ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Ι. ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ ΣΤΟ MEGA ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥΣ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Κυριακή, 17 Απρίλιος 2011 22:10

Ούτε κοινωνική πολιτική, ούτε επαγγελματική αποκατάσταση

edugate : 17/04/2011

Ο υφυπουργός Παιδείας Ιωάννης Πανάρετος έδωσε μια συνέντευξη στο MEGA στην εκπομπή «Κοινωνία ώρα MEGA» και κάποια πράγματα από αυτά που είπε ή άφησε να εννοηθούν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ο κ. Πανάρετος αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα των μετεγγραφών, των πολυτέκνων και των τριτέκνων. Αρχικά υποστήριξε πως το σύστημα που θα εφαρμοστεί είναι πιο δίκαιο από το προηγούμενο. Ο κ. Πανάρετος έδωσε ένα παράδειγμα όπου μία σχολή είχε 150 θέσεις και με τις μετεγγραφές οι φοιτητές έφτασαν τους 407!

Με το νέο σύστημα οι μαθητές (ακόμα και αυτοί από πολύτεκνες – τρίτεκνες οικογένειες) θα δηλώνουν εξαρχής που επιθυμούν να φοιτήσουν. Αυτοί που το δικαιούνται θα έχουν ένα μπόνους στη βαθμολογία τους με αποτέλεσμα να περνούν μόνο σε σχολές κοντά στο σπίτι τους.

Ως εκπαιδευτική πύλη θα θέλαμε να παραθέσουμε δύο κατά τη γνώμη μας σημαντικά σχόλια, τα οποία δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση πολιτική παρέμβαση, αλλά παρατίθενται περισσότερο ως εύλογες απορίες.

Το πρώτο έχει να κάνει με την επαγγελματική αποκατάσταση. Η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα τονίσει την πρόθεσή της να συνδέσει τα πανεπιστήμια με την αποκατάσταση, ίσως όχι πάντα άμεσα αλλά σίγουρα έμμεσα.

Με βάση αυτή τη λογική γιατί δεν τίθεται θέμα μείωσης των θέσεων σε κάποια τμήματα;  Για παράδειγμα, αν αναγνωρίζει η κυβέρνηση πως όντας φιλόλογος η βασικότερη διέξοδός σου είναι η διδασκαλία σε κάποιο σχολείο, γιατί δεν προσαρμόζονται οι θέσεις ανάλογα; Γιατί θα πρέπει κάθε χρόνο να αποφοιτούν χιλιάδες φιλόλογοι κάποιοι από τους οποίους δεν πρόκειται να απορροφηθούν ποτέ ως εκπαιδευτικοί;

Γιατί δεν αναβαθμίζονται κοινωνικά και ουσιαστικά σχολές από τις οποίες οι απόφοιτοι θα έχουν επαγγελματική αποκατάσταση; Τελικά τί είναι κοινωνική πολιτική; Να σπουδάζουν όλοι το "κατά την κοινωνία καλύτερον" ή να σπουδάζουν όλοι, και ως απόφοιτοι να εντάσσονται ως ενεργά (και όχι άνεργα) μέλη στην κοινωνία;

Το δεύτερο σχόλιο έχει να κάνει με την παρακάτω δήλωση της κ. Μαντά στην συγκεκριμένη συνέντευξη:

«Με ενδιαφέρει κ. Καμπουράκη, έτσι όπως φτάσαμε, με ενδιαφέρει το παιδί μου να είναι κοντά μου, για να μπορεί να σπουδάσει, γιατί να διακόψει τις σπουδές του λόγω οικονομικής δυσπραγίας δικής μου;»

Η συγκεκριμένη δήλωση, η οποία προφανώς δεν αντιπροσωπεύει όλους τους πολύτεκνους είναι αντιφατική.

Αν δεν ενδιαφέρει η σχολή αλλά ο τόπος φοίτησης σημαίνει πως δεν χρειάζεται να πάρει μετεγγραφή το παιδί, αφού είτε περάσει στη σχολή Α με υψηλή βάση είτε στη Β με τη χαμηλότερη στον τόπο κατοικίας της οικογένειας είναι το ίδιο.

http://www.edugate.gr/anakoinoseis-edugate/oyte-koinoniki-politiki-oyte-epaggelmatiki-apokatastasi

ΣΧΕΤΙΚΟ - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟ ΚΕΠΥΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_17/04/2011_439370

Τα παραπάνω αφορούν απλά τον καλοπροαίρετο σχολιασμό της συνέντευξης του υφυπουργού την οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης στην οποία ο κ. Πανάρετος αναφέρεται στις μετεγγραφές, τους πολύτεκνους αλλά και το όριο των 50.000 ευρώ, το οποίο ο υφυπουργός αφήνει ανοικτό:

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Πάμε σε έναν συνάδελφό σας, σε άλλο καυτό μέτωπο, πάμε στον κ. Πανάρετο. Καλημέρα κ. Υφυπουργέ, τι κάνετε;

Υφυπουργός: Καλή σας μέρα, καλά ευχαριστώ, εσείς τι κάνετε;

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Προσπαθούμε εδώ. Aπ’ τα οικονομικά, πάμε στα θέματα παιδείας.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Ε, και τα οικονομικά ταυτίζονται με τα θέματα παιδείας….

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Αν ταυτίζονται λέει;

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Μα χθες, η Υπουργός είπε ότι δεν μπορεί να κόψει παραπάνω λεφτά.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Ισχύει αυτό;

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Ισχύει αυτό;

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Το επιβεβαιώνετε κ. Πανάρετε αυτό; Το ξέρετε;

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Ζητήθηκαν 300 εκατομμύρια και είπε δεν μπορώ.

Υφυπουργός: Η συζήτηση της Υπουργού με τον πρωθυπουργό, ήταν συζήτηση μεταξύ της Υπουργού και του Πρωθυπουργού.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Ε, εντάξει, κάτι μαθαίνουμε και μείς βρε αδερφέ…

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): (ταυτόχρονα) Η ίδια η Υπουργός τα λέει αυτά!! Η ίδια η Υπουργός. Εσείς πιστεύετε δηλαδή ότι περιθώρια άλλων περικοπών στο Υπουργείο σας δεν υπάρχουν. Το πιστεύετε αυτό.

Υφυπουργός: Εγώ δεν μίλησα με τον Πρωθυπουργό, η Υπουργός μίλησε.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Μπορείτε να μας πείτε με δυο κουβέντες, επειδή είναι πάρα πολύς κόσμος, τρίτεκνοι άνθρωποι ή και πολύτεκνοι, οι οποίοι με το θέμα των μετεγγραφών έχουν ένα θέμα και έχουν μπερδευτεί και θεωρούν ότι υπάρχει πρόβλημα. Για πείτε μας με τρεις κουβέντες τι θα ισχύσει. Ποιο είναι αυτό το καινούργιο πράγμα το οποίο θα ισχύσει; Να μάθουν κατ’ αρχήν και μετά να συζητήσουμε τι διαφωνίες υπάρχουν και τι προβλήματα παρατηρούνται.

Υφυπουργός: Να προσπαθήσω με τρεις κουβέντες να αναλύσω ένα πρόβλημα, το οποίο το αντιμετωπίζουμε εδώ και δεκαετίες θα έλεγα. Ποιο είναι αυτό; Ότι από την μια μεριά, το Κράτος θέλει να βοηθήσει συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και, από την άλλη πλευρά, θέλει τα παιδιά που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο να παίρνουν καλή εκπαίδευση. Μέχρι σήμερα, κοιτάζαμε μόνο την μια πλευρά και προσθέταμε και κοινωνικές ομάδες – καινούργιες ομάδες, καινούργια πρόσωπα που έχουν ανάγκη μιας υποστήριξης. Αυτούς τους προσθέταμε χωρίς να ξέρουμε πού πηγαίνουμε και είδαμε σε κάποια στιγμή ότι αυτή η πρακτική έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο. Θα σας πω ένα μόνο παράδειγμα για να καταλάβετε το αδιέξοδο. Στο Τμήμα Λογιστικής του ΤΕΙ Πειραιά πριν από δυο χρόνια οι εισακτέοι ήταν 150. Ξέρετε πόσοι γράφτηκαν με μετεγγραφές; 257. Ελάτε λοιπόν εσείς ως εκπαιδευτικός, ως πανεπιστήμιο, ως ΤΕΙ που διαμαρτύρεστε ήδη ότι το Κράτος, το Υπουργείο Παιδείας προσθέτει εισακτέους και ο αριθμός των εισακτέων είναι υψηλός να κάνετε σωστή εκπαίδευση.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Μπήκαν δηλαδή άλλοι 250 ή συνολικά με αυτά…

Υφυπουργός: Όχι, άλλοι 257! Μπήκαν οι 150, αριθμός που ήταν ήδη για το ΤΕΙ ένα πρόβλημα και σ’αυτούς προσετέθησαν επιπλέον 257. Υπάρχουν πολλά ακόμα παραδείγματα. Να σας αναφέρω το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, την ΑΣΟΕΕ, ή το Πανεπιστήμιο του Πειραιά. Εδώ λοιπόν τι λέμε; Ότι πρέπει να βρούμε ένα τρόπο, ώστε αυτοί οι οποίοι εξυπηρετούνται, και να εξυπηρετούνται αλλά και να μη διαταράσσεται, να μην ανατρέπεται η σωστή εκπαιδευτική διαδικασία. Γιατί θα σας πω κι άλλο ένα παράδειγμα. Σκεφτείτε, όταν έχεις ένα Τμήμα με 150 εισακτέους – το οποίο, επειδή είναι ένα Τμήμα υψηλής ζήτησης, έχει και πολλές μετεγγραφές- και η βάση σε αυτό το Τμήμα, ας πούμε, είναι 17. Οι 257 έχουν βαθμολογίες σαφώς χαμηλότερες από την βαθμολογία του τελευταίου (150-ού) εισαγόμενου. Επομένως, ο δάσκαλος που μπαίνει στην αίθουσα θα πρέπει να προσαρμόσει την διδασκαλία του στους 257 και όχι στους 150. Άρα, τιμωρούμε τους 150 που μπήκαν χωρίς ειδικά προνόμια με την διαδικασία των εξετάσεων.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Σύμφωνοι, σύμφωνοι.

Υφυπουργός: Επιτρέψτε μου να σας πω κάτι ακόμα για να κλείσω την εισαγωγή και μετά με ρωτάτε ό, τι θέλετε. Με αυτό που κάνουμε τώρα, δεν λέμε ότι παιδιά τριτέκνων ή πολυτέκνων οικογενειών δεν θα εισαχθούν σε Τμήμα της περιφέρειας στην οποία θέλουν να ζήσουν, δηλαδή, είναι κάποιος από πολύτεκνη οικογένεια και ζει στην Αθήνα- για να πάρω το απλό παράδειγμα.

Αυτό που λέμε είναι ότι, τα παιδιά αυτά που δικαιούνται με την μέχρι σήμερα νομοθεσία, ως παιδιά τριτέκνων ή πολυτέκνων οικογενειών να σπουδάσουν στην Αθήνα, θα εισαχθούν σε ένα από τα υπάρχοντα στην Αθήνα Τμήματα της συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης και όχι στο ένα και μοναδικό που πάνε και οι 250. Αυτό λέμε.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Δηλαδή, αυτός θέλει να πάει στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, στο Τμήμα Λογιστικής και εσείς του λέτε ας πούμε πήγαινε στην Ανθοκομική της Γεωπονικής.

Υφυπουργός: 80.000 παιδιά κ. Καμπουράκη δίνουν εξετάσεις, 85-90.000 παιδιά, τα περισσότερα από τα οποία θέλουν να πάνε στην Ιατρική ή στην Νομική, κ.λ.π. Τους λέμε λοιπόν, λέμε σε αυτά τα παιδιά, δηλαδή στα 80-85.000 παιδιά , τους λέμε δεν μπορείς να πας εκεί που είναι η πρώτη σου προτίμηση γιατί η απόδοσή σου δεν το επιτρέπει. Θα πας κάπου αλλού ανάλογα με την επίδοσή σου και τις προτιμήσεις σου. Η υποχρέωση του Κράτους με την λογική που είπαμε τώρα – της εξυπηρέτησης – δεν μπορεί να φθάσει στο σημείο να μπορούμε πούμε ότι όλες οι κοινωνικές ομάδες τις οποίες θέλει το Κράτος να βοηθήσει, μπορούν να σπουδάσουν στην Νομική της Αθήνας, στο Πολυτεχνείο της Αθήνας και στην ΑΣΟΕΕ χωρίς να δίνουμε καμιά σημασία στην απόδοσή τους ούτε στις επιπτώσεις μιας τέτοιας πολιτικής.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Μάλιστα. Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει ένα θέμα, όταν ένα πανεπιστήμιο λέει εγώ 150 θέλω φέτος, έχει κάποια σχέση και με την αγορά εργασίας και με τις δυνατότητες του πανεπιστημίου να τους διδάξει επαρκώς. Όταν στους 150 που θα μπούνε, σε αυτούς προστεθούν άλλοι 300, υπάρχει πρόβλημα, το αντιλαμβάνομαι. Υπάρχει όμως και ο τρίτεκνος ξέρετε, έτσι;

Υφυπουργός: Επιτρέψτε μου να σας πω άλλο ένα παράδειγμα, όμως, γιατί ένα από τα πράγματα που έχει υποχρέωση κάποιος που έχει μια θέση ευθύνης είναι να είναι δίκαιος. Και θα ήθελα σας παρακαλώ να σκεφτείτε το εξής παράδειγμα: Υπάρχει κάποιος ο οποίος θα είναι ο αμέσως επόμενος μετά τον τελευταίο εισαγόμενο, για παράδειγμα, στο Τμήμα Λογιστικής. Δηλαδή, αν η βάση ας πούμε στο Τμήμα Λογιστικής είναι 17, υπάρχει κάποιος που θα έχει πάρει 16.9 και φυσικά δεν θα εισαχθεί. Ας υποθέσουμε, και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αυτές, ότι αυτός ο κάποιος είναι από οικογένεια με 2 παιδιά, ότι ο πατέρας του έχει 10.000 ή 15.000€ εισόδημα ή είναι άνεργος. Και τι λέμε σε αυτό το παιδί; Εσύ δεν θα μπεις στην ΑΣΟΕΕ γιατί υστέρησες κατά μια μονάδα του τελευταίου εισαγομένου. Θα πρέπει να πας στην Χίο. Αντίθετα, μέχρι σήμερα λέγαμε σε όσους ανήκαν στις ειδικές κατηγορίες ότι μπορούν να μπουν στην ΑΣΟΕΕ, ανεξάρτητα από την απόδοσή τους και το πλήθος τους. Λέμε δηλαδή από την μια μεριά λέμε στο παιδί αυτό που παλεύει να πετύχει χωρίς προνόμια και μένει έξω για μια μονάδα –του λέγαμε μέχρι σήμερα- ότι 350 άλλοι υποψήφιοι που έχουν χαμηλότερη απόδοση από σένα θα μπουν στην ΑΣΟΕΕ αλλά εσύ θα πας στο Αιγαίο. Είναι αυτό δίκαιο;

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Μάλιστα, λοιπόν, κ. Υφυπουργέ, θα μας επιτρέψετε εδώ να πάμε σε ένα διάλειμμα, έχουμε εδώ στο στούντιο τον κ. Θεοτοκάτο, Πρόεδρο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων, έχουμε την κ. Ευτυχία Αναγνώστου, που είναι Πρόεδρος Τριτέκνων Καισαριανής που είναι μητέρα τριών παιδιών και θα τα πούμε.

Πρόεδρος Τριτέκνων: Καλημέρα σας.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Και επίσης, έχουμε μια σύνδεση, είναι η Αμαλία Κορονέλου με την κ. Χρυσούλα Μαντά, πολύτεκνη με 6 παιδιά. Να σας παρουσιάσουν τα θέματά τους, να μιλήσετε κατ’ ευθείαν μαζί τους. Αμέσως μετά το διάλειμμα, αν μας επιτρέψετε. Σας ευχαριστούμε.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Για πείτε κατευθείαν στον Υφυπουργό για να μην κάνω εγώ τον μεσάζοντα, σας ακούει και υποθέτω με χαρά θα σας απαντήσει.

Κ. Μαντά: Ναι, έχω ήδη ένα παιδί που σπουδάζει στην Πάτρα σε περιφερειακό πανεπιστήμιο γιατί δεν μπορούσαμε να το φέρουμε στην Αθήνα με μεταγραφή, λόγω του ότι ήταν περιφερειακό το πανεπιστήμιο. Έχω δύο ακόμα που σπουδάζουν στο πανεπιστήμιο, δύο που δίνουν τώρα εισαγωγικές για το πανεπιστήμιο Γ΄ Λυκείου και ένα που τελειώνει το Γυμνάσιο. Θέλω να σας ρωτήσω, τι ήταν αυτό που σας κάνει να καταργήσετε τις μεταγραφές, τις ελεύθερες μεταγραφές, ενώ μέχρι τώρα, ούτε η χούντα δεν τόλμησε, δηλαδή, να τις καταργήσει, ενώ εμείς που ζούμε στην Αθήνα ως πολύτεκνοι θέλουμε τα παιδιά μας για οικονομικούς λόγους κ. Πανάρετε να έρθουν στο σπίτι μας. Δεν έχουμε λόγους να σπουδάζουν τα παιδιά μας σε α, β, ω καλό πανεπιστήμιο. Θέλουμε να είναι κοντά μας, γιατί οικονομικά αιμορραγούμε όλοι οι πολύτεκνοι. Συν το ότι θεωρούμε ότι αυτό, λάβετε υπόψη σας παρακαλώ, είναι για μας μια, ένα παράπονο, το θεωρούμε, τι να σας πω, τσιγκουνιά, ψυχική τσιγκουνιά το θεωρώ.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Δεν σας ενδιαφέρει αν το παιδί σας σπουδάσει σε ένα πανεπιστήμιο και πάρει σπουδές της προκοπής; Δεν είναι αυτό και αυτό ένα κριτήριο;

Κ. Μαντά: Με ενδιαφέρει κ. Καμπουράκη, έτσι όπως φτάσαμε, με ενδιαφέρει το παιδί μου να είναι κοντά μου, για να μπορεί να σπουδάσει, γιατί να διακόψει τις σπουδές του λόγω οικονομικής δυσπραγίας δικής μου;

Υφυπουργός: Κατ’ αρχήν, κατ’ αρχήν, να πω στην κυρία Μαντά συγχαρητήρια για τα παιδιά της και για την επιτυχία τους στο πανεπιστήμιο.

Κ. Μαντά: Καλά να είστε.

Υφυπουργός: Και θέλω να την διαβεβαιώσω ότι και τα παιδιά της που θα δώσουν εφέτος εξετάσεις, οπωσδήποτε, θα έρθουν στην Αθήνα. Εκείνο που δεν μπορώ να την διαβεβαιώσω, γιατί δεν μπορώ να το ξέρω, είναι σε ποιο τμήμα της Αθήνας θα εγγραφούν.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Απλώς της λέτε ότι αν μπει μηχανικός στην Πάτρα, δεν είναι βέβαιο ότι θα ‘ρθει μηχανικός στο Μετσόβιο.

Υφυπουργός: Όχι – όχι, δεν θα μπει μηχανικός στην Πάτρα. Από την στιγμή που θέλει να σπουδάσει στην Αθήνα, θα κάνει επιλογή όλων των τμημάτων στο επιστημονικό πεδίο στο οποίο ενδιαφέρεται να δώσει εξετάσεις, όλων των τμημάτων που ανήκουν σ’ αυτό το επιστημονικό πεδίο στην Αθήνα.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Κι αν δεν πιάσει τα μόρια;

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Λέμε, λέμε, λέμε αν μπει στα Γιάννενα.

Υφυπουργός: Δεν θα μπει στα Γιάννενα εφ’ όσον επιλέξει όλα τα τμήματα στην Αθήνα. Έχει σημασία και θα το εξηγήσω και στην κυρία Μαντά και σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Όπως θα γίνει η επιλογή, για κάθε τμήμα που έχει επιλέξει ο ενδιαφερόμενος, ο υποψήφιος, ο γιος της κυρίας Μαντά για παράδειγμα, θα εξετάζεται αν εισάγεται με την γενική βαθμολογία στο πρώτο τμήμα της επιλογής του – ας πούμε ότι είναι η Νομική, δεν γνωρίζω σε ποιο επιστημονικό πεδίο.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Ναι. Νομική Αθήνας

Δημοσιογράφος(Αμαλία Κολονέλου): Γυμναστική Ακαδημία. Γυμναστική Ακαδημία είναι.

Κ. Μαντά: Το παιδί έχει δυσλεξία και θα δώσει με τα παιδιά που έχουν δυσλεξία κύριε Πανάρετε. Και επομένως και η βαθμολογία του, καταλαβαίνετε, είναι αντίστοιχη.

Υφυπουργός: Το καταλαβαίνω.

Κ. Μαντά: Γι’ αυτό και με ανησυχεί, γιατί αν δεν πάρει τη βαθμολογία που ίσως να χρειάζεται.

Υφυπουργός: Μάλιστα. Μη σας ανησυχεί.

Κ. Μαντά: Πιθανόν να μην μπει στο πρόγραμμα των μεταγραφών. Έτσι όπως θέλουμε να τις κόψουμε τις μεταγραφές.

Υφυπουργός: Κυρία Μαντά, αυτή είναι η διαφορά, με τον αριθμό των εισακτέων που θα δώσουμε σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα για τους πολύτεκνους, δεν θα υπάρξει πολύτεκνος, του οποίου το παιδί, δεν θα εισαχθεί σε τμήμα κοντά στον τόπο κατοικίας της οικογενείας του.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Μάλιστα..

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Ανεξαρτήτως επιτυχίας, δηλαδή αν θέλει να μπει στην Νομική και δεν πιάσει τα μόρια και μπει αλλού, στην Κομοτηνή – ξέρω ‘γω.

Υφυπουργός: Δεν θα μπει στην Κομοτηνή, επιμένω, θα μπει σε ένα από τα τμήματα της Αθήνας ή της όποιας περιοχής κατοικίας της οικογενείας του.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Θα έρθει εδώ, ανεξαρτήτως μορίων, ανεξαρτήτως βαθμολογίας μου λέτε.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Μάλιστα, μάλιστα, λοιπόν, κύριε Πανάρετε, μισό λεπτό.

Υφυπουργός: Η βαθμολογία του θα επηρεάσει σε ποιο τμήμα της Αθήνας θα μπει.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Ωραία, ωραία κύριε Πανάρετε, μισό λεπτό, η κυρία Αναγνώστου, για να πάμε μετά στον πρόεδρο, που είναι πρόεδρος τριτέκνων Καισαριανής, θέλει να σας κάνει ένα πολύ συγκεκριμένο ερώτημα που μας το ‘λεγε στο διάλειμμα. Παρακαλώ.

(Πρόεδρος Τριτέκνων): Μια απλή μητέρα είμαι τριών παιδιών. Κύριε Πανάρετε, παρακαλώ γιατί αυτός ο πανικός; Δηλαδή, τριάντα μέρες πριν απ’ τις εξετάσεις των παιδιών, πιστεύω ότι έχετε παιδιά, ξέρετε, τι περνάνε και ψυχολογικά τα παιδιά και οι οικογένειες που έχουν αιμορραγήσει όλ’ αυτά τα χρόνια με τα συστήματα παιδείας. Γιατί αυτός ο πανικός τώρα, να ψηφιστεί τώρα το νομοσχέδιο; Αυτό είναι πανικός, δείχνει ότι η κυβέρνηση, τι θα εξασφαλίσει;

Υφυπουργός: Να σας απαντήσω. Δεν υπάρχει πανικός. Από τον Ιανουάριο, η Υπουργός ανακοίνωσε στην Σύνοδο των Πρυτάνεων ότι πηγαίνουμε σε ένα νέο σύστημα εξυπηρέτησης των ειδικών κοινωνικών ομάδων. Όχι μόνο έγινε αυτό αλλά διατυπώσαμε ένα αναλυτικό κείμενο με όλες τις λεπτομέρειες, αυτό αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, έχει τεθεί για διαβούλευση και είναι γνωστό εδώ και καιρό. Να κλείσω αυτό το θέμα και να σας πω και μια ακόμα πλευρά που έχει σημασία. Πέρυσι, μόλις τελείωσαν οι εξετάσεις και πήγαν τα παιδιά να γραφτούν, τα παιδιά που πήραν μετεγγραφή, υπήρξαν πανεπιστήμια που έκλεισαν. Μας είπαν για παράδειγμα, ότι «εμείς δεν μπορούμε να σπουδάσουμε αυτά τα παιδιά». Τι κάναμε πέρυσι κύριε Καμπουράκη, ξέρετε; Με την οικονομική κρίση και με τα προβλήματα που αναφέρθηκαν προηγουμένως και γιατί υπάρχουν δυσκολίες στο Υπουργείο Παιδείας, βρήκαμε χρήματα, πήραμε από κάπου αλλού και βρήκαμε χρήματα να δώσουμε σε αυτά τα ΤΕΙ της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά. Με το ότι τα δώσαμε τα χρήματα, λύσαμε το πρόβλημα; Όταν έχεις εργαστήρια, για να πάνε στα εργαστήρια δέκα παιδιά και έχεις ξαφνικά τριάντα δεν προσφέρεις σωστή εκπαίδευση.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Εντάξει, σου λέει γιατί, θα μπορούσε να γίνει απ’ του χρόνου

(Πρόεδρος Τριτέκνων): Το 13-14 έχετε εξαγγείλει τις αλλαγές.

Υφυπουργός: Είναι άλλο πράγμα αυτό. Σας είπα και επιμένω ότι τα παιδιά των ειδικών κατηγοριών θα μπουν στην περιοχή που επιθυμούν να μπουν. Θέλω όμως να παρακαλέσω και σας και όλους όσους σας ακούν να αντιληφθείτε ένα πράγμα. Ότι χρειάζεται και προσπάθεια και κάνει ό,τι μπορεί η Πολιτεία να βοηθήσει τη δική σας την κατηγορία που έχει ανάγκη υποστήριξης. Πρέπει όμως, αφ’ ενός να είναι δίκαιη και αφ’ ετέρου να λαβαίνει υπ’ όψη της το γεγονός ότι τα παιδιά πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο για να σπουδάσουν και να πάρουν γνώσεις. Δεν εισάγονται απλώς για να εισαχθούν. Όταν λοιπόν τα παιδιά αυτά πηγαίνουν και δεν μπορούν να μπουν στο εργαστήριο δεν θα πάρουν σωστή εκπαίδευση.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Υπάρχει πρόβλημα εκεί, υπάρχει πρόβλημα. Υπουργέ να σας πω κάτι, κύριε Υπουργέ, για να μπούμε και στον πρόεδρο. Νομίζω ότι το κριτήριο των 50.000 -(Πρόεδρος Τριτέκνων): έτσι-, είναι χαμηλό. Είναι, είναι, πρέπει να το αυξήσετε. Κατά τη γνώμη μου.

Υφυπουργός: Μπορώ να σας απαντήσω και σ’ αυτό. Θέλω να έρθετε στην δική μας τη θέση κύριε Καμπουράκη και η κυρία η οποία έχει την συγκεκριμένη αγωνία. Αμφιβάλλετε ότι θα θέλαμε να εξυπηρετήσουμε όσους περισσότερο μπορούσαμε, τρίτεκνους, πολύτεκνους κλπ.; Ποιο είναι το κρίσιμο ερώτημα τώρα, ποιο είναι το κρίσιμο θέμα; Η δικαιοσύνη, πώς θα βρούμε μια ισορροπία ανάμεσα στην εξυπηρέτηση των παιδιών που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες και στην αποφυγή αδικίας για τις χιλιάδες των παιδιών που παλεύουν να πετύχουν χωρίς προνομιακή μεταχείριση και με μόνο κριτήριο την απόδοσή τους. Σας είπα προηγουμένως, μια οικογένεια με δύο παιδιά που έχει εισόδημα 20.000, 30.000 ευρώ, ξέρετε πόσες είναι αυτές οι οικογένειες, ξέρετε πόσα μηνύματα παίρνουμε εδώ στο υπουργείο; Είπαμε λοιπόν, είπαμε αυτό το όριο, δεν είμαστε δογματικοί σ’ αυτό το όριο.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Μπορεί να αλλάξει δηλαδή;

Υφυπουργός:-Έγινε χθες συζήτηση με την Υπουργό στον κοινοβουλευτικό τομέα παιδείας του ΠΑΣΟΚ και το συζητήσαμε αυτό το θέμα και είπαμε να εξετάσουμε και να δούμε αν μπορούμε να βρούμε καλύτερους ή μάλλον δικαιότερους τρόπους αντιμετώπισης αυτού του θέματος.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Να ανεβάσετε το όριο αυτό υπάρχει πιθανότητα;

Υφυπουργός: Σας είπα θα κάνουμε ό, τι χρειάζεται ώστε να είμαστε δίκαιοι προς όλους.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Δεν το κλείνετε πάντως , είστε ανοιχτός σ’ αυτό.

Υφυπουργός: Να σας πω, ένα χαρακτηριστικό αυτής της κυβέρνησης, για το οποίο έχει δεχθεί και έντονη κριτική είναι η εξαντλητική διαβούλευση.

Δημοσιογράφος (Καμπουράκης): Να σας πω Υπουργέ. Για τις 50000Ε είπατε θα το δούμε, υπάρχει τέτοια περίπτωση και για το ποσοστό μετεγγραφών πολυτέκνων του 20%;

Υφυπουργός: Θα ήθελα να προσέξετε την διατύπωση. Μιλάμε για 20% συνολικά. Δεν θέλουμε να ανατρέψουμε μια κατάσταση. Υπάρχουν Τμήματα, όπως η Νομική όπου το ποσοστό θα είναι μεγαλύτερο. Δεν θα είναι όμως τριπλάσιο απ’ αυτό που ήταν αρχικά. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε και θα το κάνουμε, είναι να κάνουμε λιγότερο άδικο το σύστημα για τις 80000 των υποψηφίων και να διατηρήσουμε τις ειδικές ρυθμίσεις και την εξυπηρέτηση των οικογενειών που έχουν ανάγκη. Η μόνη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι οι υποψήφιοι που έχουν προνομιακή μεταχείριση θα εξασφαλίσουν εισαγωγή σε τμήμα που ανήκει στην γεωγραφική περιοχή που ζούν, αλλά το τμήμα που θα εισαχθούν θα εξαρτάται από την απόδοσή τους και την σειρά επιλογής.

Δημοσιογράφος (Σαραντάκος): Είπατε κύριε Πανάρετε ότι όλα τα παιδιά των πολυτέκνων θα πάνε στον τόπο που διαμένουν οι γονείς τους. Όμως υπάρχει το όριο των 50000Ε για να πάνε και να είναι και στο 20%. Αυτό σημαίνει ότι δεν ισχύει για όλους. Πάλι θα υπάρχουν κριτήρια.

Υφυπουργός: Σας είπα ότι το 20% δεν αφορά όλα τα Τμήματα. Αφορά το σύνολο των εισακτέων. Στα Τμήματα υψηλής ζήτησης, το ποσοστό θα είναι υψηλότερο από το 20%. Με αυτό που θα κάνουμε φέτος, όλα τα πανεπιστήμια και όλα τα Τμήματα θα γνωρίζουν τον αριθμό των φοιτητών τους από τώρα καθώς και ότι όλα τα παιδιά θα γνωρίζουν από τώρα, απ’ όταν δώσουν εξετάσεις, πού θα πάνε. Δεν θα περιμένουν να εγγραφούν στο τμήμα της περιφέρειας τον Οκτώβρη και να αρχίσουν την ουσιαστική εκπαίδευση ένα χρόνο αργότερα.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 17 Απρίλιος 2011 22:28