθύνη της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ, χωρίς κατευθύνσεις ή δέσμες, με απεριόριστες ευκαιρίες και επιλογές.
·         Κρατικές Επαγγελματικές Σχολές, Δημόσιες και Δωρεάν, ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα εξασφαλίζουν την πλήρη επαγγελματική εκπαίδευση και επάρκεια για την άσκηση επαγγέλματος, χωρίς ανάγκη πιστοποίησης Κατάργηση των ΙΕΚ και κάθε μορφής ιδιωτικής κερδοσκοπίας, που εκμεταλλεύεται την ανεργία και την ανασφάλεια των νέων.
·         Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν, με ισότιμα ιδρύματα και σχολές, που θα παρέχουν πλήρη επιστημονική ειδίκευση και επαγγελματική ικανότητα στους αποφοίτους τους και θα αναπτύσσουν την έρευνα με αποκλειστικό σκοπό την εξασφάλιση της γενικής προόδου και ευημερίας. Πανεπιστήμια με βιβλιοθήκες, σύγχρονες υποδομές,  με διδάσκοντες πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, χωρίς δίδακτρα, με δωρεάν συγγράμματα, μεταφορά, σίτιση, στέγαση, ασφάλιση για όλους τους φοιτητές, με ενιαία πτυχία, υποτροφίες για διδακτορικά και έρευνα. Να αποσυρθεί ο νέος νόμος πλαίσιο. Να μην εφαρμοστούν οι ευρωπαϊκές οδηγίες που φέρνουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια από το παράθυρο.
·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών, ακόμα και για τις έκτακτες ανάγκες. Εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι πανεπιστημιακών παιδαγωγικών σχολών, με ενιαία εργασιακά δικαιώματα, καλά αμειβόμενοι με υποχρεωτική περιοδική εκπαιδευτική άδεια για επιμόρφωση από το πανεπιστήμιο. Κατάργηση των ωρομίσθιων και αναπληρωτών. Τμήματα προνηπίων, νηπίων, Α΄ και Β΄ Δημοτικού με 15 μαθητές, τμήματα 20 μαθητών στις υπόλοιπες τάξεις και βαθμίδες. Εργαστήρια 10 μαθητών στις κατευθύνσεις και στα ΕΠΑΛ.
·         Ενιαία συστηματική, ουσιαστική διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα 12 χρόνια του σχολείου (πρώτη ξένη γλώσσα από την Δ΄τάξη δημοτικού και δεύτερη προαιρετικά από το Γυμνάσιο ), με δωρεάν βιβλία, και βεβαίωση της άριστης γνώσης με το απολυτήριο.
·         Ολοκλήρωση της μόρφωσης και της αγωγής των μαθητών στο ενιαίο πρόγραμμα του σχολείου, με ουσιαστική αναμόρφωση της φυσικής και αισθητικής αγωγής, της καλλιτεχνικής παιδείας κι όχι ως δραστηριότητες στο «ελεύθερο πρόγραμμα» της αποκέντρωσης.
·         Κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης, της παραπαιδείας και κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα της Παιδείας
·         Κατάργηση της «ευέλικτης ζώνης» και όλων των προγραμμάτων που σπαταλούν το σχολικό χρόνο για να βάζουν το πόδι τους οι επιχειρήσεις στο σχολείο. Μακριά από το σχολείο οι εργολάβοι, οι εταιρείες και τα δήθεν προγράμματα «αγωγής».
·         Μόνιμη πρόσληψη φυλάκων, καθαριστριών (1 πρωινή και 1 απογευματινή για κάθε 6θέσιο σχολείο ), επιστάτη, διοικητικού προσωπικού, βιβλιοθηκονόμων, και ειδικού επιστημονικού προσωπικού για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
·         Να εξασφαλιστεί η σίτιση όλων των μαθητών με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων υποδομών.
·         Να εξασφαλιστεί  δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη για όλους τους μαθητές και φοιτητές, ανεξάρτητα από την ασφάλιση των γονιών τους.
·         Όχι στην αποκέντρωση των σχολείων με πέρασμα λειτουργιών τους στην τοπική αυτοδιοίκηση. Καμιά κεντρική αρμοδιότητα του κράτους για την παιδεία έξω από το Υπουργείο Παιδείας
·         Όχι στις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την κατασκευή και τη λειτουργία των σχολείων.
·         Κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
·         Όχι στράτευση στα 18.
·         Αύξηση των κρατικών δαπανών για την παιδεία στο 15% του  Προϋπολογισμού και παράλληλη ένταξη των κοινοτικών κονδυλίων στον κρατικό προϋπολογισμό κι όχι κουπόνια (ενίσχυσης τάχα ) για να διευκολυνθεί η επιβολή διδάκτρων στα πανεπιστήμια, επιδότηση των ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων και ό,τι άλλο σκεφτούν οι «απορροφητήρες».