Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
ΚΥΠΡΟΣ - 10% ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την administrator |
Κυριακή, 08 Ιανουάριος 2012 13:12 |
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ Η περίπτωση της ένταξης αραβόφωνων παιδιών σε Γυμνάσια και Λύκεια Λάρνακας ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ Οι μισοί περίπου προέρχονται από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι υπόλοιποι από όλα τα πλάτη και μήκη της γης, από τις ΗΠΑ μέχρι την Αυστραλία και από την Αφρική μέχρι τις Φιλιππίνες. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, ένα σημαντικό ποσοστό των αλλόγλωσσων μαθητών από τρίτες χώρες, είναι αραβόφωνοι. Μάλιστα, πολλά από αυτά τα παιδιά που έφτασαν στην Κύπρο, άρχισαν να φοιτούν ομαδικά σε σχολεία της Λάρνακας. Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εργασία με θέμα «Καλές πρακτικές για την ένταξη αραβόφωνων μαθητών σε σχολεία της Λάρνακας» ετοίμασαν από κοινού, ο καθηγητής Συμβουλευτικής Ευαγόρας Παπαγιάννης και η καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ελένη Παπαγιάννη. Όπως εξηγούν, το φαινόμενο της μετακίνησης μεγάλου αριθμού προσφύγων από το Ιράκ προς την πόλη της Λάρνακας εμφανίστηκε πριν από τέσσερα χρόνια. Η πλειονότητα αυτών των προσφύγων ήταν αιτητές ασύλου με καταγωγή από την Παλαιστίνη, πολυμελείς οικογένειες με μικρά παιδιά που κουβαλούσαν ένα σωρό προβλήματα. Έτσι, σύμφωνα με τους δυο λειτουργούς της ΣΕΑ, τον Σεπτέμβρη του 2007 η ομοιογενής εικόνα των σχολείων της Λάρνακας έδωσε τη θέση της σε μια ξαφνική ανομοιογένεια. Στα Γυμνάσια και Λύκεια εμφανίστηκαν μαθήτριες με την παραδοσιακή ισλαμική μαντίλα, παιδιά που δεν γνώριζαν ούτε λέξη ελληνικά ή αγγλικά, μαθητές που δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με κανέναν τρόπο στο σχολικό περιβάλλον. Σε αυτούς τους μαθητές δόθηκε η ταυτότητα του «ακροατή», ένας όρος που όπως τονίζουν οι καθηγητές Συμβουλευτικής, είναι παρερμηνευμένος. Στην παρουσίασή τους επισημαίνουν πως ως αποτέλεσμα της πιο πάνω κατάστασης, το σχολείο βρέθηκε αντιμέτωπο με σοβαρές δυσκολίες: έπρεπε να αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης μειονότητας και να τους στηρίξει με τα λιγοστά μέσα που διέθετε, με απώτερο σκοπό την ομαλή ένταξη. Είχε, όμως, άλλο ένα στοίχημα να κερδίσει: να καλλιεργήσει την αποδοχή των αραβόφωνων μαθητών από τους γηγενείς συμμαθητές τους και συγχρόνως, να αντιμετωπίσει όλα τα αρνητικά συναισθήματα μέσα στον χώρο του σχολείου. Χωρίς περιστροφές, οι δυο λειτουργοί υποδεικνύουν πως η έλευση μεγάλου αριθμού Παλαιστινίων, «δημιούργησε μικτά και ίσως αρνητικά συναισθήματα σε μαθητές, καθηγητές, γονείς» όπως ξενοφοβία, καχυποψία, ανασφάλεια, θυμός και αγανάκτηση. 1) Με τη βοήθεια της μεταφράστριας γίνονταν τακτικές συναντήσεις με αραβόφωνους μαθητές και γονείς για ενημέρωσή τους και για να μεταδοθεί το αίσθημα ασφάλειας και συνεργασίας. 2) Μεταφράστηκαν οι κανονισμοί και διάφορα έντυπα του σχολείου π.χ. άδεια εισόδου, δικαιολογητικά απουσιών κ.λπ. 3) Αυστηρή εφαρμογή των κανονισμών και ίση μεταχείριση σε όλους μέσα στον σχολικό χρόνο. 4) Πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρίσης. 5) Διαχωρισμός προσωπικών πεποιθήσεων και αντιλήψεων από την επίσημη στάση του σχολείου. 6) Ενεργός εμπλοκή των αραβόφωνων μαθητών σε συνέδρια, εργασίες, εκδηλώσεις, έρευνες και εργαστήρια. Η μελέτη «Καλές πρακτικές για ομαλή ένταξη ομάδων αραβόφωνων μαθητών σε Λύκειο και Γυμνάσιο της Λάρνακας» παρουσιάστηκε στο Γ' κυπροελλαδικό συνέδριο Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Εισηγητές: Ευαγόρας Παπαγιάννης καθηγητής Συμβουλευτικής και Ελένη Παπαγιάννη καθηγήτρια Συμβουλευτικής. Αναγνώριση της κατάστασης Για τα παιδιά από το Ιρακ |