Τέλος Ιουνίου οι βαθμοί από τις Πανελλαδικές – Έως 5 Ιουλίου η κατάθεση των μηχανογραφικών Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Κυριακή, 10 Ιούνιος 2012 10:10

Aπό 18 Ιουνίου έως 5 Ιουλίου θα πρέπει οι υποψήφιοι για εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να υποβάλουν τα μηχανογραφικά δελτία συμμετοχής, με ηλεκτρονικό τρόπο. Από σήμερα, 6 Ιουνίου, και μέχρι 22 Ιουνίου θα πρέπει να προσέλθουν στα λύκεια οι υποψήφιοι, για να πάρουν τον κωδικό ασφαλείας (password) για τα μηχανογραφικά τους δελτία, όπως επίσης και τα παιδιά πολυτέκνων, τριτέκνων κλπ. που δεν τα προμηθεύτηκαν τον Μάιο.

Η υπουργός Παιδείας Φρ. Κιάου σε συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε ότι οι βαθμολογίες θα γνωστοποιηθούν στο τελευταίο πενθήμερο Ιουνίου, ενώ στο τέλος Αυγούστου, όπως πάντα, θα ανακοινωθούν οι βαθμολογικές βάσεις και τα ονόματα των επιτυχόντων στις εξετάσεις.

Η υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα της Φυσικής, από το οποίο προκλήθηκε αναστάτωση εξαιτίας μιας ελλιπούς διατύπωσης της ερώτησης Γ4.

Απέδωσε το θόρυβο σε «μιντιακό πανικό και πολιτικές σκοπιμότητες», ενώ επισήμανε ότι η Επιτροπή Εξετάσεων ενήργησε υπό το κράτος πίεσης και μάλιστα χρησιμοποίησε τη φράση «βρέθηκε εν ύπνω» από την ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, που επεσήμαινε το λάθος.

Η Επιτροπή Εξετάσεων οδηγήθηκε στην πρώτη οδηγία της ακύρωσης του ερωτήματος -όπως είπε- μετά την ανακοίνωση της Ένωσης Φυσικών, που δεν ήταν σωστή, όπως τόνισε χαρακτηριστικά, αλλά πρόσθεσε ότι τα μηνύματα που ελήφθησαν μετά από τα βαθμολογικά κέντρα οδήγησαν στη δεύτερη οδηγία που έπαιρνε πίσω την πρώτη, η οποία μιλούσε για κατάργηση του ερωτήματος.

Η υπουργός άφησε αιχμές για την Επιτροπή λέγοντας ότι δεν την συγκρότησε η ίδια, αλλά τόνισε ότι «προβληματίστηκε» για τους Φυσικούς που την στελέχωσαν.

Πάντως είπε ότι τα παιδιά τελικά δεν αδικήθηκαν, ενώ για τους εξεταστές πρόσθεσε ότι σε όλες τις εξετάσεις και σε όλα τα μαθήματα έθεσαν 3.200 ερωτήσεις και μόνο με τη Φυσική προκλήθηκε ζήτημα. Εν τέλει, επισήμανε, ο απολογισμός των πανελλαδικών εξετάσεων είναι καλός, παρά το γεγονός ότι διεξήχθησαν σε προεκλογική περίοδο.

Η υπουργός, απαντώντας σε δημοσιεύματα περί μεγάλης αποτυχίας των υποψηφίων στη Φυσική φέτος, τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα ποσοστό αποτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις, και στα μαθήματα Φυσικής και Μαθηματικών, που κυμαίνεται μεταξύ 70 και 80%.

Εμφανίσθηκε μάλιστα ενοχλημένη για δημοσιεύματα που την χαρακτήριζαν «άπειρη». Επανέλαβε ότι ο χαρακτηρισμός της αποδόθηκε λόγω της εξέλιξης του θέματος της Φυσικής που πυροδότησε πολιτικές σκοπιμότητες και παρεμβάσεις.

Στο κρίσιμο ζήτημα της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, η υπουργός τόνισε ότι θα εισηγηθεί στην κυβέρνηση το «ξεπάγωμα» των πιστώσεων, καθώς, ως γνωστόν ο νόμος συνδέει την χρηματοδότηση με την υλοποίηση του νόμου, ο οποίος σε πολλά ιδρύματα δεν έχει εφαρμοσθεί, με αποτέλεσμα τα Ιδρύματα να μην έχουν πιστώσεις ούτε για να πληρώσουν το φως, το νερό και το τηλέφωνο, αλλά και τα έξοδα για την φοιτητική μέριμνα.

Μάλιστα για τη θητεία των πρυτανικών αρχών που, στην πλειοψηφία των ιδρυμάτων, λήγει στις 30 Αυγούστου (σε ορισμένα Πανεπιστήμια λήγει νωρίτερα), η υπουργός είπε ότι είναι θέμα που θα πρέπει να λύσει η επόμενη κυβέρνηση.

Η υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα των βιβλίων τονίζοντας ότι το 60% των βιβλίων των λυκείων και γυμνασίων θα παραδοθεί στις 30 Ιουνίου, ενώ του δημοτικού και επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ), που είναι το 40%, ως τις 10 Αυγούστου. Συγχρόνως -πρόσθεσε- προχωρεί η διαδικασία αποσπάσεων και μεταθέσεων, ενώ εξέφρασε την απογοήτευση της για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία του εξωτερικού.

Οσον αφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν με τα τετράδια των υποψηφίων, τα οποία ανακαλύφθηκε την τελευταία στιγμή ότι ήταν διάφανα και φαινόταν το όνομα, τόνισε ότι το χαρτί το προμηθευθήκαμε φέτος αργά από την Γερμανία η οποία απαίτησε την προπληρωμή του. Αλλαξε η ποιότητα του χαρτιού ωστόσο στον χρωματισμό του αποκαλύφθηκαν τα προβλήματά του και τα οποία λύθηκαν προσθέτοντας πολλά αυτοκόλλητα.

Η υπουργός, τέλος, ρωτήθηκε αν θα επιθυμούσε να παραμείνει στο υπουργείο στην περίπτωση που μετά τις εκλογές της ζητούσαν να συνεχίσει. Σε αυτή την περίπτωση, είπε χαμογελώντας, «θα ρωτούσα το μαξιλάρι μου», και φυσικά θα μετρούσα και τις σωματικές μου δυνάμεις, διότι ανήκω στην τρίτη ηλικία.

Ψυχολόγοι στα σχολεία

Την πρόσληψη και απασχόληση στα σχολεία παιδοψυχολόγων, καθώς «το βάρος της οικονομικής κρίσης, αλλά και η ψυχολογική πίεση των εξετάσεων είναι δυσβάσταχτα για τους ώμους των παιδιών» δήλωσε ότι προτίθεται να εισηγηθεί στην επόμενη κυβέρνηση η υπουργός Παιδείας, Ευφροσύνη Κιάου, με αφορμή την αυτοκτονίας μαθήτριας σε σχολεία της Αθήνας μετά τη λήξη των πανελληνίων εξετάσεων.

flashnews.gr

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

DICTYO.GR

ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΑ

Στο διάστημα από τη Δευτέρα 18 Ιουνίου έως και την Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012 και με ηλεκτρονικό τρόπο θα πρέπει να υποβάλουν τα μηχανογραφικά τους δελτία οι υποψήφιοι για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων είναι απαραίτητος ο κωδικός ασφαλείας (password), τον οποίο οι υποψήφιοι μπορούν να παίρνουν από τα λύκεια, από σήμερα και μέχρι τις 22 Ιουνίου.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ

Όπως ανακοίνωσε η υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας Φρ. Κιάου, οι βαθμολογίες των υποψηφίων θα ανακοινωθούν στο τελευταίο πενθήμερο Ιουνίου, ενώ οι βάσεις και τα ονόματα των επιτυχόντων στις εξετάσεις στο τέλος Αυγούστου.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε, η υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα που προέκυψε με την εξέταση της Φυσικής, αποδίδοντας τον μεγάλο θόρυβο που προκλήθηκε σε “πολιτικές σκοπιμότητες” 

Η κ. Κιάου επισήμανε ότι η εξεταστική επιτροπή ενήργησε υπό το κράτος της πίεσης που δημιούργησε η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών που έκανε λόγο για λάθος, η οποία -όπως είπε- δεν ήταν σωστή.

Μάλιστα, η υπουργός χρησιμοποίησε τη φράση “βρέθηκε εν ύπνω” για την εξεταστική επιτροπή, την οποία επισήμανε ότι δεν συγκρότησε η ίδια.

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Πάντως, η κ. Κιάου τόνισε ότι τα παιδιά τελικά δεν αδικήθηκαν και υπογράμμισε πως ο απολογισμός των πανελλαδικών εξετάσεων είναι καλός, παρά το γεγονός ότι διεξήχθησαν σε προεκλογική περίοδο.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ

Σχετικά με δημοσιεύματα που μιλούν για μεγάλη αποτυχία των υποψηφίων στο μάθημα της Φυσικής εφέτος, η υπουργός δήλωσε ότι τα τελευταία χρόνια στα μαθήματα τόσο της Φυσικής όσο και των Μαθηματικών υπάρχει ένα ποσοστό αποτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις που κυμαίνεται μεταξύ 70% και 80%.

……………………………………………………

 

Ισμήνη Χαραλαμποπούλου

Απίθανη απάντηση της υπουργού για την ταλαιπωρία στις Πανελλαδικές

“Το Γ4 της Φυσικής ήταν απλά ένα από τα 3.200 θέματα”…

«Το υπουργείο Παιδείας το αγαπώ», δήλωσε η υπουργός Φρόσω Κιάου, ενώ στην ερώτηση αν επιθυμεί να παραμείνει και με τη νέα κυβέρνηση απάντησε χαριτολογώντας επικαλούμενη δήλωση του Χαρίλαου Φλωράκη:  «Θα ρωτήσω το μαξιλάρι μου», εννοώντας αν οι δυνάμεις τις αντέχουν να συνεχίσει γιατί ανήκει και στην τρίτη ηλικία, όπως τόνισε.

Στη συνέχεια συμπλήρωσε: «Έχω μία εικόνα σιγά-σιγά του υπουργείου», αφήνοντας προφανώς να εννοηθεί ότι επιθυμεί την παραμονή της. Η κυρία Κιάου σε συνέντευξη Τύπου εφ’ όλης της ύλης που έδωσε σήμερα άφησε αιχμές κατά του κ. Γιώργου Μπαμπινιώτη αλλά και της κυρίας Εύης Χριστοφιλοπούλου για τους χαρακτηρισμούς προς αυτήν «άπειρη» και «αδιάβαστη», αναφορικά με τις κινήσεις της με το επίμαχο θέμα της Φυσικής.

Σχολίασε: «Είμαι και δικηγόρος και πανεπιστημιακός». Σε ό,τι αφορά σχόλιο για επιστολή που έστειλε στον νομπελίστα Γκίντερ Γκρας, εν μέσω Πανελλαδικών, η κυρία Κιάου είπε ότι της το ζήτησε ο πρωθυπουργός.

Υπογράμμισε ότι δεν μίλησε εν μέσω εξετάσεων, καθώς και ως σύζυγος δημοσιογράφου, όπως είπε, γνωρίζει τη δεοντολογία και δεν ήθελε να κάνει μεμονωμένες δηλώσεις που θα ενέτειναν την αγωνία των υποψηφίων.

Η υπουργός θεωρεί ότι το γεγονός πως οι εξετάσεις συνέπεσαν με την προεκλογική περίοδο προκάλεσε παραπάνω ένταση στο κλίμα. Χαρακτήρισε μάλιστα το πρόγραμμα ως συμπιεσμένο και «σφικτό», αφήνοντας εκ νέου αιχμές προς τον κ. Μπαμπινιώτη, ενώ πρόσθεσε ότι «τα καταφέραμε παρότι υπήρξε και το θέμα των εκλογών». Ακόμα σε ό, τι αφορά την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, επεσήμανε με νόημα ότι «ήταν συγκροτημένη από τον προκάτοχό της».

Στο ερώτημα αν θα έκανε αλλαγές απάντησε ότι την προβλημάτισε η στάση αυτών που έβαλαν τα θέματα της Φυσικής. Για μία ακόμα φορά η υπουργός τάχθηκε κατά του κ. Μπαμπινιώτη σε ό,τι αφορά στην έλλειψη εγκυκλίου σε νομικό κείμενο που αφορά στους μισθούς των εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων, λέγοντας ότι δεν είναι υποχρεωμένοι οι αρμόδιοι να γνωρίζουν νομικά. «Το παγώνω για να το συντάξει η νέα κυβέρνηση», είπε.
Σε ό, τι αφορά στο επίμαχο ερώτημα «Γ4», η κυρία Κιάου ανέφερε ότι «ήταν ένα από τα 3.200 ερωτήματα των Πανελλαδικών» και ότι το όλο θέμα «ανέβηκε» λόγω του προεκλογικού κλίματος και των ΜΜΕ, καθώς ο γενικός απολογισμός είναι καλός. Εκτός από την Κεντρική Επιτροπή, απέδωσε το πρόβλημα στην Ενωση Ελλήνων Φυσικών που έκανε βεβιασμένη και σκληρή  δήλωση.

«Η τελική απόφαση ήταν σωστή», επεσήμανε «και δεν έβλαψε τελικά κανέναν».

Για το θέμα των βιβλίων είπε ότι θα είναι στη θέση τους, ενώ τάχθηκε υπέρ νομοθετικής τροποποίησης για τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, καθώς από την πρώτη ημέρα του Ιουλίου σταματά η χρηματοδότηση.  

Αναφορικά με την κακή ποιότητα του χαρτιού των τετραδιών επισημάνθηκε ότι το χαρτί ήταν γερμανικό, ενώ δεν αποδίδονται ευθύνες, καθώς όλα έγιναν βεβιασμένα. Η ανακοίνωση της  βαθμολογίας θα γίνει στα τέλη Ιουνίου, ενώ τα μηχανογραφικά θα συμπληρωθούν από τις 18 Ιουνίου έως τις 5 Ιουλίου.

Σε ό, τι αφορά περιστατικό αυτοκτονίας μαθήτριας της Θεωρητικής Κατεύθυνσης ύστερα από την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών, επεσήμανε ότι θα εισηγηθεί στους επόμενους τη στελέχωση των περιφερειών με παιδοψυχολόγους.

πρωτο θεμα

ΟΛΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΔΩ

Δελτίο Τύπου

 

Συνέντευξη Τύπου της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φρόσως Κιάου

Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φρόσω Κιάου, παραχώρησε σήμερα, Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012, συνέντευξη Τύπου.

 

Στο πλαίσιο της συνέντευξης, η Υπουργός αναφέρθηκε σε όλα τα θέματα που αφορούν στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, στην προετοιμασία ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς καθώς και στα μείζονα θεσμικά και οικονομικά ζητήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευση.

Ακολουθούν  αποσπάσματα από τη συνέντευξη:

Για το μάθημα της Φυσικής (Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης), το ρόλο του Υπουργείου Παιδείας και την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων

Δεν εμφανίστηκα στα ΜΜΕ διότι έκρινα ότι θα ενέτεινα την αγωνία, την ανησυχία των παιδιών και των γονέων τους.  Δεύτερον:  Αυτή την εποχή, η δουλειά στο Υπουργείο δεν είναι μόνον οι Πανελλαδικές.  Ο Ιούνιος είναι ένας μήνας κεντρικού σχεδιασμού των θεμάτων που άπτονται της καλής λειτουργίας όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης από την ερχόμενη χρονιά 2012 – 2013. Τρίτον και εξίσου σημαντικό:  Ως γυναίκα δημοσιογράφου γνωρίζω τον Κώδικα δεοντολογίας των δημοσιογράφων και δεν θέλω να εμφανιστώ ότι κάνω διάκριση μεταξύ των Media και των συναδέλφων.

Σε ό,τι αφορά την Επιτροπή:  Η πρώτη απόφασή της ήταν -όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων- ασφαλώς βεβιασμένη. Το δε θέμα, είχε μια ελλιπή διατύπωση. Αυτά είναι δεδομένα και δεν αμφισβητούνται. Παράλληλα, όμως, με εκείνη την Οδηγία, που έλεγε ότι το ερώτημα ακυρώνεται και αναβαθμολογείται, ετέθη η απαρέγκλιτη εντολή «Μην αρχίζετε τη βαθμολόγηση, περιμένετε τη δοκιμαστική βαθμολογία για τα οριστικά αποτελέσματα».

Είναι προφανές ότι η απόφαση ελήφθη βεβιασμένα και αν θέλετε υπό την πίεση ίσως της σκληρής δήλωσης της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, που απεδείχθη ότι δεν ήταν ορθή και ελήφθη υπό πίεση. Και η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή μπορεί να βρεθεί υπό πίεση. Όμως, δεν έβλαψε τα παιδιά αυτή η απόφαση διότι είπαν «Περιμένετε τη βαθμολόγηση» για να έχουν επαφή με αυτούς που θα βαθμολογήσουν δειγματοληπτικά και να δουν τα πορίσματα. Μεσολαβούσε Σαββατοκύριακο. Κατά το Σαββατοκύριακο αυτό, έλαβα τα μηνύματα από κάθε μεριά της Ελλάδας (από γονείς,  εκπαιδευτικούς, παιδιά). Τα έλαβε και η Κεντρική Επιτροπή και οι βαθμολογητές. Κι έτσι, μετά τη δοκιμαστική βαθμολογία, τη Δευτέρα πλέον,  ελήφθη η απόφαση.

Το Γ4 θέμα ήταν δύσκολο. Ήταν αυτό που λένε «το θέμα κρίσεως και διαβάθμισης». Αδικούσε η πρώτη απόφαση της Επιτροπής τους καλούς εκείνους μαθητές, οι οποίοι μπόρεσαν -και δεν ήταν από ό,τι φαίνεται λίγοι- και το έλυσαν. Επομένως, η τελική απόφαση δεν αδίκησε τα παιδιά, αποκατέστησε την τάξη και τα πράγματα και σημειώνω εδώ ότι η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή και ειδικότερα οι εισηγητές του θέματος της Φυσικής, ήταν οι ίδιοι και τα προηγούμενα χρόνια.

Εγώ είχα συνεχώς επικοινωνία με την Επιτροπή. Η λέξη «διαβούλευση» είναι μια γενικότερη έννοια, δεν την ασπάζομαι διότι μπορεί να παρερμηνευτεί ως επέμβαση στο έργο της Επιτροπής.

Οι βαθμολογητές πάντα γνωρίζουν και έχουν την Οδηγία ότι όλες οι επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις ή μέθοδοι λύσεων αξιολογούνται θετικά. Τα παιδιά δεν αδικούνται. Αυτό τηρείται σε όλα τα μαθήματα. Για όσους δεν έλυσαν το Γ4, εφόσον το ξεκίνησαν και μπορούν και έχουν ένα σωστό προσανατολισμό, βαθμολογούνται βάσει αυτής της Οδηγίας.

Για την προετοιμασία και τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών

Ήρθα στο Υπουργείο τρεις μέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Οι εξετάσεις έπεσαν δυστυχώς στην προεκλογική περίοδο. Αυτό  έδωσε μια παραπανήσια ένταση στις πανελλαδικές. Η  προεκλογική περίοδος πυροδότησε προφανώς και δυστυχώς κάποιες πολιτικές σκοπιμότητες, που δεν έπρεπε να θίξουν τις πανελλαδικές εξετάσεις, έναν θεσμό που είναι αξιόπιστος ακριβώς γι’ αυτό. Δεν έχει σημειωθεί και δεν πρέπει ποτέ να σημειωθεί πολιτική παρέμβαση. Αυτό ήταν το πρώτο και το κύριο μέλημά μου και πιστεύω ότι το διαφύλαξα.

Βρήκαμε ένα πρόγραμμα το οποίο, για πρώτη φορά, ήταν τόσο συμπιεσμένο. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία έκρινε ότι οι εξετάσεις έπρεπε να αρχίσουν μια εβδομάδα αργότερα. Εμείς έπρεπε, τώρα, μέσα σε αυτό το σφικτό πρόγραμμα να συμπιέσουμε τις εκλογές. Ήταν δύσκολο, οι Υπηρεσίες το κατάφεραν και ολοκληρώθηκε ένα μεγάλο  κομμάτι απρόσκοπτα. Θα συνεχιστεί και το άλλο απρόσκοπτα.

Πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις, ξέρετε ότι ήρθε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στο Υπουργείο. Δόθηκε η γενική κατεύθυνση προς την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων την οποία και μπορούσαμε να δώσουμε: Θέματα σαφή και θέματα διαβάθμισης.

Ο εξεταστικός μηχανισμός τον οποίο οφείλει να έχει το Υπουργείο έτοιμο, λειτούργησε. Η συνεργασία Κεντρικής Επιτροπής και βαθμολογητών επίσης λειτούργησε. Το Γ4 θέμα ήταν ένα από τα 3.200 ερωτήματα που μπήκαν και θα μπουν ως την ολοκλήρωση των εξετάσεων. Δεν συνέβη για πρώτη φορά η εμπλοκή η οποία σημειώθηκε στο Γ4 και ανέβηκε όπως ανέβηκε, εγώ πιστεύω λόγω του κλίματος του προεκλογικού που  συνόδευε τις εξετάσεις.

Την πρώτη μέρα των εξετάσεων μου μεταφέρθηκε ότι κάποιο πρόβλημα υπάρχει στα τετράδια. Πριν από την έναρξη της εξέτασης, μέσα σε δέκα λεπτά, το θέμα είχε αντιμετωπιστεί. Βέβαια η αρμόδια υπηρεσία, που έκανε τη διαπραγμάτευση, βρίσκεται σε έρευνα ώστε να διαπιστωθεί αν τυχόν κάτι δεν πήγε καλά. Ήταν πάντως οριακές οι ημερομηνίες.

Σήμερα που ο κύριος όγκος των εξετάσεων ολοκληρώθηκε, ο απολογισμός μας είναι καλός. Τα κέντρα λειτούργησαν, η βαθμολόγηση προχωρά απρόσκοπτα, οι διευκρινίσεις που  ζητήθηκαν ήταν επουσιώδεις.

Για την Κεντρική επιτροπή Εξετάσεων

Βρήκα την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων συγκροτημένη από τον προκάτοχό μου. Δεν ήταν δυνατό να παρέμβω καθ’ οιονδήποτε τρόπο στη σύνθεση και στη συγκρότησή της κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Αυτό θα προκαλούσε τεράστια αναστάτωση.

Η Επιτροπή είναι μια οιονεί αυτόνομη Επιτροπή μέσα στο Υπουργείο. Είναι υπεύθυνη για την επιλογή των θεμάτων, τις οδηγίες προς τους βαθμολογητές και παραμένει στη θέση της για διευκρινίσεις μέχρι την ολοκλήρωση της βαθμολογίας. Το Υπουργείο είναι εκεί για να της προσφέρει τη βοήθειά του σε όλα τα επίπεδα και όταν του ζητείται. Τη σέβεται, επικοινωνεί μαζί της, αλλά δεν παρεμβαίνει στο έργο της διότι απαγορεύεται και πολιτικά και νομικά.

Ο νόμος είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει. Η αρχή της νομιμότητας είναι σεβαστή και πρέπει να είναι, ειδικότερα από τη Διοίκηση και την Κυβέρνηση. Η ελαστικότητα του νόμου είναι μια επικίνδυνη έννοια, η οποία μπορεί να σημαίνει και μη εφαρμογή του νόμου και, αν θέλετε, ένα για το οποίο κατηγορούμεθα, ως κοινωνία και πολίτες, είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχουν νόμοι και δεν τους εφαρμόζουμε. Αυτή είναι η απάντησή μου ως προς την ελαστικότητα και την αδυναμία μου να αντιληφθώ την ελαστικότητα του νόμου και συνακόλουθα τη δυνατότητα της νομικής παρέμβασής μου, στο έργο της Επιτροπής Εξετάσεων.

Για τα θέματα των πανελλαδικών

Συμμερίζομαι απολύτως τον προβληματισμό ότι, όταν είναι τόσο δύσκολα τα θέματα, αναγκαστικά οι γονείς προσανατολίζονται στην  υποστήριξη των παιδιών τους που δεν είναι δωρεάν.  Βέβαια, οι πανελλαδικές είναι ένας διαγωνισμός. Είτε κανείς είναι κάτω από τη βάση είτε πάνω από τη βάση, εφόσον είναι καλύτερος από τους άλλους, θα μπει. Ο αριθμός των εισακτέων έχει ανακοινωθεί.

Πάντως,  σε ό,τι αφορά το θέμα της δυσκολίας των φετινών θεμάτων,  θα ήθελα να επισημάνω ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια η αποτυχία σε Φυσική και Μαθηματικά κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα (70% με 80%).

Για τα μηχανογραφικά

Η συμπλήρωση των μηχανογραφικών, που γίνεται ηλεκτρονικά, αρχίζει από 18/6/2012, δηλαδή, μία μέρα μετά τις εκλογές και θα λήξει 5/7/2012. Άρα, αφού θα βγουν στο τέλος Ιουνίου οι βαθμοί, τα παιδιά θα έχουν το πενθήμερο μέχρι 5/7 να σταθμίσουν και να οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους.

 

Για τα βιβλία της ερχόμενης σχολικής χρονιάς

Το 60% των βιβλίων των Λυκείων και των Γυμνασίων θα παραδοθούν στις 30/6/2012 και τα βιβλία του Δημοτικού και των ΕΠΑΛ, που είναι το 40% των βιβλίων, θα παραδοθούν έως 10/8/2012. Το 40% βρίσκεται προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Παρακολουθώ αυτό το θέμα γιατί έχω αγωνία, παρακολουθώ τους διαγωνισμούς συσκευασίας και διανομής που τρέχουν επίσης. Έχουν δρομολογηθεί όλα αυτά από την προηγούμενη ηγεσία και εγώ τα παρακολουθώ ώστε να αντιμετωπίσω τυχόν δυσλειτουργίες.

Για τις υπηρεσιακές μεταβολές

Με εξαίρεση -που ζητήσαμε πιεστικά από την πρώτη μέρα- έχουμε αρχίσει τη διαδικασία αποσπάσεων, μεταθέσεων έτσι ώστε η εικόνα των αναγκών εγκαίρως να δοθεί στην Υπηρεσία και τον Ιούλιο να προχωρήσουν σε τυχόν διορισμούς.

Για τους νέους κλάδους στην πρωτοβάθμια

Από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία ορθώς είχαν ιδρυθεί κλάδοι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση -Μουσικής, Αγγλικών, Γερμανικών, Γαλλικών, Εικαστικών- με το πέρασμα των αντίστοιχων ειδικοτήτων από τη  Δευτεροβάθμια.

 

Υπήρχε όμως ένα νομικό ζήτημα. Το λύσαμε γιατί η αγωνία είναι, αφού προβλέφθηκε από τους προηγούμενους -δικαίως και ορθώς- τα Δημοτικά σχολεία να εμπλουτιστούν με αυτά τα μαθήματα, να το καταστήσουμε και δυνατό από το 2012 – 2013, από το Σεπτέμβρη.

Για τα σχολεία εξωτερικού

Είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα. Εκεί είχαν αφεθεί. Με βομβάρδισαν από την πρώτη μέρα γονείς και εκπαιδευτικοί. Μίλησα και με τους συντονιστές και τους ζήτησα να καταγράψουν τις ανάγκες τους για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε στο πλαίσιο του νέου νόμου.

 

Αυτός ο νόμος άλλαξε το τοπίο στα σχολεία του εξωτερικού και χρειαζόταν μια έγκαιρη προετοιμασία από το Γενάρη του ’12 που δυστυχώς δεν είχε γίνει. Το διαχειρίζομαι τώρα και εύχομαι να έχει καρπούς.

Για τα ΑΕΙ

Η θητεία των οργάνων διοίκησης λήγει στις 30/8. Η χρηματοδότηση στις 30/6. Τα δυο θέματα είναι αλληλένδετα όμως ως υπηρεσιακή αναγκαστικά εκτιμώ ότι πρέπει να ρίξω το φως και το βλέμμα μου πρωτίστως στη χρηματοδότηση.

Δεν είναι μόνο ότι δεν θα πληρώνουν το νερό, το τηλέφωνο, το φως και τα αναλώσιμα. Υπάρχουν Πανεπιστήμια -τα μεγάλα- που συντηρούν με τα λεφτά αυτά Φοιτητικές Εστίες και Φοιτητικές Λέσχες. Εάν σταματήσει η χρηματοδότηση αντιλαμβάνεστε σε συνθήκες οικονομικής κρίσης τι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε.

Για να υπάρξει χρηματοδότηση από 1/7 θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική τροποποίηση. Η νομοθετική αυτή τροποποίηση θα γίνει από την Κυβέρνηση που θα έρθει μετά τις 17. Ωστόσο, νομικά θα μπορούσε, ίσως για τον Ιούλιο, να γίνει από εμάς, από την Κυβέρνηση Πικραμένου, από την Υπηρεσιακή.

Η εισήγησή μου είναι να ξεμπλοκαριστεί το θέμα της χρηματοδότησης μέχρι να έρθει η επόμενη κυβέρνηση, η οποία θα αποφασίσει για την οριστική χρηματοδότηση και αν θέλετε και για το θέμα της λήξης της θητείας (30/8) των οργάνων διοίκησης των πανεπιστημίων.

Αυτό δεν θα αποφασιστεί πιστεύω από την υπηρεσιακή. Είναι θέμα πολιτικό και πρέπει να το αποφασίσει η επόμενη εκλεγμένη Κυβέρνηση των Ελλήνων.

Για τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σχετικά με το μισθολογικό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

 

Δυο μέρες πριν από τις εκλογές, εστάλη από το Υπουργείο, από τον προκάτοχό μου, μια γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους χωρίς να συνοδεύεται, κατά τα ειωθότα, από μια ερμηνευτική εγκύκλιο, εγκύκλιο εφαρμογής. Αυτοί που καλούνται να την εφαρμόσουν, δεν είναι δικηγόροι, δεν είναι νομικοί, είναι εκπαιδευτικοί, είναι υπηρεσιακοί.

Προκειμένου να μην υπάρξει αναστάτωση -άλλωστε ένας μήνας είναι αυτός, δέκα μέρες είναι αυτές ακόμη-ζήτησα να τα πράγματα μείνουν ως έχουν μέχρι την εκλογή της καινούργιας Κυβέρνησης, η οποία και θα συντάξει την ερμηνευτική εγκύκλιο που απαιτείται προς εφαρμογή της γνωμοδότησης. Δεν αμφισβητήθηκε ούτε η γνωμοδότηση ούτε το δεκτόν από τον προκάτοχό μου.

Για την επιστολή στον Γκύντερ Γκρας.

Σε κάποια δημοσιεύματα, η απειρία μου συνδέθηκε με το γράμμα προς τον Γκύντερ Γκρας. Το γράμμα προς τον Γκύντερ Γκρας έλαβα την εντολή από την Κυβέρνηση να το αποστείλω. Δεν ήταν δική μου πρωτοβουλία. Είναι μια πολιτική πράξη και δήλωση της ίδιας της Κυβέρνησης, του Παναγιώτη Πικραμμένου.  Εστάλη και προς τους άλλους Νομπελίστες. Εγώ απλώς, ως Υπουργός των νέων της Ελλάδας κατ’ εντολή την έστειλα και πιστεύω ότι έτσι έπρεπε να γίνει.

Για την αυτοκτονία μαθήτριας

Είναι επιτακτική ανάγκη οι περιφέρειες, τα σχολεία να στελεχωθούν με παιδοψυχολόγους. Υπάρχουν κάποια παιδιά που είναι ευάλωτα. Είναι ανύπαρκτο το κομμάτι της ψυχολογικής υποστήριξης παιδιών και γονέων. Εγώ θα το εισηγηθώ. Είναι τόσο σοβαρό θέμα η ψυχική προστασία των παιδιών μας.

Για το ενδεχόμενο παραμονής στο Υπουργείο

Καταρχήν, ποιός να μου ζητήσει να παραμείνω; Ύστερα… πρέπει να συζητήσω με το μαξιλάρι μου, όπως έλεγε ο Χαρίλαος Φλωράκης κάποτε, διότι οι δυνάμεις έχουν συνάρτηση και με την ηλικία.