ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΕΣ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 20:18

πηγή esos.gr
Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία  ζητά το ΔΣ της ΟΛΜΕ  με σημερινή ανακοίνωση  , ενώ προειδοποιεί ότι « Διαφορετικά, θα αναλάβει το κόστος μια ακόμη αποτυχημένης εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης».
Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΜΕ αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 4/ Μαίου .

Επίσης  νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ 4 και 5/5 και Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ στις 6/5 στην οποία θα αποφασιστεί η κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων από τις 14/5, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων.


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ειδικότερα η σημερινή ανακοίνωση της ΟΛΜΕ σχετικά με το πολυνομοσχέδιο έχει ως εξής:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

«Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού –

καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση

και λοιπές διατάξεις»


Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μέσω της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως άλλοτε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κατανοήσει ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με νόμους και ρυθμίσεις αντίθετες προς τα συμφέροντα της εκπαίδευσης, που επιβάλλονται εκβιαστικά από την εξουσία.

Διαφορετικά, θα αναλάβει το κόστος μια ακόμη αποτυχημένης εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης».

Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μέσω της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως άλλοτε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κατανοήσει ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με νόμους και ρυθμίσεις αντίθετες προς τα συμφέροντα της εκπαίδευσης, που επιβάλλονται εκβιαστικά από την εξουσία.

Διαφορετικά, θα αναλάβει το κόστος μια ακόμη αποτυχημένης εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης».

Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μέσω της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως άλλοτε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κατανοήσει ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με νόμους και ρυθμίσεις αντίθετες προς τα συμφέροντα της εκπαίδευσης, που επιβάλλονται εκβιαστικά από την εξουσία.

Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μέσω της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως άλλοτε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κατανοήσει ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με νόμους και ρυθμίσεις αντίθετες προς τα συμφέροντα της εκπαίδευσης, που επιβάλλονται εκβιαστικά από την εξουσία.

Διαφορετικά, θα αναλάβει το κόστος μια ακόμη αποτυχημένης εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης».





Σαφή και βέβαιη υποβάθμιση τόσο στους/τις εκπαιδευτικούς όσο και στην ίδια την εκπαίδευση θα επιφέρει, εφόσον ψηφιστεί, το σχέδιο νόμου του Υπ. Παιδείας με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού».

Επισημαίνουμε καταρχάς το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας έσπευσε να καταθέσει στη Βουλή το σχέδιο νόμου χωρίς προηγουμένως να το κοινοποιήσει στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, όπως είχε υποσχεθεί, αλλά και παρά την έκκλησή μας να μην κατατεθεί πριν προχωρήσει το Υπ. Παιδείας σε συλλογική διαπραγμάτευση με την ΟΛΜΕ.

Διατρέχοντας κανείς τις σελίδες του σχεδίου, ενός σχεδίου που περιλαμβάνει διατάξεις πολύ χειρότερες από εκείνες που είχαν δοθεί νωρίτερα στη δημοσιότητα, αντιλαμβάνεται την αιτία αυτής της τακτικής του υπ. Παιδείας.

Οι ρυθμίσεις που προτείνει το Υ. Παιδείας αγνοούν το σύνολο σχεδόν των αναγκαίων μέτρων για τη στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και του έργου του (καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης, μισθολογική, επιστημονική και εργασιακή αναβάθμισή του). Ευθυγραμμισμένες με το γενικότερο πνεύμα του προγράμματος σταθερότητας, οι προτάσεις του υπ. Παιδείας οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:

Μέσα από το προτεινόμενο σύστημα διορισμών θεσμοθετεί μια πραγματική Οδύσσεια για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, που υποχρεώνονται σε ένα συνεχές κυνηγητό τίτλων σπουδών και μορίων, για να αποκτήσουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στη δημόσια εκπαίδευση, από την οποία όμως μπορούν εύκολα πάλι να εξοστρακιστούν με τη λήξη της περιόδου δοκιμασίας.
Με τις σχετικές ρυθμίσεις η εκπαιδευτική προϋπηρεσία εξαφανίζεται μέσα σε ένα σύνολο ποικίλων μοριοδοτήσεων, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που έχουν προσφέρει επί πολλά χρόνια σημαντικές υπηρεσίες στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, να αντιμετωπίζονται ουσιαστικά ως «αναλώσιμο προϊόν».
Η δημόσια εκπαίδευση μετατρέπεται σε ένα απέραντο πεδίο διαρκούς επιτήρησης και ελέγχου από το Υπ. Παιδείας με τη χρήση και των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, με πρόσχημα την «αξιολόγηση» και την «αξιοκρατία». Οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να εξελιχθούν σε στελέχη της εκπαίδευσης υποχρεώνονται να εμπλακούν σε διαδικασίες «αξιολόγησης» των συναδέλφων τους.
Προωθείται η καθιέρωση της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων της «αξιολόγησης» κάθε σχολείου, με συνέπεια να ανοίγει ο δρόμος για μια διαδικασία «διαπόμπευσης» σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών. Ανάλογες πρακτικές σε άλλες χώρες συνέβαλαν στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων και στη δημιουργία σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων.
Διευρύνεται το καθεστώς της αστάθειας και της αβεβαιότητας ακόμη και των μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς οι θεωρούμενοι ως «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικοί μπορούν, χωρίς τη θέλησή τους, να σταλούν σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.
Επιχειρείται η περαιτέρω ενίσχυση της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών από την εκάστοτε εξουσία.
Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μέσω της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως άλλοτε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κατανοήσει ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με νόμους και ρυθμίσεις αντίθετες προς τα συμφέροντα της εκπαίδευσης, που επιβάλλονται εκβιαστικά από την εξουσία.

Διαφορετικά, θα αναλάβει το κόστος μια ακόμη αποτυχημένης εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης».

ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

esos.gr

Σαρανταοκτάωρη απεργία για τις 4 και 5 Μαίου κήρυξε το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η ΟΙΕΛΕ  η οποία καταγγέλλει την υπουργό Αννα Διαμαντοπούλου  για «αθέτηση των συμφωνημένων εκ μέρους του Υπουρ-γείου, που εισάγει την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στον ιδιωτικό το-μέα και παραδίδει το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης στην εκμετάλλευση των επιχειρηματικών συμφερόντων».

Ειδικότερα η σχετική ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ , έχει ως εξής:

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΙΕΛΕ κατά τη σημερινή του συνεδρίαση με αντικείμενο τη δημοσίευση του «Πολυνομοσχεδίου» από το Υπουργείο Παιδείας πήρε τις ακόλουθες αποφάσεις:
Α) Κηρύσσει 48ωρη απεργία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών την Τρίτη 4 και Τετάρτη 5 Μαΐου 2010 καταγγέλλοντας την αθέτηση και ανατροπή των σημεί-ων στα οποία είχε εξασφαλιστεί προσέγγιση εκπαιδευτικών, ιδιοκτητών και Υπουργείου, στο πλαίσιο του διαλόγου που οργανώθηκε από το Υπουργείο, και την αντικατάστασή τους από όλες τις μονομερείς διεκδικήσεις των ιδιοκτη-τών.
Β) Καλεί όλους τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε συγκέντρωση κάτω από τα γραφεία της ΟΙΕΛΕ (Χαλκοκονδύλη και Πατησίων) το πρωί της Τρίτης 4/5/2010 ώρα 10:30 και πορεία προς τη Βουλή για να επιδώσουν στο Προ-εδρείο της τη διαμαρτυρία και τα αιτήματά τους.
Γ) Καλεί τους συντάκτες των ΜΜΕ σε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη 28/4/2010 ώρα 12:30 στα γραφεία της ΟΙΕΛΕ (Χαλκοκονδύλη 13 6ος όροφος), για να αποκαλύψει την αθέτηση των συμφωνημένων εκ μέρους του Υπουρ-γείου, που εισάγει την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στον ιδιωτικό το-μέα και παραδίδει το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης στην εκμετάλλευση των επιχειρηματικών συμφερόντων.

Για το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                             Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                                        ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΓΛΗΣ