Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
"ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΟ ΓΕΝΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΠΝΙΖΟΥΝ" |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την administrator |
Πέμπτη, 08 Δεκέμβριος 2011 19:51 |
Ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στο Συνέδριο για τον έλεγχο του καπνίσματος «Μαθαίνω να μην καπνίζω» «Στόχος είναι να έχουμε δύο γενιές μαθητών που δεν καπνίζουν» Άρχισαν, σήμερα 08/12/2011, στο Υπουργείο Παιδείας, οι εργασίες του 2ο Πανελλήνιου Συνεδρίου για τον έλεγχο του καπνίσματος: «Μαθαίνω να Μην Καπνίζω», στο πλαίσιο του προγράμματος HEART. Την έναρξη του συνεδρίου, που διοργανώνουν από κοινού τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας, η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρία και η Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard, κήρυξε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας. Η Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, στην ομιλία της, τόνισε τη σημασία της Παιδείας στην κατανόηση από τα παιδιά των επιβλαβών συνεπειών του καπνίσματος, καθώς και το ρόλο της στη διαμόρφωση μιας στάσης ζωής κατά του τσιγάρου. Επίσης, αναφέρθηκε στις οριζόντιες δράσεις του Υπουργείου για την πρόληψη του καπνίσματος, τόσο στα μαθήματα όσο και στα νέα προγράμματα σπουδών. Η ομιλία της Υπουργού: Κύριε Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας είναι μεγάλη τιμή για εμάς που βρίσκεστε σήμερα εδώ. Η παρουσία σας δείχνει με εμβληματικό τρόπο τη σημασία που δίνετε στο πρόβλημα του καπνίσματος που έχει μεγάλες διαστάσεις. Το Φεβρουάριο του 2010 κάναμε την πρώτη συνάντηση με το Ίδρυμα Μπεχράκη και τους εξαιρετικούς επιστήμονες του Πανεπιστημίου Harvard, του οποίου η Σχολή Δημόσιας Υγείας έχει θέσει σε λειτουργία, σε παγκόσμιο επίπεδο, στρατηγικές για την αντιμετώπιση του καπνίσματος, με μεγάλη επιτυχία. Τίποτε δεν αντιμετωπίζεται έτσι απλά ή μόνο μέσω μιας εκστρατείας ενημέρωσης της κοινής γνώμης. Αξίζει να περιγράψουμε με συμβολικά νούμερα τη διάσταση του προβλήματος για να κατανοήσουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι να δράσουμε με το παράδειγμα και τη στάση ζωής μας. Σε πολιτικό επίπεδο, σε επίπεδο σχολείου με το δάσκαλο, τον καθηγητή και το γονιό, ακόμη και μέσα από την τηλεόραση με τον ηθοποιό ή τον παρουσιαστή. Στην Ελλάδα έχουμε την υψηλότερη κατά κεφαλή κατανάλωση προϊόντων καπνού ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ: 800 τσιγάρα το δευτερόλεπτο, 75 εκατομμύρια τσιγάρα την ημέρα. Οι Ελληνίδες κατατάσσονται πρώτες στο κάπνισμα, είναι οι φανατικότερες καπνίστριες. Οι Έλληνες καπνιστές κατατάσσονται στην τέταρτη θέση. Κάθε χρόνο σημειώνονται 9 χιλιάδες θάνατοι που οφείλονται στο τσιγάρο. Εκτός από την σοβαρή επιβάρυνση στην υγεία των ανθρώπων, υπάρχει μεγάλη επιβάρυνση στο κόστος υγειονομικής περίθαλψης. Πριν από τέσσερις δεκαετίες ήμασταν πρώτοι στον κόσμο στο προσδόκιμο ζωής. Μέσα σε τέσσερις δεκαετίες έχουμε πέσει στη μέση της κατάταξης. Δεν ευθύνεται μόνο το κάπνισμα. Είναι η διατροφή, η άθληση, η αλλαγή των συνηθειών μας. Θέλουμε πίσω την πρωτιά στο προσδόκιμο ζωής. Θα «ξαναπιάσουμε» την πρωτιά εάν κατανοήσουμε όλοι - και οι πολιτικοί και οι πολίτες – τη σημασία της προσωπικής βούλησης. Η Παιδεία είναι σε όλους τους τομείς ο πυρήνας των αλλαγών. Τα σχολεία δεν είναι μόνο χώρος μάθησης. Είναι ένας χώρος όπου διαμορφώνονται αξίες, συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Η πλειοψηφία των καπνιστών αρχίζει το κάπνισμα πριν από τα 18 και συνήθως όχι μετά τα 22. Είναι, λοιπόν, σημαντική η εφηβεία και οι παραστάσεις που λαμβάνουν τα παιδιά έως αυτή την ηλικία. Η αντιμετώπιση δεν είναι διδακτική. Δεν αρκεί να κουνάς το χέρι και να λες «μην καπνίζεις». Η διαμόρφωση ενός πολίτη που κάνει επιλογές από νεαρή ηλικία συνδέεται με αρχές και αξίες που πρέπει να βρίσκονται οριζόντια στα μαθήματα και στα προγράμματα σπουδών. Το Υπουργείο Παιδείας το 2010-2011 δούλεψε με 11 ομάδες σπουδαίων παιδαγωγών για τα νέα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου, στα οποία υπάρχουν αξίες που διατρέχουν όλα τα μαθήματα. Δεν υπάρχει ένα μάθημα για το κάπνισμα ή για την Αγωγή Υγείας. Βρίσκονται οριζόντια παντού, με στόχο να διαμορφώσουν έναν πολίτη που θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει και να παλεύει για τις επιλογές του. Ελεύθερος πολίτης σημαίνει να γνωρίζει ότι πρέπει να προστατεύσει την υγεία του, ένα αγαθό που έχει σχέση με τη διατροφή, την άθληση και τις συνήθειες μας. Ο πολίτης πρέπει από νεαρή ηλικία να γνωρίζει ότι η ελευθερία του σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Ότι δεν μπορεί να μην σέβεται την ελευθερία του διπλανού του και να τον ενοχλεί με τις πράξεις του. Πρέπει να γνωρίζει ότι οι κανόνες και οι νόμοι εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και δεν είναι επιλογή του να τους εφαρμόζει ή μη. Όλα, λοιπόν, είναι θέματα Παιδείας, κουλτούρας και πολιτισμού. Φέτος έγιναν στα σχολεία περίπου 2.000 εκδηλώσεις για το κάπνισμα και υπήρξε συνεργασία με πολλά Ιδρύματα. Ειδική πύλη με πληροφορίες θα είναι στη διάθεση εκπαιδευτικών και μαθητών. Είναι θετικό ότι, ήδη, έχουμε αλλαγή σε συμπεριφορές. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα, αλλά και μια θετική τάση. Η ελληνική κοινωνία, από τις μικρές ηλικίες, αρχίζει να αντιδρά απέναντι στο κάπνισμα και να έχει πίστη στην αντιμετώπισή του. Στόχος είναι να έχουμε δύο γενιές μαθητών που δεν καπνίζουν. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορέσει να αλλάξει και η νοοτροπία στην κοινωνία. Για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε στρατηγική βήμα προς βήμα. Έχουμε, ήδη, την πρώτη εργασία που έγινε από το Ίδρυμα Μπεχράκη σε συνεργασία με το Harvard και τις υπηρεσίες του Υπουργείου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως το Ίδρυμα Μπεχράκη για τη σοβαρή δουλειά που έχει κάνει, καθώς και όλους τους ερευνητές και επιστήμονες του Harvard και των ελληνικών Πανεπιστημίων, που δουλεύουν σε αυτό το πρόγραμμα. Είναι μια συνολική στρατηγική που αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το ειδικό υλικό, τον τρόπο που παρουσιάζεται στα παιδιά και τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία. Το σημαντικότερο, όμως, είναι να υπάρχει συνέχεια. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εκπαιδευτικούς που δούλεψαν με φαντασία την περασμένη σχολική χρονιά και τους μαθητές των σχολείων που με φρεσκάδα δίνουν τη δική τους προσέγγιση. Τα προβλήματα – και το κατανοούμε περισσότερο μέσα στην κρίση- δεν αντιμετωπίζονται γενικώς από το κράτος με νόμους. Στην κοινωνία μας χρειάζονται οι περίφημες συνέργειες. Η Πολιτεία, η Αυτοδιοίκηση, οι οργανωμένοι φορείς εθελοντικής προσφοράς, τα Πανεπιστήμια, οι ερευνητές, οι δάσκαλοι, οι γονείς, είμαστε όλοι μια κοινωνία που με οργανωμένο τρόπο οφείλουμε να δείξουμε την αλληλεγγύη μας και την αποφασιστικότητά μας για να βγούμε από κάθε είδους κρίση. Η ιστορία μάς έχει αποδείξει ότι μπορούμε να το πετύχουμε. |