ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ, ΠΩΣ ΘΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ, ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Κυριακή, 29 Απρίλιος 2012 20:21

Έθνος Παιδεία 29/4/2012

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, στις οποίες αναμένεται να συμμετάσχουν περίπου 110.000 υποψήφιοι.

Στις 21 Μαΐου οι υποψήφιοι ρίχνονται στη «μάχη» των εξετάσεων, ξεκινώντας με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, ενώ ολοκληρώνουν την προσπάθειά τους στις 5 Ιουνίου με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Πρωταρχικός στόχος των περισσότερων υποψηφίων είναι να εισαχθούν σε τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης που εδρεύει κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθεί κατακόρυφα ο ανταγωνισμός, ό

 

Πρωταρχικός στόχος των περισσότερων υποψηφίων είναι να εισαχθούν σε τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης που εδρεύει κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθεί κατακόρυφα ο ανταγωνισμός, όχι μόνο στις πρωτοκλασάτες – υψηλόβαθμες σχολές των ΑΕΙ, αλλά και σε τμήματα μεσαίων βαθμολογιών, ακόμη και αυτών που βρίσκονται κοντά στη βάση των 10.000 μορίων.

Το «ΕΘΝΟΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ», προκειμένου να βοηθήσει τους υποψηφίους που έχουν μπει στην τελική ευθεία της προετοιμασίας, παρουσιάζει τους παράγοντες που θα καθορίσουν τις φετινές βάσεις εισαγωγής.

Οι φετινές Πανελλαδικές διεξάγονται εν μέσω μιας πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, με τις περισσότερες οικογένειες να έχουν «γονατίσει» από τις μειώσεις μισθών και τους πρόσθετους φόρους.

Ως εκ τούτου, εξαιτίας των νέων οικονομικών δεδομένων, τόσο οι υποψήφιοι όσο και οι οικογένειές τους έχουν αναθεωρήσει ως προς τις επιλογές που θα κάνουν.

Πρωταρχικός στόχος των περισσότερων υποψηφίων είναι να εισαχθούν σε τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης που εδρεύει κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Αυτό, σε μια πρώτη ανάγνωση, σημαίνει ότι θα αυξηθεί κατακόρυφα ο ανταγωνισμός, όχι μόνο στις πρωτοκλασάτες – υψηλόβαθμες σχολές των ΑΕΙ, αλλά και σε τμήματα μεσαίων βαθμολογίων, ακόμη και αυτών που βρίσκονται κοντά στη βάση των 10.000 μορίων.

Αντίθετα, θα υπάρξουν αρκετές ευκαιρίες για τους υποψηφίους που επιθυμούν να εισαχθούν σε περιφερειακά τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ, αφού θα κατευθυνθούν προς τα εκεί μόνο όσοι μένουν κοντά στα ιδρύματα ή έχουν τη δυνατότητα να σηκώσουν το οικονομικό βάρος που απαιτείται για τις σπουδές. Οι βασικοί παράγοντες που θα καθορίσουν τη πορεία των βάσεων είναι τρεις:

  • Ο βαθμός ευκολίας/δυσκολίας των θεμάτων
  • Η σχέση ζήτησης – προσφοράς θέσεων
  • Η αναλογία υποψηφίων -εισακτέων

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το μόνο κομμάτι του παζλ που υπάρχει αυτήν τη στιγμή είναι ο αριθμός των υποψηφίων που έχουν δηλώσει συμμετοχή στις Πανελλαδικές, ο οποίος ανέρχεται σε 110.851.

Το βασικό κομμάτι που λείπει και θα καθορίσει εν πολλοίς τις πιθανότητες εισαγωγής σε κάθε τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης είναι ο αριθμός των θέσεων που θα δοθεί από το υπουργείο Παιδείας πιθανότατα σήμερα.

«Κλειδί» η αναλογία υποψηφίων – εισακτέων

1 Καθοριστικό ρόλο για την κίνηση των βάσεων θα διαδραματίσει ο βαθμός ευκολίας – δυσκολίας των θεμάτων, που «ρυθμίζεται» από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Κάθε χρόνο διατυπώνονται διαμαρτυρίες από μερίδα υποψηφίων αλλά και επιστημονικές ενώσεις για δύσκολα και δυσνόητα θέματα σε ορισμένα μαθήματα. Αυτό είναι φυσικό να συμβαίνει, καθώς η κατεύθυνση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων είναι να βάζει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, ώστε να ξεχωρίζει ο «κακός» από τον «μέτριο» μαθητή, και ο «μέτριος» από τον «άριστο» που κυνηγάει την εισαγωγή στα υψηλόβαθμα τμήματα.

Στις περσινές πανελλαδικές εξετάσεις, τα δυσκολότερα ομολογουμένως θέματα που επιλέχθηκαν σε σχέση με το 2010 οδήγησαν τις βάσεις σε πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα σε ελεύθερη πτώση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι περίπου 46.000 υποψήφιοι όλων των κατηγοριών έμειναν εκτός ΑΕΙ-ΤΕΙ και ορισμένοι από αυτούς θα δοκιμάσουν και φέτος τις δυνάμεις τους, είτε συμμετέχοντας κανονικά στις Πανελλαδικές είτε υποβάλλοντας το μηχανογραφικό για να διεκδικήσουν το 10% των θέσεων.

2 Η σχέση ζήτησης και προσφοράς θέσεων αποτελεί τον δεύτερο κατά σειρά κρίσιμο παράγοντα που διαμορφώνει τις βάσεις εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οι θέσεις εισακτέων που θα δοθούν στα τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ παραμένει ο άγνωστος Χ, αφού το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να ανακοινώσει τον αριθμό πιθανότατα σήμερα. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ισχυρίζεται ότι ο αριθμός των θέσεων δεν θα διαφέρει σημαντικά συγκριτικά με πέρυσι. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι θα υπάρξουν μειώσεις σε αρκετές σχολές, ακόμη και περιζήτητες.

Θεωρείται βέβαιο ότι σχολές που οδηγούν απευθείας στο Δημόσιο, όπως Στρατιωτικές, Αστυνομικές, Παιδαγωγικές κ.ά. θα προσελκύσουν ακόμη μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων, αλλά οι θέσεις που θα διατεθούν -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- θα είναι λιγότερες.

Την ίδια στιγμή, ακόμη ευκολότερη θα είναι η εισαγωγή στα περισσότερα τμήματα της περιφέρειας, αφού εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ελάχιστοι θα είναι οι υποψήφιοι που θα τα επιλέξουν ως πρώτη προτίμηση στο μηχανογραφικό.

3 Η αναλογία υποψηφίων – εισακτέων είναι ο τελευταίος παράγοντας που θα καθορίσει την κίνηση των βάσεων εισαγωγής.

Την περσινή χρονιά, η μείωση των θέσεων ξεπέρασε τις 10.000, ενώ για φέτος αναμένουμε τις σχετικές ανακοινώσεις από το υπουργείο Παιδείας.

Ωστόσο, γνωρίζουμε τον αριθμό των φετινών υποψηφίων σε κάθε κατηγορία. Ειδικότερα:

Για τις εξετάσεις του 2012 υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής 110.851, ενώ πέρυσι είχαν πάρει μέρος 116.542 υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι).

ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

  • Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ υπέβαλαν αίτηση 87.820 (92.750 πέρυσι) υποψήφιοι, εκ των οποίων 15.255 είναι απόφοιτοι.
  • Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ υπέβαλαν αίτηση 613 (649 πέρυσι) υποψήφιοι, εκ των οποίων 78 απόφοιτοι.
  • Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ-Ομάδα Α΄ υπέβαλαν αίτηση 22.418 (23.143 πέρυσι) υποψήφιοι, εκ των οποίων 3.019 είναι απόφοιτοι.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2011
Οι σχολές με την υψηλότερη βάση εισαγωγής
ΑΕΙ Μόρια
Ιατρική Αθήνας 19.153
Ιατρική Θεσσαλονίκης 18.946
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ 18.917
Ιατρική Πάτρας 18.781
Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ 18.699
Ιατρική Θεσσαλίας 18.613
Νομική Αθήνας 18.608
Ιατρική Ιωαννίνων 18.566
Οδοντιατρική Αθήνας 18.487
Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ 18.483
ΤΕΙ Μόρια
Φυσικοθεραπείας Αθήνας 16.275
Φυσικοθεραπείας Θεσ/νίκης 15.789
Εργοθεραπείας Αθήνας 15.281
Διατροφής και Διαιτολογίας Θεσ/νίκης 15.220
Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης Αθήνας 14.790
Μαιευτικής Αθήνας 14.705
Προσχολ. Αγωγής Αθήνας 14.701
Λογοθεραπείας Πάτρας 14.630
Κοινωνικής Εργασίας Αθήνας 14.556
Φυσικοθεραπείας Λαμίας 14.494
Οι σχολές με τη χαμηλότερη βάση εισαγωγής
ΑΕΙ Μόρια
Γεωγραφίας Αιγαίου 8.576
Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Θράκης 9.394
Επιστημών της Θάλασσας Αιγαίου 9.397
Πλαστικών Τεχνών και Επιστ. της Τέχνης Ιωαννίνων 9.524
Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πελ/νήσου 10.246
Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών Κρήτης 10.630
Περιβάλλοντος Αιγαίου 10.668
Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Θεσ/νίκης 10.797
Επιστήμης των Υλικών Πάτρας 10.817
Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Ιωαννίνων 10.868
ΤΕΙ Μόρια
Τουρ. Επαγγελμάτων Ρόδου 3.668
Τουριστικών Επαγγελμάτων Αγ. Νικολάου Κρήτης 4.670
Τουριστικών Επιχειρήσεων Πειραιά 6.148
Τοπικής Αυτοδιοίκησης Καλαμάτας 6.223
Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας Καλαμάτας 6.236
Διεθνούς Εμπορίου Δυτικής Μακεδονίας 6.311
Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων Λάρισας 6.338
Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος Δυτ. Μακεδονίας 6.440
Βιομηχανικού Σχεδιασμού Δυτ. Μακεδονίας 6.448
Χρηματοοικονομικήςκαι Ελεγκτικής Ηπείρου 6.469

 

Η εισαγωγή με το 10% για τους μαθητές των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Υπενθυμίζεται ότι χωρίς νέα συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο, μετά τη λήξη των εξετάσεων σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ κατά τα έτη 2010 ή 2011 και επιθυμούν να ζητήσουν εισαγωγή για το 10% των θέσεων. Εάν επιβεβαιωθούν οι ισχυρισμοί του υπουργείου Παιδείας, ότι δηλαδή δεν θα υπάρξει μείωση στις θέσεις εισακτέων, αξίζει να υπενθυμίσουμε τον περσινό αριθμό θέσεων που δόθηκε σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά, καθώς και τα ποσοστά επιτυχίας.

Για τη βασική κατηγορία του 90% των θέσεων, οι υποψήφιοι από τα ημερήσια λύκεια «άγγιξαν» τους 82.000, ενώ από αυτές εισήχθησαν οι 62.524 (ποσοστό 76,26%). Αντίστοιχο ήταν το ποσοστό (76,54%) για τους υποψηφίους των Εσπερινών λυκείων. Αναφορικά με τα Επαγγελματικά λύκεια (Ημερήσια και Εσπερινά) οι υποψήφιοι έφτασαν τους 14.586, ενώ οι επιτυχόντες τούς 7.092 (ποσοστό επιτυχίας 48,6%).

Τέλος, για τους υποψηφίους της κατηγορίας 10% των θέσεων, πέρυσι κατέθεσαν μηχανογραφικό χωρίς να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές 26.470 υποψήφιοι, ενώ από αυτούς εξασφάλισαν την εισαγωγή τους μόλις οι 7.608 (28,74%).

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Πώς θα βαθμολογηθούν τα γραπτά στις Πανελλαδικές

H βαθμολόγηση των γραπτών στις πανελλαδικές είναι η σημαντικότερη διαδικασία, καθώς από αυτή εξαρτάται το μέλλον των χιλιάδων νέων ανθρώπων που λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις. Οι περισσότεροι όμως δεν γνωρίζουν καν με ποιο τρόπο γίνεται η βαθμολόγηση.

H βαθμολόγηση των γραπτών στις πανελλαδικές είναι η σημαντικότερη διαδικασία, καθώς από αυτή εξαρτάται το μέλλον των χιλιάδων νέων ανθρώπων που λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις. Οι περισσότεροι όμως δεν γνωρίζουν καν με ποιο τρόπο γίνεται η βαθμολόγηση.

Πώς θα βαθμολογηθούν τα γραπτά στις Πανελλαδικές

Σήμερα το «Έθνος – Παιδεία» κάνει μια αναφορά στο θέμα έτσι όπως περιγράφεται στις οδηγίες που έστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης σχετικά με τις υποχρεώσεις των βαθμολογητών αλλά και την προσοχή που πρέπει να δείχνουν όταν παίρνουν τα γραπτά στα χέρια τους. Η διαδικασία βήμα προς βήμα έχει ως εξής:

Πρώτη βαθμολόγηση
Ο πρώτος βαθμολογητής, αποσυρόμενος στους ειδικούς χώρους του βαθμολογικού κέντρου (B.K.), αξιολογεί ένα ένα τα γραπτά, αναγράφει με κόκκινο στυλό τον βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού και υπογράφει στην ειδική θέση του γραπτού.

Ο βαθμός είναι στην κλίμακα 0 – 100. Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των βαθμολογητών στην αναγραφή της αναλυτικής βαθμολογίας στην ορθή άθροιση των επιμέρους βαθμών που αναλογούν στην κάθε ερώτηση και στη σωστή αναγραφή του τελικού βαθμού που δίνουν στις οικείες θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως και στο στέλεχος και στο απόκομμα.

Ο πρώτος βαθμολογητής, αφού ολοκληρώσει τη βαθμολόγηση και των 25 τετραδίων του φακέλου, επιστρέφει τον φάκελο στη γραμματεία του Β.Κ. και ξεχρεώνεται από το βιβλίο χρέωσης. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται για κάθε φάκελο, μέχρι να ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση των γραπτών κάθε μαθήματος. Στα γραπτά κάθε φακέλου που παραδίδεται διορθωμένος από τον α΄ βαθμολογητή, επικαλύπτεται ο συγκεκριμένος χώρος από τη γραμματεία του Β.Κ. με αδιαφανές αυτοκόλλητο, και ο φάκελος τοποθετείται στον ειδικό χώρο για να δοθεί για δεύτερη βαθμολόγηση. Μετά τα παραπάνω και για όσα γραπτά κάθε μαθήματος έχει ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση αρχίζει η δεύτερη.

Δεύτερη βαθμολόγηση
Ο δεύτερος βαθμολογητής σημειώνει με πράσινο στυλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει τον βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού.

Όταν ολοκληρώσει τη διόρθωση των γραπτών, τα παραδίδει στην επιτροπή του Β.Κ. Κατά την κατανομή των φακέλων στους δεύτερους βαθμολογητές πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα να μη δοθεί ο ίδιος φάκελος στον καθηγητή που τον χρεώθηκε σε πρώτη βαθμολόγηση. Για τον λόγο αυτό στην πλάτη κάθε φακέλου αναγράφεται ο κωδικός κάθε βαθμολογητή πρώτου ή δεύτερου κατά περίπτωση κατά τον χρόνο που του παραδίδεται για βαθμολόγηση.

Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.

Σημειώνεται ότι κάθε βαθμολογητής μπορεί να διορθώνει μέχρι τριακόσια γραπτά για πρώτη βαθμολόγηση και μέχρι τριακόσια γραπτά για δεύτερη βαθμολόγηση. Σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως έλλειψη επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει το μάθημα και με αιτιολογημένη απόφαση του προέδρου του Βαθμολογικού Κέντρου μπορεί να επιτραπεί σε βαθμολογητές η βαθμολόγηση περισσότερων γραπτών για πρώτη και δεύτερη βαθμολόγηση.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α΄ βαθμολογητή και εφόσον η γραμματεία διαπιστώσει ότι η διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μικρότερη ή ίση των 12 μονάδων παραδίδει τα γραπτά στο ειδικό συνεργείο ελέγχου, το οποίο προχωρά σε οπτικό έλεγχο των βαθμολογιών

του α΄ και του β΄ βαθμολογητή, προκειμένου να διαπιστωθεί, ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία της αναλυτικής βαθμολογίας και του συνολικού βαθμού που έβαλαν οι δύο βαθμολογητές ανάμεσα στο στέλεχος και στο απόκομμα, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των αθροισμάτων. Στην εξαιρετική περίπτωση που εντοπιστεί κάποια αναντιστοιχία μεταξύ των βαθμολογιών στελέχους και αποκόμματος, καλείται αναλόγως ο α΄ ή β΄ βαθμ/τής για να την αποκαταστήσει. Μετά τον ανωτέρω οπτικό έλεγχο αποκόπτεται το απόκομμα, αποκαλύπτονται τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου και καταχωρίζεται η αναλυτική βαθμολογία των δύο βαθμολογητών στον Η/Υ με τη βοήθεια της σχετικής εφαρμογής.

Κατά την καταχώριση πληκτρολογείται η αναλυτική κατανομή της βαθμολογίας και το πρόγραμμα εξάγει μόνο του τα οριζόντια υποσύνολα ανά θέμα. Τον τελικό συνολικό βαθμό τον καταχωρίζει ο χειριστής από το απόκομμα και αυτόματα τον υπολογίζει και το πρόγραμμα. Επίσης καταχωρίζονται και οι Κωδικοί Αριθμοί των δύο βαθμολογητών.

Η αναβαθμολόγηση

Εφόσον η γραμματεία διαπιστώσει ότι η διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των 12 μονάδων, τότε καλύπτονται με μαύρα αυτοκόλλητα οι βαθμοί του α΄ και β΄ βαθμ/τή και το γραπτό παραδίδεται στον γ΄ βαθμ/τή. Αφού ο γ΄ βαθμ/τής βαθμολογήσει με μαύρο στυλό και με την ίδια διαδικασία του β΄ βαθμ/τή, η γραμματεία αποσφραγίζει τους βαθμούς του α΄ και β΄ βαθμολογητή και παραδίδει το γραπτό στο ειδικό συνεργείο ελέγχου, το οποίο προχωρά σε οπτικό έλεγχο της βαθμολογίας των α΄, β΄ και γ΄ βαθμολογητή, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία της αναλυτικής βαθμολογίας και του συνολικού βαθμού που έβαλαν οι τρεις βαθμολογητές ανάμεσα στο στέλεχος και στο απόκομμα, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των αθροισμάτων. Στην εξαιρετική περίπτωση που εντοπιστεί κάποια αναντιστοιχία μεταξύ στελέχους και αποκόμματος, καλείται ο α΄, ο β΄ή ο γ΄ βαθμ/τής για να την αποκαταστήσει.

ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ

_______________________________________________

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

www.xenesglosses.eu

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Για τις εξετάσεις εισαγωγής των υποψηφίων στα  ΑΕΙ η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος Ξένης Γλώσσας γίνεται ως εξής: 
 
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ – ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ

 

Δίνεται στους υποψήφιους αυθεντικό κείμενο έκτασης περίπου 330−370 λέξεων.
Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων κ.λπ.
Το περιεχόμενο του κειμένου είναι γενικού ενδιαφέροντος. 
 
Προτιμούνται θέματα σχετικά με
- την εκπαίδευση,
- τον επαγγελματικό προσανατολισμό,
- το περιβάλλον,
- τις ανθρώπινες σχέσεις,
- την οικογένεια,
- τα ταξίδια,
- τις διακοπές,
- τα προϊόντα νέας τεχνολογίας,
- την υγεία,
- τις διατροφικές συνήθειες και
- την ψυχαγωγία
  
1. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνονται 8−10 ερωτήσεις επί του κειμένου.
α) Οι τρεις−τέσσερις (3−4) πρώτες απαιτούν μια «σύντομη απάντηση».
Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται
- η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί το γενικό νόημα του κειμένου, καθώς και
- το πεδίο αναφοράς του ή
- το συγκειμενικό του πλαίσιο (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιο σκοπό, πού δημοσιεύεται το κείμενο,κ.λπ.).
Kατά τη βαθμολόγηση των σύντομων αυτών απαντήσεων δεν λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη εφόσον αυτά δεν εμποδίζουν την επικοινωνία, δηλαδή την κατανόηση της απάντησης από το βαθμολογητή.
β) Οι υπόλοιπες είναι του τύπου «πολλαπλή επιλογή», δηλαδή ερωτήσεις που απαιτούν από τον υποψήφιο να επιλέξει μεταξύ τριών (3) δυνατών απαντήσεων.
Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί επιμέρους νοήματα του κειμένου, ρητά ή υπαινικτικά διατυπωμένα.
Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων
 
2. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Δίνονται τρεις (3) δραστηριότητες/ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για την κάθε περίσταση.
Η κάθε δραστηριότητα/άσκηση περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις.
 
Ειδικότερα ελέγχονται:
α) Η λεξιλογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο λέξης).
Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τις κατάλληλες λέξεις από άποψη σημασίας, κρίνοντας από τα συμφραζόμενα, με τρόπο ορθό από άποψη γραμματικής.
Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση» ή/και «αντιστοίχιση».
β) Η γραμματική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο πρότασης).
Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τη γλώσσα με γραμματική ορθότητα στο επίπεδο της πρότασης.
Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση».
γ) Η πραγματολογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο κειμένου).
Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα στοιχεία εκείνα που εξυπηρετούν τη συνοχή και συνεκτικότητα του λόγου.
Τύπος εξέτασης: «αντιστοίχιση» ή/και «τοποθέτηση στη σωστή σειρά».
Οι δραστηριότητες/ασκήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γλωσσική επίγνωση δεν έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο της εξέτασης.
Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα σε κάθε ερώτηση δηλαδή δύο (2) μονάδες κάθε ερώτηση
 
3. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνεται στους υποψήφιους ένα θέμα και τους ζητείται να συντάξουν, στην ξένη γλώσσα, κείμενο έκτασης περίπου 180−200 λέξεων.
Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων, κ.λπ.
Το θέμα διατυπώνεται κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια τόσο
- η γενική περίσταση επικοινωνίας (δηλαδή με ποια ιδιότητα γράφει ο υποψήφιος, σε ποιον απευθύνεται, ποια σχέση υποτίθεται ότι έχουν μεταξύ τους, κ.λπ.), όσο και
- η λεκτική/ές πράξη/εις που πρέπει να αναπτύξει ο υποψήφιος (π.χ. να χαιρετήσει, να περιγράψει κάτι, να διηγηθεί κάτι που συνέβη, να διατυπώσει μιαν άποψη ή επιχειρήματα για κάτι, κ.λπ.).
Η παραγωγή γραπτού λόγου μπορεί να είναι
- περιγραφή ή/και
- διήγηση ή/και
- έκφραση άποψης ή/και
- διατύπωση επιχειρηματολογίας.
Το θέμα της παραγωγής γραπτού λόγου δεν πρέπει να έχει συνάφεια με το περιεχόμενο του κειμένου το οποίο δίνεται για την κατανόηση του γραπτού λόγου.
Η παραγωγή γραπτού λόγου βαθμολογείται με σαράντα (40) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 29 Απρίλιος 2012 20:29