ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Δευτέρα, 21 Δεκέμβριος 2009 19:17

ΕΔΩ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ...

Που είναι ο Εκπαιδευτικός ;

Στο.... ΥΠ.Ε.Π.Θ. είναι ο εκπαιδευτικός....και στις δευτεροβάθμιες, πρωτοβάθμιες κτλ, όλης της χώρας.

Και όπως είπε μία φίλη...δικαιούμαστε να λέμε ότι δεν έχουμε κανέναν αποσπασμένο καθηγητή Ιταλικών σε καμία υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ, και πως όλοι οι καθηγητές Ιταλικής γλώσσας υπηρετούν στις θέσεις τους (τόσο στο κέντρο όσο και στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της Ελλάδας).

 

Απο συνέντευξη στο flash (της τελευταίας εβδομάδας) οι 10.125 αποσπασμένοι έγιναν 18.000!!!


Τελικά δεν είναι δέκα, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί απ το υπ. Παιδείας  αλλά δεκαοκτώ χιλιάδες (18.000!!!) οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί , όπως ανακοίνωσε σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.
 
Ο υπ. Παιδείας , μιλώντας στο ΦΛΑΣ είπε  πως «οι αποσπάσεις γίνονται χωρίς κριτήρια και πολλές φορές είναι εξωφρενικές. Διορίζεται, πρόσθεσε, κάποιος σε μία περιοχή στην οποία παίρνει μόρια επειδή είναι δυσπρόσιτη, αποσπάται στην κεντρική υπηρεσία ή αλλού και συνεχίζει να παίρνει τα μόρια της δυσπρόσιτης περιοχής».

Η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε πως «αυτά όλα είναι νομοθετημένα».


Σάμος
Η υπ. Παιδείας ανέφερε ως  παράδειγμα, το νομό  Σάμου, όπου το 52% των διορισμένων εκπαιδευτικών στο νησί  δεν είναι στις αίθουσές τους. Δηλαδή είναι ή αποσπασμένοι σε κέντρο ή στις περιοχές της Σάμου, είναι σε εκπαιδευτικές άδειες, είναι σε κάθε είδους αναρρωτικές άδειες, είναι σε γονικές άδειες, είναι διατεθειμένοι σε διαφόρων ειδών δραστηριότητες. Αυτό , είπε η κ. Διαμαντοπούλου, είναι το αποτέλεσμα μίας παρανοϊκής κατάστασης που επικρατεί με μια θεσμοθέτηση νόμων τον έναν πάνω στον άλλον επί χρόνια στο χώρο του διορισμού των εκπαιδευτικών. Του διορισμού, των μεταθέσεων, των αποσπάσεων, της εξέλιξής τους.
 

Ο νέος νόμος
Σχετικά με το νέο νόμο η υπ. Παιδείας είπε τα εξής: «Αυτή τη στιγμή είναι σε διαβούλευση ένα θεσμικό πλαίσιο, το κατέθεσα ήδη και τώρα συζητάμε, στους 3 μήνες θα είναι έτοιμο, που θα αλλάξει όλο αυτό το σύστημα. Πρέπει λοιπόν να βάλουμε μία τάξη στο πώς διορίζονται και είναι στο ΑΣΕΠ και θα προσμετράται όλη η προϋπηρεσία, όπου και αν την έχουν κάνει. Είναι λοιπόν η εξέταση η αντικειμενική, που δε θα εξαιρείται κανένας».

Μεταθέσεις
Για τις μεταθέσεις η κ. Διαμαντοπούλου είπε: «Το δεύτερο θέμα είναι το θέμα των μεταθέσεων. Αρκεί να σας πω ότι υπάρχουν 18 νόμοι που συνυπάρχουν, 18 νόμοι που συνυπάρχουν και καθορίζουν το καθεστώς μετάθεσης των εκπαιδευτικών. Υπάρχουν κάποια αντικειμενικά κριτήρια και μετά αρχίζουν οι εξαιρέσεις. Εξαιρέσεις επί των εξαιρέσεων, επί των εξαιρέσεων».

Η υπ. Παιδείας μίλησε και για τα ακόλουθα θέματα:


Οικονομία
Υπάρχουν δύο γραμμές στη Κυβέρνηση;
Οι υπουργοί είναι πρόσωπα πολιτικά, με αντιλήψεις και ενεργή συμμετοχή στο σύνολο των προβλημάτων, πόσο μάλλον στην οικονομία. Δεν έχει ο καθένας τον τομέα του και κάθεται στη γωνιά του. Έτσι προσλαμβάνω το ρόλο μου ως υπουργό και γι’ αυτό ο θεσμός που έχει οργανώσει ο πρωθυπουργός με τα άτυπα υπουργικά συμβούλια εξυπηρετούν την αναγκαιότητα του οι υπουργοί να καταθέτουν τις απόψεις τους. Είμαστε σε μία στιγμή που οφείλουμε χωρίς καμία αμφιβολία να κάνουμε αυτά που πρέπει και πρέπει το Γενάρη να υπάρχει πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης. Αυτό το πρόγραμμα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε αποδεκτό, έχει πολύ μεγάλη σημασία το πώς θα καταθέσουμε αυτό το πρόγραμμα. Θα πρέπει να προχωρήσουμε γρήγορα με το φορολογικό νομοσχέδιο και την τελική του μορφοποίηση. Δεν έχουμε περιθώρια να αποτύχουμε, δεν έχουμε περιθώριο να πούμε δεν γίνεται. Ό,τι είπαμε πρέπει να γίνει και θα γίνει. Δεν πάει άλλο, έφτασε η στιγμή της κρίσης.


ΟΛΠ
Την εθελούσια στον ΟΛΠ πώς τη βλέπετε, κυρία Διαμαντοπούλου;
Τη βλέπω εξωφρενική. Εξωφρενική! Δηλαδή είναι μέσα στα πεπραγμένα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και στην Ολυμπιακή και στον ΟΛΠ, όπου πραγματικά όχι μόνο δεν υπάρχει κανένα όφελος από την επιλογή που έχουν κάνει αλλά έχουν βάλει μέσα και τον δημόσιο τομέα. Και βεβαίως η κυβέρνηση βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση στο πώς να αντιμετωπιστεί, δεν μπορείς να πεις ότι από τη μια δέχομαι τη συνέχεια της σύμβασης, από την άλλη να πεις δε δέχομαι αυτά που αποφασίστηκαν για τους εργαζομένους. Αλλά με συγχωρείτε, ανακαλύπτεται με πλέον σαφή τρόπο πως δεν υπήρχε αίσθηση του δημοσίου συμφέροντος στη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας .


Επιδόματα
Δε χωράει αμφιβολία ότι υπάρχει θέμα στις αμοιβές των εκπαιδευτικών και θεωρώ ότι ένα ζήτημα πραγματικά που τίθεται στο τραπέζι δεν είναι η αύξηση των αποδοχών, είναι η δικαιοσύνη στο χώρο του δημόσιου τομέα. Το ότι ο δάσκαλος στο σχολείο παίρνει λιγότερα από τον βοηθητικό υπάλληλο του υπουργείου Οικονομικών είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό, θεμελιώδες πολιτικό πρόβλημα το οποίο η κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει και μάλιστα επειγόντως. Ο τρόπος που έχει διαμορφωθεί η μισθολογική πολιτική είναι εξαιρετικά προβληματικός, δεν υπάρχει λογική στον δημόσιο τομέα, δεν υπάρχει δικαιοσύνη.


Τα νούμερα που έδωσε όμως όταν ανέλαβε ήταν 10.125...


Τι πληθυσμό έχει ο Αί Στράτης για να δικαιολογεί 50 καθηγητές για 11 μαθητές;

40 εκπαιδευτικοί «φαντάσματα» στον Αϊ-Στράτη
Ελευθεροτυπία 11/12/2009

Του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ


Πόσοι καθηγητές υπηρετούν, σύμφωνα με τα κιτάπια του υπουργείου Παιδείας, στον Αϊ-Στράτη των 11 όλων κι όλων μαθητών του Γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων του νησιού;

 

Μην προσπαθείτε να μαντέψετε. Αμείβονται για να διδάσκουν στους μαθητές του νησιού σχεδόν 50 καθηγητές! Μόνο που οι περίπου 40 δεν είναι στον Αϊ-Στράτη. Κάπου σε κάποιο γραφείο του υπουργείου Παιδείας στην Αθήνα είναι χωμένοι καλύπτοντας, λέει, «υπηρεσιακές ανάγκες». Κάπως έτσι παίρνουν τα μόρια της υπηρεσίας στο δυσπρόσιτο ερημονήσι και σε δυο χρόνια από το δυσπρόσιτο υπουργείο Παιδείας στην Αθήνα πάνε όπου θέλουν στην κυριολεξία.

 

Το γεγονός καταγγέλλεται από το διευθυντή του Γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων του νησιού Απόστολο Ασημακόπουλο και το διοικητικό συμβούλιο της τοπικής ΕΛΜΕ, που αναφέρουν πως «εκτός από αυτούς που βολεύονται, αυτούς που βολεύουν και αυτούς που συναλλάσσονται, υπάρχουν και αυτοί που ζουν με αξιοπρέπεια, με αποφασιστικότητα, με περηφάνια».

 

Ο λόγος για τους 11 καθηγητές που ζουν και δουλεύουν στο νησί οι οποίοι αναθάρρησαν από τις πρόσφατες εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας ότι θα αλλάξει αυτή η κατάσταση. Κάτι που όμως, όπως αναφέρουν, «δεν φαίνεται να συνοδεύεται από τις αντίστοιχες πράξεις άλλα μάλλον το αντίθετο συμβαίνει». Σε απόδειξη τούτου λένε ότι ενώ στον Αϊ-Στράτη φέτος υπήρχαν στα χαρτιά 10 καθηγητές πληροφορικής, στις 16 Νοεμβρίου αντί να φέρουν στο νησί κάποιον από τα 10 «φαντάσματα» διορίστηκε και άλλος ένας!

 

Ας σημειωθεί ότι το θέμα αυτό είχαν αναδείξει πριν από περίπου δύο χρόνια οι καθηγητές του νησιού παριστάνοντας σε φωτογραφία τα «φαντάσματα». Το γεγονός είχε προκαλέσει πανελλαδικό ενδιαφέρον, το οποίο όμως όπως φάνηκε δεν έφτανε παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν, ώστε να υπάρξει λύση.

 

Για τούτο και οι καθηγητές επανέρχονται σημειώνοντας πως το νησί από «τόπο εξορίας» οι σύγχρονες κυβερνήσεις «μέσω της ανάγκης να μορφωθούν τα λιγοστά παιδιά του, το έχουν μετατρέψει σε φάμπρικα ρουσφετιού και εξυπηρέτησης ημετέρων».

 

Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως μόνο φέτος οκτώ καθηγητές πήραν μετάθεση για Αϊ-Στράτη και ταυτόχρονα απόσπαση για υπουργεία ή άλλες διευθύνσεις. Κραυγαλέα η περίπτωση μιας καθηγήτριας, η οποία ενώ είχε οργανική θέση στον Πύργο Ηλείας, πήρε μετάθεση για τον Αϊ-Στράτη και ταυτόχρονα απόσπαση για κάποιο υπουργείο.


Στα παραπάνω παραδείγματα αντιπαρατίθενται περιπτώσεις εκπαιδευτικών που ζουν στο νησί παρά τα προβλήματά τους.

- Μια καθηγήτρια αγγλικών με την κορούλα της που είναι 20 μηνών. Η υπόλοιπη οικογένεια βρίσκεται στην Κατερίνη.

- Μια καθηγήτρια θεολόγος που ο σύζυγος και τα δυο της παιδιά ζουν στη Νάουσα.

- Μια καθηγήτρια φιλόλογος που ο σύζυγός της βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.

- Ενας καθηγητής πληροφορικής (ο ενδέκατος, μια και οι 10 είναι κάπου στην Αθήνα για λόγους υπηρεσιακούς), του οποίου η σύζυγος είναι έγκυος και ζει στη Θεσσαλονίκη με το πρώτο τους παιδί, ηλικίας δύο ετών.

 
Δείτε τις δηλώσεις λίγο μετά την ανάληψη του Υπουργείου...για αυτούς που είναι αποσπασμένοι μόνο στο ΥΠΕΠΘ (1.013)


«Κόσμος του Επενδυτή»


Τελικά, το δράμα της ελληνικής παιδείας είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι νομίζουμε. Όπως αποκαλύπτεται, πέραν όλων των άλλων κακών, υπάρχουν και... αγνοούμενοι! Από τις χιλιάδες των εκπαιδευτικών που βρίσκονται αποσπασμένοι σε διάφορες διευθύνσεις και υπηρεσίες, υπάρχουν πολλοί που... αγνοούνται! Κανείς δεν ξέρει πού ακριβώς είναι, πώς είναι και αν πηγαίνουν στη δουλειά τους, αφού δεν είναι σαφές πού ακριβώς είναι η δουλειά τους! Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, θέλησε καταρχήν να διαπιστώσει πόσοι είναι οι αποσπασμένοι στο ίδιο το υπουργείο Παιδείας και ζήτησε από τις υπηρεσίες ενημέρωση. Σε πρώτη φάση, έφθασαν διάφορα σημειώματα και πίνακες, αλλά ουδείς ήταν σε θέση να απαντήσει ακριβώς!


Στη συνέχεια απευθύνθηκε στη γενική διευθύντρια Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης του υπουργείου και ζήτησε αναλυτικό πίνακα με τα ονόματα όλων των αποσπασμένων στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου εκπαιδευτικών, τη θέση στην οποία υπηρετούν, το γραφείο στο οποίο εργάζονται και τον συνολικό χρόνο που βρίσκονται αποσπασμένοι. Και αυτό αποδείχθηκε δύσκολη υπόθεση, καθώς ορισμένοι εξ αυτών δεν έχουν εμφανιστεί πότε στο υπουργείο! Τελικά, βρέθηκε ότι οι αποσπασμένοι στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου θυμίζουν το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη «είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς». Ναι, οι αποσπασμένοι είναι ακριβώς χίλιοι δεκατρείς! Από αυτούς, οι 300 αποσπάστηκαν με απόφαση του προηγούμενου υπουργού Άρη Σπηλιωτόπουλου τον περασμένο Ιούνιο, για τρία χρόνια! Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η κατανομή των 1.013 ανά ειδικότητα, και ξέρετε γιατί; Γιατί δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα. Ή μάλλον το μόνο συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι κριτήριο δεν ήταν οι ανάγκες στελέχωσης των υπηρεσιών με συγκεκριμένες ειδικότητες, αλλά προφανώς έπαιξε ρόλο άλλου είδους αξιολόγηση, από την... Κορώνη. Ορίστε ο κατάλογος: 15 θεολόγοι, 109 φιλόλογοι, 63 μαθηματικοί, 49 φυσικοί, 19 χημικοί, 7 βιολόγοι, 151 Γαλλικής Φιλολογίας, 167 Αγγλικής Φιλολογίας, 9 Γερμανικής Φιλολογίας, 39 Καλλιτεχνικών, 7 κοινωνιολόγοι, 36 Φυσικής Αγωγής, 7 μηχανικοί ΑΕΙ, 24 μηχανικοί ΑΣΠΑΙΤΕ, 7 μηχανικοί ΚΑΤΕΕ, 16 Νομικής και Πολιτικών Επιστημών, 2 γεωπόνοι, 7 Οικιακής Οικονομίας, 18 Μουσικής, 1 Γραφικών Τεχνών, 2 Διοίκησης Επιχειρήσεων, 1 Λογιστικής, 3 Νοσηλευτικής, 2 Γραφιστικής, 1 Διακοσμητικής, 90 Πληροφορικής ΑΕΙ, 18 Πληροφορικής ΤΕΙ, 37 οικονομολόγοι, 40 δάσκαλοι, 52 νηπιαγωγοί, 14 άγνωστης ειδικότητας.
Οι αποσπάσεις τα τελευταία χρόνια έλαβαν μορφή... επιδημίας, αποσαθρώνοντας τον εκπαιδευτικό ιστό και επιδεινώνοντας το πρόβλημα.


Εγώ τώρα αναρωτιέμαι αν στους 1.013 του ΥΠΕΠΘ οι 327 είναι ξένων γλωσσών (30%+) τώρα που το νούμερο των αποσπασμένων σε όλη την Ελλάδα είναι 18.000 πόσοι είναι οι ξενόγλωσσοι και πως μπορεί να τεκμηριωθεί η απαίτηση για νέες προσλήψεις προς κάλυψη κενών ;
Σίγουρα μαθηματικοί δεν ήμαστε αλλά μία απλή μέθοδο των τριών μπορούμε να την κάνουμε.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 12 Ιανουάριος 2010 19:36