ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗ ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ, ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ FLASH ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την Konstantina   
Τρίτη, 10 Μάιος 2011 06:11

Δελτίο Τύπου                                             09/05/2011

Δημοσιογράφος: Υπήρξαν πολλές καταγγελίες από την Κρήτη για την κατάργηση των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων και θα θέλαμε να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει.
Υφυπουργός: Πριν διατυπώσετε τις όποιες απόψεις σας δεν ενημερωθήκατε για το τι συμβαίνει.


Δημοσιογράφος:  Ενημερωθήκαμε και μάθαμε ότι το κάνατε για λόγους διαύγειας κτλ…
Υφυπουργός: Είπατε προηγουμένως, και σωστά είπατε, και συμφωνώ σε αυτήν την άποψη,  ότι πρέπει κανείς να ενδιαφέρεται και για τους λίγους. Πρέπει όμως ταυτόχρονα να διασφαλίζει ότι η εξυπηρέτηση των λίγων δεν βάζει σε κίνδυνο τρεις βασικές αρχές των Πανελληνίων εξετάσεων: το αδιάβλητο, το αντικειμενικό και την ισότητα.
Δημοσιογράφος: Μα δεν μπορούμε να πορευόμαστε με τον ίδιο τρόπο εν ονόματι του αδιάβλητου. Έχει αλλάξει η Παιδεία.
Υφυπουργός: Όλα τα χρόνια για τις εξετάσεις των δυσλεκτικών παιδιών, όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, αλλά και για τις εξετάσεις όσον αφορά στα ειδικά μαθήματα, υπήρχαν ορισμένα εξεταστικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα, στις Γενικές εξετάσεις που δεν αναφέρονται στα ΕΠΑΛ, στα ειδικά μαθήματα υπάρχουν περίπου 11.000 μαθητές κάθε χρόνο που μετακινούνται. Γιατί γίνεται αυτό; Να πάρω τα ΕΠΑΛ και τα παιδιά που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Μέχρι τώρα υπήρχαν εξεταστικά κέντρα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και πέρυσι, υπήρχαν και στην Κρήτη και στην Πάτρα. Πέρυσι τι έγινε; Στο μέσο των εξετάσεων, σε ένα συγκεκριμένο μάθημα εμφανίστηκε το φαινόμενο να μην έχουμε καθηγητές να εξετάσουν τα παιδιά. Αυτά λοιπόν τα παιδιά χρειάστηκε μέσα στις εξετάσεις να μετακινηθούν στην Αθήνα προκειμένου να εξεταστούν.
Στα ΕΠΑΛ δεν έχουμε  166 παιδιά τα οποία μπορούν να μπουν όλα σε ένα εξεταστικό κέντρο και να εξεταστούν. Έχουμε 31 ειδικότητες και σε κάθε ειδικότητα πρέπει να έχουμε εξέταση. Πρέπει να έχουμε 3 καθηγητές, οι οποίοι δεν πρέπει να είναι από τα σχολεία που έχουν διδάξει τα παιδιά  και να τα εξετάσουν προφορικά.  Είναι δηλαδή μία εξέταση, κατά κάποιο τρόπο, λιγότερο δύσκολη και τα στοιχεία των επιτυχιών αυτό έχουν δείξει. Ταυτόχρονα σε πολλά μαθήματα από τις 31 ειδικότητες έχουμε ελάχιστα παιδιά, 2, 3, 4 παιδιά.  Αυτός είναι ο κανόνας στις εξετάσεις:  ότι δεν πρέπει να έχουμε λιγότερα από ένα «μίνιμουμ» αριθμό παιδιών προκειμένου να κάνουμε μία εξέταση. Αυτός είναι ο λόγος και όταν εμφανίζεται ως θέμα οικονομίας το να μην κάνεις ένα εξεταστικό κέντρο, αδικεί την όλη προσπάθεια των εξετάσεων. Οι εξετάσεις κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ, ένα εξεταστικό κέντρο θα δημιουργούσε παραπάνω πρόβλημα στην οικονομία;
Δημοσιογράφος: Στη βάση της σκέψης σας έχετε δίκιο αλλά φέρνω παράδειγμα την Κρήτη. Τι θα πείραζε να υπάρχει ένα εξεταστικό κέντρο σε όλο το νησί;
Υφυπουργός:  Μα σας εξήγησα! Το εξεταστικό κέντρο είναι ένα θεωρητικό πράγμα! Στις Πανελλήνιες εξετάσεις το ότι μπαίνουν τα παιδιά σε ένα εξεταστικό κέντρο σημαίνει  ότι θα μπορούσαν να μπουν 166 παιδιά σε αίθουσες και να γίνουν οι εξετάσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως μιλάμε ουσιαστικά για 31 εξεταστικά κέντρα, για κάθε μάθημα των ΕΠΑΛ, για κάθε μία από τις ειδικότητες θα πρέπει να έχει κανείς μία εξεταστική ομάδα και να εξετάζει τα παιδιά τα συγκεκριμένα που παρακολουθούν αυτό το μάθημα.
 Και θα σας ρωτήσω: πέρυσι γιατί το κάναμε και δεν το κάνουμε φέτος; Αν κοιτάξετε τα στοιχεία -τα δώσαμε αλλά δεν νομίζω ότι κανείς τα κοίταξε- τα παιδιά τα οποία μετακινούνται, μετακινούνται σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη με εξαίρεση πέρυσι και πρόπερσι, που είχαμε τα κέντρα στην Κρήτη και είχαμε και ένα κέντρο στην Πάτρα. Και ξέρετε, αμέσως με την ίδια λογική θα διαμαρτυρηθεί ο μαθητής ο οποίος είναι σε μία άλλη πόλη και λέει, «κι εγώ μετακινούμαι». Θέλω να επαναλάβω, δεν είναι θέμα οικονομίας! Μακάρι να μην υπήρχαν αυτά τα προβλήματα! Ξέρετε πόσο βασανιστήκαμε μέχρι να οδηγηθούμε σε αυτήν την απόφαση;
Δημοσιογράφος: Μα εδώ οι καθηγητές, και ειδικά στην Κρήτη,  προσφέρονται δωρεάν να στήσουμε τα εξεταστικά κέντρα, δωρεάν να εξετάσουν τους μαθητές…
Υφυπουργός:  Μα αφού δεν είναι θέμα οικονομίας τι να το κάνουμε το δωρεάν; Όταν ένας καθηγητής εξετάσει τον μαθητή του είναι αυτό δίκαιη εξέταση;
Δημοσιογράφος: Μα γιατί επειδή είναι καθηγητής του να μην τον εξετάσει δηλαδή;
Υφυπουργός: Αφού έτσι είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις και αυτός είναι ο λόγος. Υπάρχει και το εξής. Στις Πανελλήνιες εξετάσεις στα 90.000 παιδιά έχουμε  περίπου 2.000 παιδιά που είναι δυσλεκτικά. Στις εξετάσεις των ΕΠΑΛ στους 20.000 υποψήφιους, έχουμε 1000 δυσλεξικούς. Μήπως είναι και μία ειδική προσέγγιση αυτή; Αυτή η εξέταση αυτή είναι μία ειδική εξέταση και είναι ενδιαφέρον ότι υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις χαρακτηρισμού  δυσλεξικών παιδιών και αυτό  έχει οδηγήσει σε πολλά παράπονα γενικότερα για τις εξετάσεις. Δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να το κάνουμε, αλλά ενδεχομένως από φέτος να  κάνουμε δειγματοληπτική εξέταση των παιδιών που έχουν δηλώσει δυσλεξία.
Δημοσιογράφος: Μα υπηρεσίες του Υπουργείου σας κρίνουν ποιοι είναι δυσλεξικοί και ποιοι όχι… Κύριε Πανάρετε να μπούμε και σε ένα άλλο θέμα, αριθμός εισακτέων έχει οριστεί;
Υφυπουργός: Και ο αριθμός εισακτέων έχει οριστεί, και το κυριότερο από όλα επειδή γράφονται πάρα πολλά, έχουμε πει και δημόσια και το έχουμε επαναλάβει ότι δεν θα υπάρξουν ουσιαστικές μεταβολές σε όλες τις Σχολές για τις οποίες υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Εκεί που μπορεί να υπάρξουν μεταβολές είναι σε τμήματα στα οποία ήταν φανερό ότι ο αριθμός των εισακτέων δεν ανταποκρίνονταν στη ζήτηση των υποψηφίων. Δηλαδή είχαμε ένα τμήμα με 300 εισακτέους στο οποίο έμπαιναν 200 οι οποίοι, όχι έπιαναν μικρό βαθμό αλλά το δήλωναν 200 και απ αυτούς οι 100 έπαιρναν μεταγραφή. Ό,τι κάνουμε είναι για το καλό των μαθητών και την αξιοπιστία των εξετάσεων. Θα σας πω το εξής σχετικά με την κατάργηση των μεταγραφών με τις ειδικές κατηγορίες που διαμορφώνουμε από φέτος. Είναι η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες που τα Πανεπιστήμια και οι φοιτητές οι ίδιοι, θα ξέρουν από το καλοκαίρι  πού θα πάνε. Δεν θα χρειάζεται να νοικιάσουν ένα διαμέρισμα σε μία πόλη εκτός Αθηνών και στη συνέχεια να φύγουν.
Δημοσιογράφος: Τα περί μειώσεως 20% που ακούγονται στους εισακτέους, δεν ισχύει κάτι τέτοιο;
Υφυπουργός: Δεν έχουμε πει ποτέ κάτι τέτοιο και δεν θα γίνει αυτό, όπως σας είπα, σε τμήματα τα οποία έχουν ζήτηση! Δεν θα γίνει αυτό! Ο αριθμός δεν θα αποκλίνει ουσιαστικά από τον αριθμό των εισακτέων κάθε χρόνο. Και επιμένω, εκείνα  που θα έχουν μεταβολή είναι τμήματα τα οποία δεν έχουν ζήτηση. Αυτό μόνο να σας πω. Δεν πάμε να δημιουργήσουμε εντυπώσεις «τόσοι εισακτέοι» κτλ.. Εάν σε ένα τμήμα δεν πήγαιναν τα παιδιά, με το να ανακοινώνουμε απλώς ένα μεγάλο αριθμό εισακτέων για να λέμε ότι είναι πολλοί, αυτό είναι θέμα εντυπώσεων και αυτό δεν θέλαμε να το κάνουμε!