ΚΥΠΡΟΣ - ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΛΙΚΟΥ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την el.pi.   
Σάββατο, 26 Μάρτιος 2011 18:18

Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Η εφαρμογή των νέων αναλυτικών προϋποθέτει, για κάθε γνωστικό αντικείμενο, τη δημιουργία τράπεζας εκπαιδευτικού υλικού στην οποία πέραν από τα υφιστάμενα σχολικά εγχειρίδια ή μέσα διδασκαλίας (π.χ. βιβλία εκπαιδευτικού ή άλλα βοηθήματα όπως σχολικοί άτλαντες, φύλλα εργασίας, κ.λπ.), τα οποία το υπουργείο Παιδείας θα συνεχίσει να αποστέλλει στα σχολεία, θα περιλαμβάνεται (όπου χρειάζεται) και επιπλέον διδακτικό υλικό το οποίο θα παραχθεί στο πλαίσιο της επιμόρφωσης και της διαδικασίας εισαγωγής των νέων προγραμμάτων.

 Προκειμένου να συγκροτηθεί τράπεζα εκπαιδευτικού υλικού για κάθε μάθημα το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί την εξής διαδικασία:
Καταρχήν, χαρτογραφείται το υφιστάμενο εκπαιδευτικό υλικό κάθε μαθήματος και αξιολογείται η συμβατότητά του με τα ΝΑΠ, μέσω ειδικού εντύπου που ετοιμάστηκε και δόθηκε στις ομάδες υποστήριξης. Στόχος της προσπάθειας είναι να μην απαξιωθεί το υφιστάμενο εκπαιδευτικό υλικό αλλά να αξιοποιηθεί προς όφελος της εφαρμογής των αναλυτικών.
Στη συνέχεια, όπου διαπιστωθούν κενά, συμπληρώνονται με διάφορους τρόπους, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος. Για ορισμένα από τα μαθήματα, όπου το υφιστάμενο υλικό κρίθηκε ασύμβατο, το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση με τους προέδρους των επιστημονικών επιτροπών που εκπόνησαν τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών, ώστε να εμπλακούν στην παραγωγή του εν λόγω υλικού, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων και των κανονισμών του Υπουργείου. Για άλλα μαθήματα, την ευθύνη ανέλαβε εξ ολοκλήρου η ομάδα των υποστηρικτών, υπό το συντονισμό του επιθεωρητή του μαθήματος. Όπου η συμβατότητα είναι μεγαλύτερη, το υλικό συμπληρώνεται κυρίως με την παραγωγή νέων διδακτικών ενοτήτων και την προσθήκη προτάσεων - δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της φιλοσοφίας των ΝΑΠ.
Στόχος της πιο πάνω προσπάθειας είναι, για όσα γνωστικά αντικείμενα κριθεί αναγκαίο, η ετοιμασία και η αποστολή στους μάχιμους εκπαιδευτικούς, τόσο σε ηλεκτρονική όσο και σε έντυπη μορφή, ενός «Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό» ο οποίος θα τους καθοδηγεί για το πώς θα χρησιμοποιούν το σύνολο του υλικού που θα έχουν στη διάθεσή τους.

Θα δοκιμαστούν μέχρι τις 13 Μαΐου

ΣΥΜΦΩΝΑ με το Υπουργείο, η ελεγχόμενη εφαρμογή συγκεκριμένων θεματικών περιοχών των ΝΑΠ, στοχεύει στην εξοικείωση των σχολείων με τις αρχές και τη φιλοσοφία τους. Αυτή η μικρής κλίμακας εφαρμογή έχει ήδη ξεκινήσει και θα διαρκέσει μέχρι 13 Μαΐου.
Για να εφαρμόσουν κάποιες από τις πτυχές του νέου περιεχομένου της εκπαίδευσης έχουν επιλεγεί 187 δάσκαλοι και 225 καθηγητές, οι οποίοι συμμετείχαν στη γ’ φάση της επιμόρφωσης. Όσο για τους λόγους που αποφασίστηκε η μικρής κλίμακας εφαρμογή των ΝΑΠ στα μέσα στης χρονιάς, το Υπουργείο απαριθμεί τους τέσσερις σημαντικότερους:
α) Οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν αυτό το έργο, ακολούθως θα καταθέσουν τις απόψεις τους για τα νέα αναλυτικά, καθώς επίσης εισηγήσεις για βελτιώσεις ή διορθώσεις.
β) Θα περάσει το μήνυμα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι η εισαγωγή των νέων αναλυτικών δεν είναι κάτι δύσκολο ή νεφελώδες και ότι μπορεί να εφαρμοστούν στην πράξη.
γ) Το υλικό που θα προκύψει, π.χ. σχέδια μαθημάτων που θα ετοιμάσουν οι διδάσκοντες, θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο και ως εκ τούτου θα έχουν πρόσβαση όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
δ) Θα δοθεί η δυνατότητα σε άλλους διδάσκοντες να παρακολουθήσουν το μάθημα των συναδέλφων τους και κατ’ επέκταση να δημιουργηθούν στα σχολεία δίκτυα εκπαιδευτικών για ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και εισηγήσεων.