Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΚΟΗΣ... |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την administrator |
Παρασκευή, 04 Νοέμβριος 2011 19:26 |
Η δυσλεξία είναι και πρόβλημα ακοής... Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα Πολλοί άνθρωποι θεωρούν τη δυσλεξία ένα πρόβλημα ανάγνωσης, κατά το οποίο τα παιδιά μπερδεύουν τα γράμματα και αναγραμματίζουν τις λέξεις. Ολοένα περισσότεροι επιστήμονες όμως έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι μαθησιακές δυσκολίες της δυσλεξίας αποτελούν τμήμα ενός μεγαλύτερου παζλ: ενός προβλήματος του τρόπου με τον οποίο επεξεργάζεται ο εγκέφαλος τον λόγο και σχηματίζει τις λέξεις από μικρότερες μονάδες ήχου, αναφέρει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς». Τώρα, μία νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Επιθεώρηση «Science» υποδηλώνει ότι ο τρόπος με τον οποίο οι δυσλεκτικοί ακούν τις λέξεις είναι πιο σημαντικός απ’ ό,τι έως πρότινος πίστευαν οι ειδικοί. Ερευνητές από το φημισμένο Πανεπιστήμιο ΜΙΤ ανακάλυψαν πως οι πάσχοντες από δυσλεξία δυσκολεύονται περισσότερο να αναγνωρίσουν φωνές απ’ ό,τι οι μη ασθενείς. Ο δρ Τζον Γκαμπριέλι, καθηγητής Νοητικής Νευροεπιστήμης, και ο Τάιλερ Περατσιόνε, υποψήφιος διδάκτορας Νευροεπιστήμης στο ΜΙΤ, ζήτησαν από ομάδα ασθενών και υγιών εθελοντών να ακούσουν ηχογραφημένες φωνές σε συνδυασμό με ήρωες κινουμένων σχεδίων που παρουσιάζονταν σε οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στη συνέχεια, οι εθελοντές άκουσαν ξανά με τυχαία σειρά τις φωνές και προσπάθησαν να τις ταιριάξουν με τους σωστούς ήρωες, τόσο όταν μιλούσαν αγγλικά όσο και όταν μιλούσαν σε μια άγνωστη γλώσσα: τα μανδαρινικά (κινέζικα). Οι εθελοντές δίχως δυσλεξία ήταν σωστοί στο 70% των επιλογών τους όταν οι ήρωες των καρτούν μιλούσαν αγγλικά και στο 50% όταν μιλούσαν μανδαρινικά. Ωστόσο τα ποσοστά επιτυχίας των εθελοντών με δυσλεξία ήταν και στις δύο περιπτώσεις στο 50%. Τεράστια απόκλιση Η διαφορά είναι εκπληκτική, σύμφωνα με ειδικούς οι οποίοι δεν συμμετείχαν στη μελέτη. «Μεταξύ δυσλεκτικών και μη δυσλεκτικών, κατά κανόνα βλέπουμε μεγάλες διαφορές στην ανάγνωση, αλλά όχι και στα υπόλοιπα τεστ λεκτικών ικανοτήτων», είπε ο δρ Ρίτσαρντ Βάγκνερ, καθηγητής Ψυχολογίας στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Φλόριντα. «Η απόκλιση στη νέα μελέτη είναι τεράστια». Η δρ Σάλι Σέιγουιτς, διευθύντρια στο Κέντρο Δυσλεξίας και Δημιουργικότητας του Πανεπιστημίου Γέιλ, επεσήμανε πως «η μελέτη καταδεικνύει την κεντρικότητα του προφορικού λόγου στα άτομα με δυσλεξία: το πρόβλημά τους δεν είναι εννοιολογικό, αλλά πρόβλημα στην αντίληψη των ήχων της γλώσσας. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά τα δυσλεκτικά παιδιά μπερδεύονται όταν μιλούν. Δεν είναι θέμα του τι ξέρουν και τι όχι, αλλά του ότι αδυνατούν να ταιριάξουν όσα ξέρουν, με όσα ακούν». Ο δρ Γκαμπριέλι εξήγησε πως τα νέα ευρήματα υπογραμμίζουν ένα ουσιώδες πρόβλημα των δυσλεκτικών παιδιών: την αδυναμία τους στη διάρκεια της ανάγνωσης να συσχετίσουν όσα ακούν – λ.χ., από τον γονιό ή τον δάσκαλό τους – με την εικόνα των γραπτών λέξεων. «Οταν ένα παιδί δυσκολεύεται να “πιάσει” τους ήχους που δημιουργούν τη γλώσσα, η απόκτηση της ικανότητας να διαβάζει δυσχεραίνεται», τόνισε. Φωνολογική διαταραχή Η μελέτη υποδηλώνει επίσης πως οι διαφορές στον προφορικό λόγο επιμένουν ακόμα και όταν οι δυσλεκτικοί μαθαίνουν να διαβάζουν καλά: οι πάσχοντες που συμμετείχαν σε αυτήν ήταν νεαροί ενήλικοι, με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, οι οποίοι είχαν ξεπεράσει τη μαθησιακή δυσκολία τους. Παρ’ όλα αυτά, «όταν κλήθηκαν να διαχωρίσουν τις φωνές, δεν απέδωσαν στο αγγλόφωνο κομμάτι της έρευνας καλύτερα απ’ ό,τι στο κομμάτι με τα μανδαρινικά – δηλαδή οι οικείοι ήχοι τους φαίνονταν εξίσου άγνωστοι με τους ήχους που δεν τους έλεγαν απολύτως τίποτα», κατά τον δρα Γκαμπριέλι. Οι ειδικοί λένε πως η νέα μελέτη καταδεικνύει επίσης τη διασύνδεση διαφόρων μηχανισμών του εγκεφάλου, οι οποίοι παίζουν ρόλο στην ανάγνωση. Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Οταν απομνημονεύουμε μια φωνή για να μπορούμε να την αναγνωρίζουμε αργότερα, καταγράφουμε και το πώς προφέρει τις διάφορες λέξεις ο άνθρωπος που μιλάει. Οι πάσχοντες από δυσλεξία δεν διαθέτουν πλήρως αυτή τη δυνατότητα (έχουν δηλαδή μια φωνολογική διαταραχή), επειδή δεν λειτουργεί άρτια το κύκλωμα που αυτόματα συνθέτει όλες τις συνιστώσες του λόγου. Μαγνητικές εγκεφάλου Οι ερευνητές του ΜΙΤ προχώρησαν τη μελέτη τους ένα βήμα παραπέρα, υποβάλλοντας σε λειτουργικές μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου (fMRI) τους εθελοντές τους την ώρα που προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν τις φωνές και την ώρα που εκτελούσαν άλλες δραστηριότητες. «Ανακαλύψαμε τεράστιες διαφορές στον τρόπο λειτουργίας των εγκεφάλων των δυσλεκτικών και των μη δυσλεκτικών, και σε εκπληκτικά ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων», είπε ο δρ Γκαμπριέλι. «Πιστεύουμε πλέον ότι υπάρχει ένα μεγάλο τμήμα των μηχανισμών της μάθησης που δεν λειτουργεί σωστά στα άτομα με δυσλεξία και ότι κάποιους από αυτούς μπορεί κανείς να τους ξεπεράσει και άλλους όχι». Με βάση όλα τα νέα ευρήματα, ο δρ Βάγκνερ εκτιμά ότι μία δραστηριότητα όπως η αναγνώριση των φωνών θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να εντοπίζονται τα μικρά παιδιά που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο δυσλεξίας. Από την πλευρά της, η δρ Σέιγουιτς πιστεύει πως τα νέα ευρήματα μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο και στη διδασκαλία των δυσλεκτικών παιδιών. «Εάν ο δάσκαλος τα ρωτήσει “Ποια είναι η πρωτεύουσα της πολιτείας της Νέας Υόρκης”, είναι πιθανό να μην πάρει απάντηση και να υποθέσει ότι δεν ξέρουν την απάντηση», είπε παραστατικά. «Αν όμως ρωτήσει “Η πρωτεύουσα της Νέας Υόρκης είναι το Χιούστον ή το Αλμπανι”, το πιθανότερο είναι πως θα πάρει απάντηση, διότι το πρόβλημα δεν είναι η ελλιπής γνώση, αλλά η ανάκληση των λέξεων».
|