ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΤΑΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ... ΠΑΕΙ ΚΑΙ Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ! Εκτύπωση
( 3 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Παρασκευή, 06 Ιανουάριος 2012 15:11

Πρώτο Θέμα - Βγάζουν τη Θεατρική Αγωγή από τα σχολεία!

Υπουργικές αποφάσεις έρχονται και παρέρχονται!

Πριν από ένα χρόνο, η Θεατρική Αγωγή μπήκε στα σχολεία με υπουργική απόφαση. Ένα χρόνο μετά, βγαίνει. Ας θυμίσουμε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου που λέει και ξελέει ότι το θέατρο γεννήθηκε στην Ελλάδα.

Ας το τιμήσουμε και ας το αξιοποιήσουμε ως ΜΑΘΗΜΑ ζωής και ας μην το χαντακώσουμε στη Β πρόταση των αναλυτικών προγραμμάτων. Το θέατρο δεν είναι παρασχολική δραστηριότητα που διανθίζει τις υπόλοιπες τέχνες. Διανθίζεται από όλες τις τέχνες, δεν τις διανθίζει. Δεν ειναι σχολική γιορτή για φιλόδοξους δασκάλους και φιλολόγους. Είναι το μάθημα που αγαπήθηκε από τους μαθητές, είναι το όραμα των θεατρολόγων.

Καλούμε το αρμόδιο υπουργείο να σκεφτεί ότι υπάρχουν μαθητές που δεν θα πάνε ποτέ σε θεατρική παράσταση λόγω της οικονομικής δυσχέρειας... Ας παίξουν και ας δουν θέατρο μέσα στις τάξεις τους. Αφήστε τα παιδιά να αυτοσχεδιάσουν!

Ανθή Κοντορούση,
Λία Λάμπρου,
θεατρολόγοι

.............................................................................................

 

Διαμαρτυρία στο υπ. Παιδείας για την κατάργηση του μαθήματος τoυ Θεάτρου

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων θα προχωρήσει τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου σε διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας όπου και θα παραδώσει το ψήφισμα διαμαρτυρίας για την κατάργηση του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Παρατίθεται το ψήφισμα:

Στις 22/12/2011 δημοσιεύθηκε το υπ’ αριθμ. 124662/Γ2/1-11-2011 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. με θέμα «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πιλοτική τους εφαρμογή του επιστημονικού πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», όπου αναφέρεται ότι θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα της Μουσικής και των Εικαστικών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής καταργείται πλέον στα πιλοτικά Δημοτικά Σχολεία. Το μάθημα του Θεάτρου δε θα ενταχθεί στα πιλοτικά Γυμνάσια, ενώ έχει ήδη καταργηθεί από τον Σεπτέμβρη του 2011 το μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας στο Νέο Λύκειο.

Αποδεικνύεται πως το νέο σχολείο κάθε άλλο παρά τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών εξυπηρετεί, εφόσον το μάθημα του Θεάτρου καταργείται εντελώς παρά τη χρησιμότητά του στην εξοικείωση των μαθητών με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και τις βιωματικές μαθησιακές δραστηριότητες.

Κατόπιν τούτου διαμαρτυρόμαστε και ζητούμε:

 Την άμεση ανάκληση της υπ’ αριθμ. 124662/Γ2/1-11-2011 (22/12/2011) απόφαση του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. με θέμα «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πιλοτική τους εφαρμογή του επιστημονικού πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης»
 Την άμεση ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης που καταργεί το μάθημα «Στοιχεία Θεατρολογίας» από την Α’ Λυκείου.
 Την προσθήκη του μαθήματος του Θεάτρου ως διακριτού γνωστικού αντικειμένου για την θεματική «Πολιτισμός» στη πρόταση Α’ για το Νέο Σχολείο.
 Την απόσυρση της πρότασης Β’ που υποβιβάζει το Θέατρο σε δραστηριότητα τέχνης πραγματοποιούμενη από εκπαιδευτικό ενδιαφερόμενο της οικείας σχολικής μονάδας.
 Την σύσταση κλάδου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την δημιουργία οργανικών θέσεων για τον κλάδο Π.Ε.32 καθώς και την δημιουργία οργανικών θέσεων για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση- Ένας θεατρολόγος ανά σχολική μονάδα.
 Την καθιέρωση και θεσμοθέτηση της Θεατρικής Αγωγής ως υποχρεωτικού μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
 Την κατά αποκλειστικότητα πρώτη ανάθεση των μαθημάτων Θεατρικής Αγωγής και Θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τον κλάδο Π.Ε.32.
 Την αποσαφήνιση του θεσμικού πλαισίου για την ανάθεση του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής και Θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
 Την ανάθεση του μαθήματος «Τέχνη και Πολιτισμός» των τάξεων Β’ &Γ’ του Νέου Λυκείου και στον κλάδο ΠΕ32.
 Την καθιέρωση ενιαίου δωδεκάχρονου δημόσιου δωρεάν σχολείου και την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα.
 Μόνιμους διορισμούς για το πρόγραμμα Αισθητικής Αγωγής στα Δημοτικά σχολεία με ΕΑΕΠ.
 Όχι στις τοποθετήσεις αναπληρωτών πολλαπλών ταχυτήτων.
 Υπαγωγή όλων των προσλήψεων αναπληρωτών στον κρατικό προϋπολογισμό.
 Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς-όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

..............................................................................................

Φυσικά το Yπουργείο κατά την προσφιλή του τακτική, "ντύνει" την απόφαση υποβάθμισης της θεατρικής αγωγής με το μανδύα της "αναβάθμισης" όπως ακριβώς έκανε με την υποβάθμιση των Αθλητικών και Μουσικών Σχολείων, με την συρρίκνωση των ξένων γλωσσών που οδήγησε στην πλήρη υποβάθμιση της Πολυγλωσσίας αλλά και πριν την κατάργηση των δομών των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων που προσέφεραν δωρεάν εκπαίδευση σε Ενήλικες. 

Έτσι δημοσιεύει σε φιλικά Μ.Μ.Ε. μεγαλεπίβολα σχέδια που δεν θα πράξει ποτέ. 

Στο ίδιο έργο δηλαδή θεατές.

Για να κάνει κάποιος ή κάποια, φεστιβάλ όπως αυτά της Μέριδας ή των Συρρακουσών χρειάζεται μεγάλα cojones όπως θα τους έλεγαν οι Ισπανοί.

www.inital.gr

.............................................................................................

Δράση του υπουργείου Παιδείας, με διοργάνωση τοπικών φεστιβάλ και στόχο την αναμόρφωση της θεατρικής αγωγής

Καθημερινή - Του Αποστολου Λακασα

Τα αρχαία θέατρα της χώρας θα γεμίσουν... μαθητές. Θα είναι εκείνοι που θα μετέχουν στις παραστάσεις αρχαίου δράματος του σχολείου τους και εκείνοι που θα εκδράμουν για να τις παρακολουθούν. Αυτά περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας που θέλει να δώσει νέα πνοή στη θεατρική αγωγή, φέρνοντας σε επαφή τους μαθητές τόσο με το θεατρικό παιχνίδι και τα κείμενα της αρχαίας δραματουργίας όσο και με τα αρχαία θέατρα κάθε περιοχής.

«Οι παραστάσεις θα οργανώνονται στο σχολείο και θα παρουσιάζονται σε αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής. Θα πάψει να υπάρχει ο διαγωνιστικός χαρακτήρας, όπως συνέβαινε έως τώρα, που τις παραστάσεις έβλεπαν μόνο τα μέλη της κριτικής επιτροπής και οι γονείς των παιδιών που συμμετείχαν σε αυτές. Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, θεατές θα είναι οι μαθητές των σχολείων της περιοχής. Θα είναι ένα μικρό, τοπικό θεατρικό φεστιβάλ», ανέφερε στην «Κ» η ηθοποιός κ. Λυδία Κονιόρδου, η οποία μετέχει στη συμβουλευτική επιτροπή του υπουργείου Παιδείας.

Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος, το θεατρικό μάθημα και οι παραστάσεις θα οργανώνονται από τους μαθητές του Γυμνασίου (στις ώρες των βιωματικών δραστηριοτήτων και σε συνδυασμό με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών) και του Λυκείου (στις ώρες της Τέχνης - Πολιτισμού). Σκοπός του υπουργείου είναι η δράση αυτή να συνδεθεί με την τοπική κοινωνία, γι’ αυτό και η διοργάνωση των τοπικών φεστιβάλ θα ξεκινήσει από τις 13 πόλεις, στις οποίες ήδη λειτουργεί Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο.

Οι θεατρικές δράσεις θα κορυφώνονται με τη διοργάνωση ετήσιου Διεθνούς Μαθητικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος σε ένα αρχαίο θέατρο. «Θέλουμε οι μαθητές να βιώσουμε την ατμόσφαιρα των αρχαίων μνημείων στο πλαίσιο μιας παράστασης», λέει, μιλώντας στην «Κ», η σύμβουλος του υπουργείου κ. Ελένη Μπούντα. Οι παραστάσεις θα δίνονται με το φως του ήλιου και μπορεί να εναλλάσσεται μία τραγωδία με μία κωμωδία.

Συνεργασία

«Ενδεικτικά να σας πω ότι κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου Φεστιβάλ της Ταορμίνα της Σικελίας, μία ολόκληρη περιοχή ζωντανεύει», λέει η κ. Κονιόρδου, τονίζοντας ότι θα υπάρξει συνεργασία και με πόλεις της Μεσογείου που έχουν ανάλογα φεστιβάλ. Ως προς τους εκπαιδευτικούς, θα επιμορφωθούν για το σχετικό πρόγραμμα, ενώ για το ανέβασμα των παραστάσεων οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν τη βάση δεδομένων των 7.000 σχολικών παραστάσεων που διαθέτει το Κέντρο Ερευνας και Πρακτικών Εφαρμογών του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος «ΔΕΣΜΟΙ».

Βέβαια, το υπουργείο στοχεύει στην ανάπτυξη της θεατρικής αγωγής από τα θεμέλια του εκπαιδευτικού συστήματος, την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό, όπως εξήγησε η κ. Μπούντα, η θεατρική αγωγή ξεκίνησε από φέτος σε 961 δημοτικά σχολεία, δηλαδή στο περίπου 40% του μαθητικού πληθυσμού, με στόχο να γενικευθεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας.

«Παρακολούθησα προ ετών το μαθητικό φεστιβάλ στη Μέριδα της Ισπανίας. Υπήρχε ένας εντυπωσιακός ενθουσιασμός τόσο από τα παιδιά που μετείχαν στις παραστάσεις όσο και από τους μαθητές που τις παρακολουθούσαν. Ηταν γιορτή. Ηταν σαν μια ροκ συναυλία. Το αρχαίο δράμα είναι μια ζωντανή εμπειρία και όχι ένα μουσειακό είδος», καταλήγει η κ. Κονιόρδου.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 06 Ιανουάριος 2012 21:50