Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
Ο ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ...ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την administrator |
Δευτέρα, 26 Δεκέμβριος 2011 04:35 |
Δείτε το παρακάτω βίντεο
http://dyslexia-eftychia.blogspot.com/2011/12/blog-post_17.html 18 Χρήσιμες συμβουλές για τον αυτισμό! Μερικά άτομα με αυτισμό ανταποκρίνονται και έχουν καλύτερη επαφή με τα μάτια και την ομιλία. Ο ειδικός – γονέας, πρέπει να αλληλεπιδρά μαζί τους, ενώ αυτά βρίσκονται σε ταλάντωση πάνω σε μια κούνια ή τυλιγμένα με ένα στενό ύφασμα. Μερικά μη λεκτικά παιδιά και ενήλικες δεν μπορούν να επεξεργαστούν οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα την ίδια στιγμή. Δεν μπορούν να δουν και να ακούσουν την ίδια στιγμή. Για το λόγο αυτό το παιδί δεν θα πρέπει να κληθεί να κοιτάξει και να ακούσει την ίδια στιγμή. Θα πρέπει να δίνεται είτε μια οπτική είτε μια ακουστική εργασία. Το νευρικό τους σύστημα δεν είναι αρκετά ώριμο ώστε να μπορεί να επεξεργάζεται ταυτοχρόνως ερεθίσματα οπτικά και ακουστικά. Τα μεγαλύτερα παιδιά και οι ενήλικες με αυτισμό, αναπτύσσουν ιδιαίτερα την αίσθηση της αφής. Μπορούν να μάθουν ευκολότερα το αλφάβητο με τη χρήση πλαστικών γραμμάτων τα οποία μπορούν να αγγίζουν. Μπορούν να εξοικειωθούν με το καθημερινό τους πρόγραμμα εάν αγγίζουν ένα αντικείμενο λίγο πριν επιδοθούν σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, δώστε τους να κρατούν ένα κουτάλι 15 λεπτά πριν από το φαγητό ή ένα αυτοκινητάκι λίγα λεπτά πριν μπουν στο αυτοκίνητο. Μερικά παιδιά και ενήλικες με αυτισμό θα μάθουν πιο εύκολα τη χρήση ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή εάν το πληκτρολόγιο του έχει τοποθετηθεί κοντά στην οθόνη. Αυτό επιτρέπει στο άτομο να βλέπει ταυτόχρονα το πληκτρολόγιο και την οθόνη. Μερικά αυτιστικά παιδιά ενοχλούνται από τα έντονα οπτικά ερεθίσματα και τους λαμπτήρες. Μπορούν να δουν το τρεμόπαιγμα της ηλεκτρικής ενέργειας. Για να αποφευχθεί αυτό το πρόβλημα, τοποθετείστε τη θέση εργασίας του παιδιού κοντά στο παράθυρο και αποφύγετε τους λαμπτήρες φθορίου. Παιδιά και ενήλικες με προβλήματα ομιλίας, θα είναι ευκολότερο να συνδέσουν λέξεις με εικόνες αν δουν τη λέξη έντυπη και μια εικόνα. Μερικά άτομα δεν κατανοούν γραμμικά σχέδια, γι ‘αυτό συνιστάται να χρησιμοποιούνται πραγματικά αντικείμενα και φωτογραφίες πρώτα. Η εικόνα και η λέξη πρέπει να είναι στην ίδια πλευρά της κάρτας. Ορισμένα αυτιστικά άτομα δεν γνωρίζουν ότι η ομιλία χρησιμοποιείται για την επικοινωνία. Η εκμάθηση γλωσσών μπορεί να διευκολυνθεί με γλωσσικές ασκήσεις προώθησης της επικοινωνίας. Αν το παιδί ζητά ένα ποτήρι, τότε να του δώσετε ένα ποτήρι. Αν το παιδί ζητά ένα πιάτο, ενώ θέλει ένα ποτήρι, να του δώσετε ένα πιάτο. Το άτομο πρέπει να μάθει ότι όταν μιλάει, συγκεκριμένα πράγματα θα συμβούν. Είναι πιο εύκολο για ένα άτομο με αυτισμό να μάθει ότι τα λόγια του είναι λάθος αν η λανθασμένη λέξη έχει ως αποτέλεσμα το εσφαλμένο αντικείμενο. Ορισμένα αυτιστικά άτομα δεν καταλαβαίνουν ότι το ποντίκι του υπολογιστή κινεί το βέλος στην οθόνη. Μπορούν να μάθουν πιο εύκολα αν ένα βέλος σε εικόνα που μοιάζει ακριβώς με το βέλος στην οθόνη είναι κολλημένο πάνω στο ποντίκι. Η γενικευμένη διδασκαλία είναι συχνά ένα πρόβλημα για τα παιδιά με αυτισμό. Για να διδαχθεί ένα παιδί ότι δεν τρέχει κατά μήκος του δρόμου, πρέπει να διδάσκεται σε πολλές διαφορετικές θέσεις. Αν διδάσκεται μόνο σε μία τοποθεσία, το παιδί θα νομίζει ότι ο κανόνας εφαρμόζεται μόνο σε μία συγκεκριμένη θέση. Ένα κοινό πρόβλημα είναι ότι ένα παιδί μπορεί να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα σωστά στο σπίτι, αλλά αρνείται να τη χρησιμοποιήσει στο σχολείο. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε αδυναμία να αναγνωρίσει την τουαλέτα. Οι δυσκολίες στο φαγητό είναι ένα κοινό πρόβλημα. Σε μερικές περιπτώσεις το παιδί μπορεί να είναι προσκολλημένο σε μια λεπτομέρεια που προσδιορίζει ένα συγκεκριμένο τρόφιμο (ετικέτα ή χρώμα). Δοκιμάστε να βάλετε διαφορετικό φαγητό στην ήδη αγαπημένη συσκευασία του παιδιού. Παιδιά με αυτισμό που έχουν έντονη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα είναι πιο ήρεμα αν τους δοθεί να φορέσουν ένα ειδικό παραγεμισμένο γιλέκο. Η πίεση από το ρούχο, βοηθά στο να ηρεμήσει το νευρικό τους σύστημα. Πολλά άτομα με αυτισμό έχουν πολύ καλή οπτική επεξεργασία των εικόνων. Σκέφτονται με εικόνες και όχι με λέξεις. Όλες οι σκέψεις τους είναι σα βιντεοκασέτες. Οι εικόνες είναι η πρώτη γλώσσα τους και τα λόγια είναι η δεύτερή τους γλώσσα. Ουσιαστικά, είναι πιο εύκολο να ανακαλέσουν την εικόνα από τα λόγια. Μπορούν ευκολότερα να μάθουν λέξεις που αντιστοιχούν σε αντικείμενα επειδή μπορούν να φτιάξουν τη συγκεκριμένη εικόνα στο μυαλό τους. Για να μάθουν λέξεις όπως “πάνω” και “κάτω”, θα πρέπει ο δάσκαλος να τους τις “δείξει”. Για παράδειγμα, μπορεί να πάρει ένα αεροπλανάκι και να το σηκώσει ψηλά λέγοντας “πάνω”. Αποφύγετε τις σύνθετες προφορικές οδηγίες και τις μακροσκελείς ρηματικές προτάσεις. Τα άτομα με αυτισμό έχουν δυσκολία με την απομνημόνευση της σειράς των οδηγιών. Σε περίπτωση που το παιδί μπορεί να διαβάσει, καταγράψτε τις οδηγίες σε μορφή λίστας. Πολλά παιδιά με αυτισμό είναι επιδέξια στο σχέδιο και στον προγραμματισμό υπολογιστών. Οι συγκεκριμένες δεξιότητες θα πρέπει να ενθαρρύνονται. ΕΙναι σημαντικό να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των ταλέντων του παιδιού. Τα ταλέντα μπορούν να μετατραπούν σε δεξιότητες και να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά για την εργασιακή τους απασχόληση. Πολλά παιδιά με αυτισμό εστιάζουν την προσοχή τους, σε συγκεκριμένα αντικείμενα, για παράδειγμα, τα τρένα ή τους χάρτες. Ο καλύτερος τρόπος για να ασχοληθεί λειτουργικά με αυτά ένα παιδί, είναι να χρησιμοποιηθούν για την παρακίνησή του σε μια εργασία ή ένα παιχνίδι. Αν του αρέσουν τα τρένα, χρησιμοποιήστε τα, για να διδαχθεί ανάγνωση και μαθηματικά. Διαβάστε ένα βιβλίο για ένα τρένο και κάντε μαθηματικά προβλήματα με τρένα. Πολλά αυτιστικά παιδιά δυσκολεύονται να ελέγξουν μηχανικά τις κινήσεις των χεριών τους. Το γράψιμο με το χέρι μπορεί να κουράσει και να εκνευρίσει το παιδί. Για να αποφευχθεί αυτό, μπορείτε να το μετατρέψετε σε μια πιο ευχάριστη διαδικασία χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η πληκτρολόγηση είναι σίγουρα πιο εύκολη. Ορισμένα αυτιστικά παιδιά μαθαίνουν ανάγνωση πιο εύκολα με τη φωνολογία, ενώ άλλα μαθαίνουν καλύτερα από την απομνημόνευση ολόκληρων λέξεων. Τα παιδιά με ηχολαλία συχνά μαθαίνουν καλύτερα με κάρτες και με εικονογραφημένα βιβλία. Είναι σημαντικό να έχουμε την εικόνα και το γραπτό λόγο από την ίδια πλευρά της κάρτας. Τα παιδιά με αυτισμό πρέπει να προστατεύονται από τους ήχους που βλάπτουν τα αυτιά τους. Οι ήχοι που προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα είναι αυτοί που προέρχονται από τα σχολικά κουδούνια, στερεοφωνικά ηχοσυστήματα, buzzer και καρέκλες που σέρνονται στο πάτωμα. Τέτοιου είδους ήχοι μπορούν να προκαλέσουν άσχημες συμπεριφορές από την πλευρά του παιδιού. Θα παρατηρήσετε ότι καλύπτει τα αυτιά του όταν κάποιος ήχος του προκαλεί ενόχληση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να ελεγχθεί η ευαισθησία του παιδιού σε κάποιον ήχο αν, για παράδειγμα, ηχογραφήσετε τη σειρήνα ενός συναγερμού και την ακούει συχνά αυξάνοντας σταδιακά την ένταση του ήχου. http://dyslexia-eftychia.blogspot.com/2011/11/18.html
ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ http://dyslexia-eftychia.blogspot.com/2011/11/blog-post_18.html ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η σχέση γονέα και παιδιού Η απόλυτη προϋπόθεση για να μπορεί ο γονιός να στέκεται κοντά στο παιδί του είναι να μπορεί να το συναντά εκεί που βρίσκεται το παιδί. Ακόμη κι αν ο σκοπός του είναι να το οδηγήσει κάπου αλλού, ο γονιός, σαν καλός οδηγητής, οφείλει να συναντήσει το παιδί του στο σημείο που εκείνο βρίσκεται και να του δείξει το δρόμο προς το επιδιωκόμενο αλλού… Η ικανότητα να μπορεί ο γονιός να συναντά το παιδί του είναι κάτι πολύ ευρύτερο και βαθύτερο από τη δυνατότητα απλής επικοινωνίας (….). Συναντώ το παιδί μου σημαίνει ότι είμαι σε θέση να μοιραστώ τις ευαισθησίες του, τα συναισθήματά του, τη γλώσσα του και την κουλτούρα του. Δηλαδή ότι μπορώ να μοιραστώ τον κόσμο του. Ας διευκρινίσουμε ευθύς εξαρχής, ωστόσο, ότι “μοιράζομαι τον κόσμο του παιδιού μου” διόλου δεν σημαίνει “χώνω τη μύτη μου παντού, ανακατεύομαι στις υποθέσεις του, ψάχνω στα πράγματά του κ.τ.ό” – αυτό δεν είναι μοίρασμα, είναι εισβολή και παραβίαση. Γιατί μοίρασμα είναι να φτάσεις στον κόσμο του παιδιού σου από την πόρτα και με την ενήμερη συγκατάθεσή του – ακόμα κι αν η συνάντηση έχει σκοπό τη σύγκρουση μαζί του. Μοιράζομαι τον κόσμο του παιδιού μου σημαίνει ότι δεν βλέπω υποτιμητικά ή περιφρονητικά τα ενδιαφέροντά του, τις ευχαριστήσεις του, τις αναζητήσεις του, τις αναφορές του, την κουλτούρα του. Αντίθετα, διαβάζω κάποια απο τα περιοδικά και τα βιβλία που διαβάζει, βλέπω κάποιες εκπομπές που παρακολουθεί στην τηλεόραση, ακούω κάτι από τη μουσική που προτιμά, ενημερώνομαι ή και παίζω κάποια από τα games που το συναρπάζουν, πληροφορούμαι για τις μόδες, για τα trends, για τους σταρ και τους ήρωες που κατοικούν στις πληροφορίες που δέχεται και στις συζητήσεις που κάνει… Ακόμη κι αν δεν μου προκαλούν μεγάλη ευχαρίστηση, ωστόσο δείχνω έμπρακτα ότι ενδιαφέρομαι και, όσο μπορώ πιο απροκατάληπτα, φροντίζω να γνωρίσω και να απολαύσω πλευρές της παιδικής και εφηβικής κουλτούρας, που ίσως έχουν και αξία πέρα από το ότι αποτελούν σοβαρά συστατικά του κόσμου του παιδιού μου. Το να μοιράζομαι τον κόσμο του παιδιού μου είναι κατ΄ αρχήν μια ευχαρίστηση καθεαυτή. Γιατί το νιώθω να αισθάνεται χαρούμενο για ό,τι το ευχαριστεί, να έχει έμπιστο συνομιλητή για τις αμέτρητες απορίες του, καλόπιστο αντίλογο για ό,τι βρίσκω συζητήσιμο, και τη θεμελιώδη βεβαιότητα ότι ο κόσμος του είναι αποδεκτός, όπως και το ίδιο. Ακόμη, η εξοικείωση με τον κόσμο του μου παρέχει άφθονο υλικό για συζήτηση: Θέματα συζήτησης (σοβαρά ή αστεία, σημαντικά ή απλώς φλυαρία), που κάνουν να μην πλήττουμε μαζί…Αλλά και παρομοιώσεις, και μεταφορές, και παραδείγματα και ιστορίες, που αποτελούν τη βασιλική οδό για την επικοινωνία με το παιδί και για να φτάσουν οι δικές μου σκέψεις στο μυαλό του. Πηγή: Νίκος Σιδέρης , Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο. Γονείς θέλουν! Εμπιστευτική επιστολή σε γονείς που σκέφτονται, εκδόσεις Μεταίχμιο, 2009.
Σας ζητω εκ των προτερων συγνωμη αν σε μερικα σημεια χρησημοποιω πολυ "επιθετικη" γλωσσα, και ισως και λεξεις που μπορουν να "πληγωσουν" αυτον που θα τις διαβασει. Αλλα πριν πληγωθητε, σας παρακαλω κατανοηστε ποσο λανθασμενη εικονα εχει δώσει η επιστήμη και η κοινωνία ως χερεφωνο της, στον Αυτισμό και κατ’ επέκταση στους αυτιστικούς. Σκεφτήτε ποσα παιδια, εφηβοι και ενηλικες υποφερουν καθημερινα εξ’ αιτίας αυτης της λανθασμενης εικονας. Ποσοι γονεις εχουν πεσει κα συνεχίζουν να πέφτουν θυματα και να υποφερουν ψυχικα αλλά και οικονομικά, διοτι δεν εχουν καταφερει να κατανοησουν και επικοινωνησουν με το παιδι τους. Σκεφτητε τέλος, ποσοι υποτιθεμενοι ειδικοι εκμεταλευονται αυτη την ολη κατασταση με το να προτεινουν θεραπειες και προσεγγησεις που δεν ανταποκρινονται στις πραγματικες αναγκες των αυτιστικων διοτι ποτέ δεν έκατσαν να συγκρίνουν αυτά που εκείνοι πιστεύουν πως είναι Αυτισμός, με τις βιωματικές εμπειρίες ενός αυτοστικού και να δουν αν πράγματι συμφωνούν οι δυο αυτές πλευρές! Η λαθος εικονα και οι ΜΥΘΟΙ σχετικα με τον αυτισμο, σας παρουσιαζονται εδω πολυ αναλυτικα! Αυτα τα σημεια ανιχνευσης αυτισμού ειναι ευρέως γνωστα και χρησιμοποιουνται καθημερινα στο να σταμπαρουν ως μη-φυσιολογικα τα αυτιστικα παιδια. Εγω τα πηρα αυτα τα στοιχεια ανιχνευσης, τα περασα απο το αυτιστικο λεπτομεριακο μικροσκοπειο και σας δινω εδω την αναλυση. Προσοχη, η αναλυση αυτη ειναι γραμμενη στα αυτιστικα ελληνικα, βασιζεται σε δεδομενα και καταχωρηται ωμα, χωρις ευγενειες, αλλα με ολη την αληθεια οπως την βλεπουμε και την βιωνουμε εμεις οι αυτιστικοι. Αν υποψιάζεστε οτι το παιδι σας εχει αυτισμο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχετε και εσεις! Συμφωνα με τις τελευταιες επιστημονικες ερευνες έχετε και εσεις αυτισμό ως γονεις του. Οι ερευνες αυτες υπαρχουν εδω χρονια αλλα δεν βλεπουν εσκεμενα το φως της επικαιροτητας στην Ελλαδα, διοτι οι δηθεν ειδικοι θέλουν να κρατησουν την εικονα που επικρατει για τον Αυτισμο. Εικονα που δειχνει οτι ο αυτισμος ειναι μια παθηση/διαταραχη των παιδιων και μονο, και οτι ο αυτισμος είναι επι το πληστον η βαρια μορφη του σε στυλ "Αλκη" (γυιος του κου ΚΟλλατου). Ο Αυτισμος ομως εχει βιολογικη βαση! Αυτο σημαινει οτι ένας ή και οι δυο γονείς είναι αυτιστικοί. Ετσι πριν αποφασησετε να βαλετε το παιδι σας σε ενα μαραθωνειο μεσα απο ειδικους, θεραπειες και προσεγγισεις, καλο ειναι να συνειδητοποιησετε ότι εσεις ή ο/η συζηγός σας, δεν ειχατε τετοιες "θεραπειες¨και ομως τα πατε μια χαρα, αποδειξη ότι εχετε καταφερει να επιβιώσετε και να κανετε και παιδι(α)!!! Αν αντεχει το στομαχη σας να ακούσετε ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ για τον Αυτισμό, συνεχιστε και διαβαστε!!!
ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΥΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ 01. Αποφεύγει να κάνει βλεμματική επαφή ή δείχνει να διαπερνά με το βλέμμα τον άνθρωπο Το αυτιστικο παιδι εχει γεννηθει με την ικανοτητα να βλεπει και να αναγνωριζει αν οι αλλοι γυρω του το βλεπουν και δεχονται σαν ισο και ισαξιο τους. Αμα το βλεπουν ετσι και το αποδεχονται ειναι αυτοματα φιλοι του! Αμα δεν το βλεπουν ισαξιο και δεν το δεχονται εστι οπως ειναι δεν ειναι φιλοι του και μπαινουν αυτοματα στην κατηγορια «εχθροι» και επομενως δεν αξιζουν (απο την οπτικη γωνια κατανοησης του παιδιου) και την βλεμματικη επαφη!!! Η βλεμματικη επαφη ειναι ενα επακολουθω της στενης συναισθηματικης συνδεσης που θα νοιωσει το παιδι για τον αλλον. Αμα η συνδεση αυτη δεν εχει προηγηθει μην περιμενετε οτι θα υπαρχει βλεμματικη επαφη. Οταν η συνδεση υπαρχει, τοτε η βλεμματικη επαφη οχι μονο συμβαινει αλλα και με πολυ εντονο τροπο διοτι η αναγκη του παιδιου ειναι να ενωθει οσο εντομα ενωνεται το βλεμμα του με το βλεμμα του αλλου, τοσο να ενωθει και η ψυχη του με τον αλλον. Μια εντονη, βαθεια και ολοκληρωτικη ενωση!!! 02. Δεν επικοινωνεί για τα συναισθήματά του ή τα ενδιαφέροντά του με κατάλληλες εκφράσεις προσώπου Ο αυτιστικος δεν χρησημοποιει εκφρασεις προσωπου να επικοινωνησει τα ενδιαφεροντα του, διοτι τα παραθετει τα ενδιφεροντα αυτα σαν ουδετερα συναισθηματικα δεδομενα (καθαρες πληροφοριες οπως ενας ηλεκτρονικος υπολογιστης, μεχρι να δει αν ο αλλος δειξει αναλογο ενδιφερον η οχι! Αμα δει ενδιφερον απο την πλευρα του αλλου, που ανταποκρινεται σε κατι που ενδιαφερει και τον ιδιο, τοτε ο αυτιστικος θα ανοιξει και θα δειξει συναισθημα και πολυ μαλιστα! Θα αρχισει να μιλαει πολυ και ισως ακαταπαυστα περι του θεματος που τον ενδιαφερει μια και ειχε την επιβεβαιωση οτι και ο αλλος εχει ισαξιο ενδιαφερον για το ιδιο θεμα!!! Οι αυτιστικοι δεν μιλαμε ευκολα αν οχι καθολου για τα συναισθηματα μας! Αυτα ειναι κατι πιο προσωπικο απο οτι ειναι η επιδειξη των γεννητικων οργανων δημοσια! Οπως εσεις δεν θα τα δειχνατε αυτα ουτε ενας αυτιστικος δειχνει τα συναισθηματα του! Πειζοντας ενα παιδι να μιλησει για συναισθηματα ειναι σαν να του μαθαινετε πως να δειχει τα γεννητικα του οργανα δημοσιως. Μην απορησετε λοιπον αν μια μερα δειξει και τα γεννητικα του οργανα δημοσιως, εφ' οσον ξεπερασε καθε οριο ντροπης και εδειξε τα συναισθηματα του, το να τα δειξει και αυτα ειναι πολυ λιγοτερο "γυμνωτικο" 03. Αντιδρά αρνητικά στην σωματική επαφή με άλλον άνθρωπο (αντιδρά με φόβο ή παντελή παθητικότητα) Το οτι δεν το κανει δεν σημαινει οτι το παιδι ειναι χαλσμενο αλλα οτι το περιβαλον στο οποιο μεγαλωνει δεν του παρεχει αυτα που εχει αναγκη συναισθηματικα και ψυχολογικα!!! Καλο ειναι λοιπον να γινει μια θεραπεια στους γονεις ωστε να δουμε απο που αρχιζει το προβλημα, αντι να γινει θεραπεια στο παιδι που ειναι εκει που καταληγει το προβλημα!!!! 04. Δεν αντιδρά στην παρουσία συνομηλίκων παιδιών (σαν να μην δίνει σημασία) Δεν ειναι λιγες οι εμπειριες οταν αυτιστικο παιδι που υπεφερε τον εκφοβισμο αλλων και δεν αντεξε πια να φτασει στα ορια της υπομονης του και να φερει ακαριαιο χτυπημα στον αρχηγο του κοπαδιου των εκφοβιστων και να του σπασει μυτη, γονατο, πλευρα, κτλ. Απο την αλλη μερια δυστυχως αμα το αυτιστικο παιδι δεν μπορει να φερει σε αυτους που το βασανιζουν το ακαριαιο χτυπημα, μπορει να το φερει προς τον εαυτο του με αποπειρα αυτοκτονιας σαν τελικη λυση του αγχογωνου αυτου θεματος. 05. Δεν αρχίζει κοινωνική από μόνο του επαφή με τους συνομηλίκους (να τους πλησιάσει κοινωνικά κλπ) 06. Δεν χτίζει φιλίες με συνομήλικα παιδιά ή δεν μένει σε φιλίες (δεν κάνει χρήση κανόνων φιλίας) 07. Δεν κάνει χαριτωμένα πράγματα και «ναζάκια» στους άλλους (για να τους «ρίξει») Η ουδετερη αυτη κινηση αναγνωρισης φιλιας, θα μας δειξει αν αυτος που μας ενδιαφερει (ο στοχος φιλιας) εχει τα ιδια ή παραλληλα ενδιαφεροντα, ικανοτητες και ταλεντα με εμας. Αμα τα εχει σε βαθμο ικανοποιητικο για εμας, μπαινει η αναγνωριση φιλιας στο επομενο σταδιο που ειναι το σταδιο του συναισθηματος, που θα ανοιχτουμε και θα προβαλουμε το συναισθημα με το οποιο αγγαλιαζουμε αυτο που μας ενδιαφερει. Αν και ο αλλος περασει και ανταποκριθει σε αυτο σταδιο, τοτε η δημιουργια φιλιας προχωρα κανονικα και ανοιγομαστε και κανουμε την κοινωνικη αυτη επαφη, που θα ειναι τοσο βαθεια, ζεστη, και μακρυχρονη, που κανεις μη-αυτιστικος δεν θα μπορει να κατανοησει πως ειναι κατι τεοιο δυνατων!!! 08. Δεν δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον σε καθημερινά πράγματα που συμβαίνουν στο περιβάλλον του 09. Δεν δείχνει να απολαμβάνει ένα αντικείμενο ή μία δραστηριότητα ακόμη κι εάν ασχολείται με αυτό 10. Δεν φιλάει αυθόρμητα, δεν αγκαλιάζει ή κάνει χειραψία σε άλλους ανθρώπους 11. Δεν περιμένει την σειρά του όταν παίζει ένα απλό παιχνίδι με άλλα παιδιά ή ενήλικες (πρέπει να του το θυμίζουμε συνεχώς) 12. Προτιμά να μένει μόνο του (απομονώνεται) και δείχνει με αυτό τον τρόπο να μένει πιο ήρεμο .
01. Δεν μιλά αυθόρμητα από μόνο του σε άλλους ανθρώπους ρωτώντας ή αναφέροντας κάτι 02. Δεν χρησιμοποιεί χειρονομίες ή σημάδια για την επικοινωνία του (πχ δεν δείχνει, δεν κουνά τα χέρια του, δεν κάνει γκριμάτσες ενώ μιλάει) 03. Δεν γίνονται αντιληπτές από εσάς με τις χειρονομίες ή τις λέξεις οι ανάγκες του 04. Δεν αρχίζει συζητήσεις με άλλους για οποιοδήποτε θέμα (ή δεν μιλάει καθόλου) 05. Δεν κάνει χαιρετισμούς («γεια») ή φράσεις ευγενείας(«παρακαλώ» «ευχαριστώ») 06. Δεν κάνει ερωτήσεις σε άλλους 07. Ηχολαλεί (επαναλαμβάνει λεκτικά ότι ακούει με τον τρόπο που το είπατε) Η ηχολαλια οπως την λενε οι ειδικοι πολυ λανθασμενα ειναι η απτη κατανοηση των ακουστικων ερεθυσματων. Οπως ενα παιδι θα βαλει κατι στο στομα του για να το "ψηλαφισει" με την γλωσσα του, τα χειλη του, με τον ουρανισκο του, ετσι "ηχολαλοντας" κανει την ομιλια τρισδιαστατη. Ετσι η ηχολαλια εχει ως αποτελεσμα την ολοκληρωτικη τρισδιαστατη δημιουργια εικονας αυτου που λεει ο αλλος. Με αυτο τον τροπο το μυαλο μαθαινει πολυ πιο βαθεια, και καλα την ομιλια και τον λογο. Τα παιδια στα οποια εχει απαγορευτει να το κανουν επειδη η επιστημη σταμπαρισε την ηχολαλια σαν κατι κακο, δεν θα αναπτυξουν τοσο καλα και τοσο γρηγορα την ικανοτητα αυτη οσο τα παιδια που ηχολαλουσαν και δεν τους απαγορευτηκε να το κανουν. Εγω εχω πολυ ανεπτυγμενη την ικανοτητα του προφορικου λογου διοτι μικρη "ηχολαλουσα" τραγουδοντας, ακουγα τις λεξεις των τραγουδιων και τις επαναλαμβανα τραγουδοντας μαζι με τον δισκο που επαιζε. Μια σημερινη λυση που μπορει να αντικαταστησει την ηχολαλια ειναι το καραοκε! 08. Εμμένει στην ομιλία (επαναλαμβάνει την ίδια φράση ή την ίδια ερώτηση ξανά και ξανά) 09. «Απαγγέλλει» κοινές φράσεις («ατάκες») που ακούει από την TV ή το ράδιο 10. Δεν εμπλέκεται σε κατάλληλο για την ηλικία και τις δυνατότητές του αυθόρμητο παιχνίδι 11. Δεν εντάσσεται μαζί με άλλα παιδιά σε παιχνίδι (να παίξουν ένα παιχνίδι με νόημα από κοινού) 12. Δείχνει αποτραβηγμένο και απόμακρο από τα συνομήλικα παιδιά σε ανοιχτούς χώρους (πχ παιδότοπους) 13. Δεν δείχνει τα μέρη του σώματος του ή αντικείμενα όταν του ζητούνται (πχ όταν του λέτε «δείξε μου το . . .» Πρωτον γιατι να σας απαντησει αμα το ρωτατε που ειναι ευνοητο και σε εσας, δευτερον του μιλατε σαν να ειναι ενα αδειο πραγμα που απλα καθετε εκει και περιμενει να του μιλησει καποιος λες και και δεν εχει με τι να ασχοληθει μεσα στο μυαλο του. Τριτον, εχετε την απαιτηση να σας απαντησει ενω αμα εσεις εισασταν απασχολημενοι με κατι και ερχοταν εκεινο να σας ρωτησει και περιμενε απαντηση θα του λεγατε «οχι τωρα η μαμα/ ο μπαμπας ειναι απασχολημενη/ος», και αμα το εχετε ηδη κανει αυτο μην απορειτε τωρα που μιμητε την δικη σας συμπεριφορα! 15. Δεν αντιδρά σε απλές εντολές (δείχνει σαν να μην δίνει σημασία σε αυτά που του λένε ή ανυπάκουο)
01. Προτιμά να κάνει την ίδια δραστηριότητα ξανά και ξανά (δείχνει να μην βαριέται να την κάνει) Οποτε θα κανει την ιδια δραστηριοτητα ξανα και ξανα μεχρι να την τελειοποιησει και μετα θα την σταματησει, θα χασει ενδιαφερον για αυτη την δραστηριοτητα οσο ξαφνικα οσο αρχισε. Και φυσικα το οτι ξαφνιακα εχασε ενδιαφερον απο αγνοια θα θεωρηθει και αυτο σαν στερεοτυπια! Ουσιαστικα ο,τι και αν κανουμε που δεν κολλαει στα δικα σας μετρα και σταθμα ειναι στερεοτυπια... 02. Γίνεται πολύ ανήσυχο όταν του διακόπτουμε αυτό που του αρέσει (αντιδράει) 03. Δυσκολεύεται και αντιστέκεται στο να δείξει ενδιαφέρον σε καινούργια πράγματα 04. Εμπλέκεται σε μη χρήσιμες εμμονές (πχ επιμένει στην ομοιομορφία, κάνει τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο χωρίς πρακτική σκοπιμότητα) 05. Αν δεν τον αφήσετε να εμπλακεί στις εμμονές του γίνεται ανήσυχο (ταράζεται) 06. Αντιστέκεται στο να δείξει ενδιαφέρον σε λειτουργικές δράσεις (προτιμά τα πράγματα όπως τα ξέρει) 07. Κυματίζει τα δάχτυλα μπροστά στα μάτια, περιστρέφει τα δάχτυλά του, πετάει αντικείμενα κλπ όταν δεν έχει τι να κάνει Και απο ανια βρισκει κατι να κανει και το κανει οσο το κανει το μελεταει λεπτομερως καταγραφει ολες τις μικρες αλλαγες μεσα απο την κινηση των δακτυλων, την περιστροφη, κτλ. Κατι πρεπει να μαθει και αμα δεν του δωθει απο το περιβαλον του, τοτε το δημιουργει μονο του, βρησκει κατι να ασχοληθει, και σε εσας που βλεπετε ολα τα δαση ιδια μοιαζει ασκοπο το κυματισμα δαχτυλων, ασκοπη η περιστροφη δαχτυλων, ασκοπο το πεταγμα αντικειμενων, κτλ. ΟΚ! και εμεις βρησκουμε ασκοπες τις απαιτησεις σας απο εμας. 08. Αυξάνει τα στερεότυπα με τα χέρια (πχ φτερουγίσματα, κυματίσματα) όταν είναι ταραγμένο Και εγω οταν κανω ομιλιες οπου κανω υπερκαταναλωση των πνευματικων μου δυνατοτητων και παραγεται ενεργεια απο αυτη την καταναλωση, αναγκαστικα κουναω, τριβω ή χειρονομω για αποβαλω μερος αυτης της ενεργειας. Χωρις ολες αυτες τις κινησεις δνε θα μπορουσα να ανταποκριθω και να καταναλωσω/αποβαλω την μεγαλη ποσοτητα ενεργιας που εχει συσωρευτει μεσα στο μυαλο μου απο την "πνευματικη κινηση" που κανει το μυαλο μου ωστε να κανω την ομιλια! Εσεις που εχετε αγνοια τα σταμπαρετε ολα αυτα ως στερεοτυπιες και κουραφεξαλα! Ειναι μια απολυτα ομως φυσιολογικη δραση/αντιδραση για ενα αυτιστικο! Οσο πιο πολυ πνευματικη κινηση γινετε (σκεψη, ομιλια, κτλ) ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΛΗ ενεργεια παραγεται και συσσωρευεται μεσα μας την οποια πρεπει καπως να καταναλωσει το σωμα του αυτιστικου διοτι αμα δεν την καταναλωσει, η συσσωρευση αυτη μεσα στο μυαλο μας το "γεμιζει" με αποτελεσμα να μην μπορουμε πια να σκεφτουμε πια λογικα αλλα αρχιζουμε και νοιωθουμε "αγχομενοι" σαν να μια ατμομηχανη που εχει συσσωρευσει ατμο χωρις να μπορει να τον καταναλωσει και παει να εκραγει!!!!! 09. Αντιστέκεται στο να δείξει ενδιαφέρον σε συμπεριφορές που με αυτές θα έχει κάποιο αποτέλεσμα (πχ θα κερδίσει κάτι;) Αμα λοιπον δεν τα εχουμε λαβει αυτα τα τρια θα αντισταθουμε στο "ετσι θελω" που μας επιβαλει να κανουμε κατι. Ειναι χασημο χρονου και ενεργειας κατα την γνωμη του ακρως λογικου μας μυαλου!!! 10. Επίμονα εξετάζει λεπτομερώς μέρη των αντικειμένων αντί για ολόκληρο το αντικείμενο; Αλλωστε απο τις λεπτομεριες μπορει και ξεχωριζει το αντικειμενο απο ενα αλλο που μπορει να του μοιαζει αλλα δεν ειναι ακριβως το ιδιο! Για εναν μη-αυτιστικο ολα αυτα μοιαζουν ασκοπα! Αλλα το ιδιο ασκοπα μοιαζουν σχεδον ολα οσα κανετε εσεις σε εμας τους αυτιστικους. Ισως θα επρεπε να σας κανουμε και εσας παρεμβαση και θεραπειες απο ηλικια 3 ετων, δεν νομιζετε;;; 11. Χειρίζεται στο χέρι αντικείμενα ή μέρη τους συνεχώς και επίμονα (χωρίς λειτουργικότητα) 12. Απομακρύνει τα παιχνίδια (τα πετάει, τα βάζει στην άκρη) αντί να τα παίξει με φαντασία Που ξερετε τι σκεψεις, αναγκες, γνωσεις μπορει να επεξεργαζεται το παιδι μεσα του τις οποιες εξωτερικευει/εκφραζει με αυτες τις με «μη-φαντασια» κινησεις του; Δεν ειμαστε χαλασμενοι, δεν ειμαστε υπανθρωποι, δεν ειμαστε διαταραγμενοι, δεν υποφερουμε απο τον αυτισμο μας αλλα απο την δικη σας εικονα για εμας μεσα στην οποια μας εχετε εγκλωβησει. Περλα Μεσσίνα |
Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 26 Δεκέμβριος 2011 05:04 |